Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvesti starostno omejitev za električne skiroje

307 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da se uvede starostna omejitev za električne skiroje, staršem pa, ki dovolijo svojim otrokom, da se brez nadzora in brez poznavanja ali upoštevanja CPP podijo naokoli po vseh dostopnih površinah, tudi med otroškimi igrišči, kjer se igrajo majhni otroci, visoke denarne kazni.

Ravno danes je eden takšnih mladeničev v Slovenski Bistrici povzročil nesrečo (se zaletel v avto) in pobegnil s kraja nesreče.

48 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Mateja G 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 7. 2025

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o voznikih (Uradni list RS, št. 92/22 – uradno prečiščeno besedilo in 153/22) v petem odstavku 55. člena določa, da sme lahko motorno vozilo in moped, katerega konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, voziti v cestnem prometu otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico, in oseba, ki je starejša od 14 let.

Že po veljavni določbi Zakona o voznikih je starostna meja za vožnjo lahkih motornih vozil (med katera uvrščamo tudi električne skiroje) omejena na starost 12 let (s kolesarsko izkaznico) oziroma 14 let (brez kolesarske izkaznice).

Resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2023 do 2030 (Uradni list št. 124/23; v nadaljnjem besedilu: ReNPVCP23-30) določa korake, ki jih moramo v Republiki Sloveniji sprejeti, da bo udeležba v cestnem prometu varnejša za vse. Gre za strateški dokument, katerega jedro niso le številke in statistika, temveč je namenjen vsem, ki uporabljajo ceste in imajo pravico, da na cilj prispejo varno.

V ReNPVCP23-30 je zajetih 9 stebrov prometnega sistema, med katerimi je na področju uvajanja novih oblik mobilnosti najpomembnejši nacionalni steber: Mikromobilnost.

Nove oblike mobilnosti – med katere spadajo tudi e-skiroji – so dejstvo. Države in organizacije, tako v Republiki Sloveniji kot v EU na področju mikromobilnosti, iščejo rešitve in prispevajo svoj delež k skupnemu celostnemu zagotavljanju varnosti za prav vse udeležence, predvsem najranljivejše.

Ker gre za nove oblike mobilnosti, je težko v kratkem času oceniti kaj točno treba storiti, da se bo stanje prometne varnosti na tem področju izboljšalo.

Izzive, s katerimi se srečuje Republika Slovenija, pestijo tudi druge države članice Evropske unije. Spremljanje in poučevanje področja zato zahteva daljše časovno obdobje za pripravo strokovnih podlag za spremembo zakonodaje.

Obdobje sprejetih ukrepov v poglavju "NOVE OBLIKE MOBILNOSTI", na področju zakonodaje, infrastrukture ter izobraževanja, usposabljanja in preventivnih aktivnosti, je določeno v trajanju celotnega obdobja sprejetega nacionalnega programa, pri čemer je:

  • obdobje od 2023 do 2025 usmerjeno k analitičnemu delu,
  • obdobje od 2026 do 2028 k izmenjavi praks z drugimi državami članicami EU in pripravi strokovnih podlag za morebitno spremembo zakonodaje ter
  • obdobje od 2029 do 2030 k pripravi predlogov za spremembo zakonodaje na ključnih področjih varnosti cestnega prometa.

Eden izmed temeljnih ukrepov, predlagan v ReNPVCP23-30, na področju sistemske in varne vključitve novih oblik mobilnosti v promet, je tudi dvig starosti uporabnikov lahkih motornih vozil (med katera uvrščamo tudi električne skiroje) in električnih koles nad 15 let.

Komentarji