Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Termoelktrarna Šoštanj se naj opredeli kot strateška rezerva

496 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Termoelektrarna Šoštanj je v osnovi izgrajena za namen pokrivanja konične porabe in kot strateška rezerva. Glede na vse večje zaostrovanje mednarodnih odnosov, je za pričakovati nezanesljivost oskrbe in visoke cene energije iz EU ter vse večjo potrebo po neodvisnosti. V tem smislu bi bilo TEŠ potrebno opredeliti kot kritično infrastrukturo in stratešlo rezervo, vključno z rudnikom premoga.

V smislu navedenega predlagam, da se TEŠ opredeli kot strateška rezerva in kritična infrastruktura za državo, vključno z rudnikom premoga. Vlada bi morala z institucijami EU za to rezervo dogovoriti poseben status in sofinanciranje tega statusa v okviru 150 miljardnega projekta EU za oboroževanje ter zagotoviti za TEŠ opustitev plačevanja bonov.

Ta projekt bi dejansko povečal odpornost Slovenije na nepredvidene spremembe v enegetski infrastrukturi EU.

23 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR U Uporabi svoj um 27 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 5. 2025

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Ma Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo prejetih predlogov ne podpiramo.

  1. V skladu z Uredbo (EU) 2019/943 o notranjem trgu z električno energijo lahko države članice uvedejo strateške rezerve kot mehanizme zmogljivosti le kot skrajni ukrep in na način, ki minimalno izkrivlja trg ter spodbuja trajnostne proizvodne zmogljivosti. Vendar morajo pred uvedbo takšnih mehanizmov biti izpolnjeni določeni pogoji. V Sloveniji bi morali izvesti celovito oceno zadostnosti proizvodnih virov na nacionalni ravni in ob tem upoštevati evropsko oceno, ki jo redno izvaja ENTSOE. Če ti oceni ne pokažeta težav pri ustreznosti proizvodnih virov, uvedba mehanizmov zmogljivosti ni dovoljena. Če pa bi bile ugotovljene težave glede zadostnosti proizvodnih virov, mora država članica pred uvedbo ukrepa strateških rezerv pripraviti načrt izvajanja ukrepov za odpravo ugotovljenih tržnih izkrivljanj ali razlogov za nedelovanje trga, zaradi katerih ni zadostnosti proizvodnih virov in ta načrt predložiti Evropski komisiji v odobritev. Tu je pomembno razumeti še časovno omejitev, ker so strateške rezerve lahko le začasne za obdobje največ 10 let. Največja dejanska omejitev za TEŠ pa je, da so določene tudi omejitve glede dopustnih emisij CO₂: saj od 4. julija 2019 proizvodne enote, ki začnejo komercialno obratovati in izpuščajo več kot 550 g CO₂ na kWh električne energije, ne smejo prejemati plačil v okviru mehanizmov zmogljivosti. Od 1. julija 2025 pa ta omejitev velja tudi za obstoječe proizvodne enote, ki presegajo navedene emisijske vrednosti, tako tudi za TEŠ.
  2. Glede na dejansko stanje slovenskega elektroenergetskega sistema in delovanje trga z električno energijo in posledic nedelovanja TEŠ na zanesljivost oskrbe z električno energijo niso bili izpolnjeni pogoji, da bi vlada razglasila TEŠ in Premogovnik Velenje za kritično infrastrukturo v skladu z Zakonom o kritični infrastrukturi (Uradni list RS, št. 75/17) in sprejetimi sektorskimi in medsektorskimi kriteriji na podlagi katerih se je določila kritična infrastruktura.
  3. Zaradi posledičnosti v prejšnjih točkah podanih pojasnil, nismo proučevali možnosti, da bi izvajanje ukrepa TEŠ za strateške rezerve sofinancirali v okviru EU financiranja oboroževanja ali kako bi bilo možno zagotavljati izjemo, da bi TEŠ oprostili obveznosti za emisije CO₂.

Komentarji