Obveščanje o poteku osebnih dokumentov
Predlagam, da se vzpostavi sistem, ki bo državljane, ki se s tem strinjajo, obvestil o poteku osebnih dokumentov mesec pred iztekom veljavnosti.
Predlagam, da se vzpostavi sistem, ki bo državljane, ki se s tem strinjajo, obvestil o poteku osebnih dokumentov mesec pred iztekom veljavnosti.
Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Iz vidika izdaje osebnih izkaznic in potnih listin, ki so v pristojnosti Ministrstva za notranje zadeve pojasnjujemo, da sistem obveščanja državljanov o obveščanju poteka osebnih dokumentov obstaja že več let na spletnem portalu eUprava (s katerim upravlja Ministrstvo za digitalno preobrazbo) in ki na enem mestu omogoča vpogled v podatke, vloge, premoženje in sodelovanje posameznika z državo.
V okviru navedenega portala lahko posameznik vpogleda v podatke o izdanih osebnih identifikacijskih dokumentih, datumu izdaje, izdajatelju in poteku. Hkrati se lahko naroči tudi na opomnik o poteku dokumentov, pri čemer lahko izbira obveščanje na elektronsko pošto in obveščanje s SMS sporočilom. Prav tako lahko sam izbere, ali želi biti obveščen o poteku dokumentov 3 dni, 14 dni ali 30 dni pred potekom.
Na enak način se lahko izvaja tudi obveščanje za potek osebne izkaznice in potnega lista mladoletnega otroka posameznika.
Storitev temelji na uporabi kvalificiranega digitalnega potrdila ali mobilni identiteti smsPASS.
Pojasnjujemo tudi, da se Ministrstvo za notranje zadeve in upravne enote (vedno pred prazniki in dopusti) poslužujejo tudi informacij za javnost s pozivi državljanom, da preverijo veljavnost dokumentov ter pravočasno naročijo nove. Poleg tega lahko državljan, ki dokument potrebuje v zelo kratkem času, zaprosi za nujno oz. prioritetno izdelavo dokumentov.
Glede na navedeno menimo, da se aktivnost obveščanja o poteku dokumentov že izvaja, zato spremembe ali dodatni ukrepi na tem področju niso potrebni.