Celostna ureditev uporabe električnih skirojev v cestnem prometu
To je po zetek vseh predlogov z dodatkom
V zadnjih letih se uporaba električnih skirojev v Sloveniji hitro širi, kar sicer pozitivno prispeva k trajnostni mobilnosti, a hkrati predstavlja resno tveganje za varnost v prometu. Predlagam, da Vlada RS sprejme celovit zakonodajni paket za ureditev tega področja, ki vključuje naslednje ukrepe:
1. Strožji varnostni ukrepi
Uporaba električnih skirojev naj bo dovoljena samo z obvezno zaščitno opremo:
fluorescentni (oranžni ali rumeni) telovnik,
ščitniki za kolena, komolce, hrbet,
rokavice – vse v fluorescentnih in odsevnih materialih, vidnih tudi v temi.
Priporočena uporaba čelade naj postane zakonsko obvezna.
2. Prepoved nevarnih vozil
Uporaba električnih skirojev z močjo motorja nad 0,5 kW ali hitrostjo nad 25 km/h naj bo prepovedana na vseh javnih površinah.
3. Registracija in sledljivost
Vzpostavi se naj obvezna registracija električnih skirojev, vključno z majhno registrsko tablico.
Uporabnik mora imeti zavarovanje odgovornosti (podobno kot pri kolesih s pomožnim motorjem).
4. Jasen pravni status in kategorizacija
Uporabnike e-skirojev se naj kategorizira glede na zmogljivost vozila (moč in hitrost), podobno kot mopede in e-kolesa.
Določiti je treba, kje smejo voziti (cesta, kolesarska steza, nikakor pa ne po pločniku).
5. Omejitev uporabe v nočnem času
Prepoved uporabe električnih skirojev med 23:00 in 05:00, razen za registrirane dostavljavce s posebno dovolilnico.
6. Uporaba v javnem prometu
Uskladitev pravil za prevoz električnih skirojev v sredstvih javnega prevoza. Določi se jasna merila glede teže, dolžine in vrste baterij.
7. Obvezna usposobljenost voznikov
Vzpostavi se naj sistem osnovnega usposabljanja in testiranja za vse uporabnike električnih skirojev nad 14 let (spletni izpit, npr. kot za čolne).
Utemeljitev:
Zaradi množičnosti uporabe električnih skirojev in številnih nesreč (tudi s smrtnim izidom), je nujno, da Slovenija področje celostno in dosledno zakonsko uredi. Vzpostavitev enotnih pravil bo izboljšala prometno varnost, zmanjšala število nesreč, olajšala delo nadzornim organom in preprečila zlorabe. Poseben poudarek mora biti na vidnosti, zaščiti in odgovornosti vseh udeležencev.