Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Določitev enotnega pravila na izpitni vožnji

333 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Predlagam spremembo Pravilnika o vozniškem izpitu, s katero bi se jasno določilo, da kandidat med praktičnim delom vozniškega izpita samostojno sledi poteku prednostne ceste, razen če ocenjevalec izrecno poda drugačno navodilo. Tako se odpravi nevarna praksa, kjer tišina pomeni vožnjo "naravnost", ne glede na prometno ureditev, in se spodbuja samostojno razmišljanje voznika.

Trenutno se na nekaterih območjih (npr. Ptuj) med vozniškim izpitom uporablja nenapisano pravilo, da tišina ocenjevalca pomeni, da mora kandidat voziti naravnost – tudi če prednostna cesta zavija, ali če je cesta naravnost nepregledna, slepa ali vodi na zasebno zemljišče.

Praktičen primer:

Na Ptuju, v bližini naslova Ob Dravi 5a, se nahaja križišče, kjer prednostna cesta zavije desno pod most, naravnost pa vodi na neoznačeno slepo cesto proti parkirišču podjetja. Če kandidat ne dobi navodila, in upošteva domnevno pravilo, da naj gre “naravnost”, se znajde v nevarni ali prepovedani situaciji.

Ker Pravilnik o vozniškem izpitu ne določa pomena tišine, to vodi v neskladja med regijami, nepravičnost ter nepotrebno napetost pri kandidatih, ki morajo vnaprej poznati lokalna križišča.

1. Sprememba 10. člena Pravilnika o vozniškem izpitu (Uradni list RS, št. 24/06 in spremembe):

Dodati nov odstavek:

(5) Če ocenjevalec ne poda navodila za smer vožnje, kandidat sledi poteku prednostne ceste. Ocenjevalčeva tišina ne pomeni navodila za vožnjo naravnost.

2. Dopolnitev Priloge: Program in merila ocenjevanja

Pod poglavjem "Usmerjanje in podajanje drugih navodil":

Kandidat naj v odsotnosti navodil sledi prednostni cesti. Ocenjevalec mora podati navodilo samo v primeru, ko želi, da kandidat zavije s prednostne ceste.

Praksa, da kandidat med izpitno vožnjo sledi prednostni cesti, je na številnih območjih v Sloveniji veljala več let, tudi na Ptuju. Vendar pa so po nedavnem dogovoru med ocenjevalci na Ptuju to prakso spremenili – sedaj velja, da če ocenjevalec molči, kandidat vedno pelje naravnost, ne glede na potek prednostne ceste. Ta nenadna sprememba je prišla brez uradne objave ali sistemske utemeljitve, kar povzroča dodatno zmedo med kandidati in učitelji vožnje. Poleg tega bi po novem sistemu takšna pravila veljala le lokalno, kar pomeni, da bi se kandidati morali učiti različna tolmačenja glede na regijo, namesto da bi sledili enotnim in razumljivim pravilom na državni ravni.

Jasnost – enotno pravilo za vse regije.

Samostojnost – spodbuja branje prometne signalizacije.

Varnost – preprečuje napačne vožnje na slepe, zasebne ali neprednostne ceste.

Pravičnost – ni več lokalnih posebnosti, ki jih morajo kandidati učiti na pamet.

Manj obremenjujoče za ocenjevalce – ni potrebe po podajanju navodil v vsakem križišču.

13 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N NoNameNoLife 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 6. 6. 2025 | 08:19:24

Določitev enotnega pravila na izpitni vožnji

Predlagam spremembo Pravilnika o vozniškem izpitu, s katero bi se jasno določilo, da kandidat med praktičnim delom vozniškega izpita samostojno sledi poteku prednostne ceste, razen če ocenjevalec izrecno poda drugačno navodilo. Tako se odpravi nevarna praksa, kjer tišina pomeni vožnjo "naravnost", ne glede na prometno ureditev, in se spodbuja samostojno razmišljanje voznika.

Trenutno se na nekaterih območjih (npr. Ptuj) med vozniškim izpitom uporablja nenapisano pravilo, da tišina ocenjevalca pomeni, da mora kandidat voziti naravnost – tudi če prednostna cesta zavija, ali če je cesta naravnost nepregledna, slepa ali vodi na zasebno zemljišče.

Praktičen primer:

Na Ptuju, v bližini naslova Ob Dravi 5a, se nahaja križišče, kjer prednostna cesta zavije desno pod most, naravnost pa vodi na neoznačeno slepo cesto proti parkirišču podjetja. Če kandidat ne dobi navodila, in upošteva domnevno pravilo, da naj gre “naravnost”, se znajde v nevarni ali prepovedani situaciji.

Ker Pravilnik o vozniškem izpitu ne določa pomena tišine, to vodi v neskladja med regijami, nepravičnost ter nepotrebno napetost pri kandidatih, ki morajo vnaprej poznati lokalna križišča.

1. Sprememba 10. člena Pravilnika o vozniškem izpitu (Uradni list RS, št. 24/06 in spremembe):

Dodati nov odstavek:

(5) Če ocenjevalec ne poda navodila za smer vožnje, kandidat sledi poteku prednostne ceste. Ocenjevalčeva tišina ne pomeni navodila za vožnjo naravnost.

2. Dopolnitev Priloge: Program in merila ocenjevanja

Pod poglavjem "Komunikacija z izpraševalcem":

Kandidat naj v odsotnosti navodil sledi prednostni cesti. Izpraševalec mora podati navodilo samo v primeru, ko želi, da kandidat zavije s prednostne ceste.

Praksa, da kandidat med izpitno vožnjo sledi prednostni cesti, je na številnih območjih v Sloveniji veljala več let, tudi na Ptuju. Vendar pa so po nedavnem dogovoru med ocenjevalci na Ptuju to prakso spremenili – sedaj velja, da če ocenjevalec molči, kandidat vedno pelje naravnost, ne glede na potek prednostne ceste. Ta nenadna sprememba je prišla brez uradne objave ali sistemske utemeljitve, kar povzroča dodatno zmedo med kandidati in učitelji vožnje. Poleg tega bi po novem sistemu takšna pravila veljala le lokalno, kar pomeni, da bi se kandidati morali učiti različna tolmačenja glede na regijo, namesto da bi sledili enotnim in razumljivim pravilom na državni ravni.

Jasnost – enotno pravilo za vse regije.

Samostojnost – spodbuja branje prometne signalizacije.

Varnost – preprečuje napačne vožnje na slepe, zasebne ali neprednostne ceste.

Pravičnost – ni več lokalnih posebnosti, ki jih morajo kandidati učiti na pamet.

Manj obremenjujoče za izpraševalce – ni potrebe po podajanju navodil v vsakem križišču.

Verzija predloga z dne, 6. 6. 2025 | 08:20:04

Določitev enotnega pravila na izpitni vožnji

Predlagam spremembo Pravilnika o vozniškem izpitu, s katero bi se jasno določilo, da kandidat med praktičnim delom vozniškega izpita samostojno sledi poteku prednostne ceste, razen če ocenjevalec izrecno poda drugačno navodilo. Tako se odpravi nevarna praksa, kjer tišina pomeni vožnjo "naravnost", ne glede na prometno ureditev, in se spodbuja samostojno razmišljanje voznika.

Trenutno se na nekaterih območjih (npr. Ptuj) med vozniškim izpitom uporablja nenapisano pravilo, da tišina ocenjevalca pomeni, da mora kandidat voziti naravnost – tudi če prednostna cesta zavija, ali če je cesta naravnost nepregledna, slepa ali vodi na zasebno zemljišče.

Praktičen primer:

Na Ptuju, v bližini naslova Ob Dravi 5a, se nahaja križišče, kjer prednostna cesta zavije desno pod most, naravnost pa vodi na neoznačeno slepo cesto proti parkirišču podjetja. Če kandidat ne dobi navodila, in upošteva domnevno pravilo, da naj gre “naravnost”, se znajde v nevarni ali prepovedani situaciji.

Ker Pravilnik o vozniškem izpitu ne določa pomena tišine, to vodi v neskladja med regijami, nepravičnost ter nepotrebno napetost pri kandidatih, ki morajo vnaprej poznati lokalna križišča.

1. Sprememba 10. člena Pravilnika o vozniškem izpitu (Uradni list RS, št. 24/06 in spremembe):

Dodati nov odstavek:

(5) Če ocenjevalec ne poda navodila za smer vožnje, kandidat sledi poteku prednostne ceste. Ocenjevalčeva tišina ne pomeni navodila za vožnjo naravnost.

2. Dopolnitev Priloge: Program in merila ocenjevanja

Pod poglavjem "Usmerjanje in podajanje drugih navodil":

Kandidat naj v odsotnosti navodil sledi prednostni cesti. Ocenjevalec mora podati navodilo samo v primeru, ko želi, da kandidat zavije s prednostne ceste.

Praksa, da kandidat med izpitno vožnjo sledi prednostni cesti, je na številnih območjih v Sloveniji veljala več let, tudi na Ptuju. Vendar pa so po nedavnem dogovoru med ocenjevalci na Ptuju to prakso spremenili – sedaj velja, da če ocenjevalec molči, kandidat vedno pelje naravnost, ne glede na potek prednostne ceste. Ta nenadna sprememba je prišla brez uradne objave ali sistemske utemeljitve, kar povzroča dodatno zmedo med kandidati in učitelji vožnje. Poleg tega bi po novem sistemu takšna pravila veljala le lokalno, kar pomeni, da bi se kandidati morali učiti različna tolmačenja glede na regijo, namesto da bi sledili enotnim in razumljivim pravilom na državni ravni.

Jasnost – enotno pravilo za vse regije.

Samostojnost – spodbuja branje prometne signalizacije.

Varnost – preprečuje napačne vožnje na slepe, zasebne ali neprednostne ceste.

Pravičnost – ni več lokalnih posebnosti, ki jih morajo kandidati učiti na pamet.

Manj obremenjujoče za izpraševalce – ni potrebe po podajanju navodil v vsakem križišču.

Komentarji