Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Naj bo država sama sebi namen ali naj služi ljudem?

395 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Spoštovani,

Varstvo potrošnikov v tem času ni več samoumevno, ker take inštitucije v državi ne obstajajo. Namreč, problem je, da sem v zadnjem mesecu oddal 2 prijavi na 2 različni inštituciji. Prva se je nanašana na načrtno zavajanje potrošnikov v trgovini Mercator v Supernova Šiška v Ljubljani, inšpektorat je reagiral, bomo preverili z redno dejavnostjo...

Oprostite, ampak take službe ne potrebujemo in jo lahko razrešite (Tržni inšpektorat).

Druga prijava je bila narejena, ker se podjetje, ki prodaja avtomobile požvižga na GDPR in odjavljanje od mailing liste, pa še vedno pošiljajo sporočila, kljub večkratni odvajvi od liste. Oprostite, ampak tudi takih služb ne potrebujemo (AKOS).

Zakaj je težko uvesti nadzor nad učinkovitostjo državnih organov, kjer ljudje ne moremo vplivati na to ali nekaj deluje ali ne.

Predlagam, da se uvede in izdela aplikacija, kjer bi ljudje lahko oddajali mnenja in pa ocene na opravljeno storitev s strani državnega organa in se v primeru neustrezne obravnave ali ne opravljanja svojih nalog, le te sankcionira. Aplikacija bi bila namenjena vsem državnim službam, še posebej v zdravstvu, inšpektoratu, itd., saj bi le tako lahko nadzirali kvaliteto storitev, ki jo državljani dobimo. Uporaba aplikacije nikakor ne sme biti anonimna, saj bi moral nadzor nad storitvami izvajati služba za učinkovitost države (podobno kot je DOGE v ZDA).

Težava je v tem, da je država s svojimi službami postala preveč neučinkovita in bi se zadeve morale narediti na način maksimalne učinkovitosti.

45 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR i i.am.GD 29 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 4. 2025

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ministrstvo za javno upravo je sicer pristojno za sistemsko urejanje javnega sektorja, kar pomeni, da pripravlja sistemsko zakonodajo, ki ureja pravice in obveznosti subjektov javnega sektorja ter splošni upravni postopek. Sistemska zakonodaja načeloma vsebuje tudi poglavje o nadzoru nad spoštovanjem konkretnega predpisa in kazenske določbe s tem v zvezi. Konkretni primeri iz predloga se nanašajo na različna področja družbenega življenja iz pristojnosti različnih resornih ministrstev, vsem pa je skupno dejstvo, da materialna zakonodaja, ki ureja posamezna področja, hkrati ureja tudi nadzor nad javnimi subjekti in njihovim delom, navedenimi v predlogu. Za izvajanje inšpekcijskega nadzora, to je nadzora nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov na podlagi zakonov, so pristojni inšpektorati, organizirani ali v ministrstvih kot organi v njihovi sestavi, ki se organizirajo za posamezno upravno področje ali pa v občinah.

V zvezi s konkretnim predlogom v okviru svojih pristojnosti pojasnjujemo, da je v Ministrstvu za javno upravo organizirana upravna inšpekcija, pristojna za izvajanje nadzora nad pravilnostjo izvajanja upravnih postopkov in upravnega poslovanja. Inšpekcija izvaja nadzor pri organih in nosilcih javnih pooblastil, ki morajo na podlagi določb Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb), drugih zakonov, ki določajo posebne upravne postopke, in Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22, 135/22, 77/23 in 24/24) ravnati v skladu s temi predpisi. Na področju upravnih postopkov upravni inšpektorji preverjajo pravilnost vodenja postopkov, prav splošni upravni postopek pa je temeljni postopek, po katerem morajo postopati upravni in drugi državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, kadar v upravnih zadevah, neposredno uporabljajoč predpise, odločajo o pravicah, obveznostih ali pravnih koristih posameznikov, pravnih oseb in drugih strank.

Še posebej pa je upravno poslovanje organov državne uprave, organov samoupravnih lokalnih skupnosti ter drugih pravnih in fizičnih oseb, če na podlagi javnih pooblastil opravljajo upravne naloge urejeno v Uredbi o upravnem poslovanju. Uredba ureja poslovanje in zagotavljanje javnosti dela, upravljanje dokumentarnega gradiva, posebne primere krajevne pristojnosti, uradna dejanja, uradne zgradbe, prostore in opremo ter zagotavljanje varnosti in seveda nadzor nad izvajanjem uredbe, nadzor nad izvajanjem uredbe pa opravlja upravna inšpekcija. Upravna inšpekcija v primeru ugotovljenih nepravilnosti odredi predstojniku organa sprejem ustreznih ukrepov za odpravo ugotovljenih nepravilnosti, kot je to opredeljeno v 307. členu Zakona o splošnem upravnem postopku.

Ministrstvo za javno upravo upoštevaje navedeno meni, da bi bila izdelava aplikacije, kamor bi državljani vpisovali ugotovljene nepravilnosti v postopkih ravnanja posameznih organov neproduktivna in bi pomenila le dodatno administrativno oviro. Ugotavljamo namreč, da so različna področja, za katera so resorno pristojna ministrstva in na katere se predlog nanaša ustrezno normirana, vzpostavljen pa je tudi sistem nadzora nad delom in poslovanjem različnih organov.

V zvezi s konkretnimi nepravilnostmi, na katere državljan opozarja v svojem predlogu pa predlagamo, da jih naslovi na pristojni Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport oziroma Ministrstvo za digitalno preobrazbo, ki morata v skladu z zakonodajo preveriti ugotovljene nepravilnosti, kot tudi predlagati spremembe materialnega predpisa, če ugotovita, da je tudi na podlagi ugotovljenih nepravilnosti iz pobude potrebno določeno področje še dodatno ali drugače urediti ali uvesti konkretnejše oziroma ustreznejše sankcije zaradi nespoštovanja konkretnega predpisa.

Komentarji