15. 4. 2025
Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo
V nadaljevanju vam pošiljamo pojasnilo Slovenskih železnic:
Prednostna naloga Slovenskih železnic je zagotoviti udobje, zanesljivost in dostopnost za vse potnike, zato je vaša želja po ukinitvi prvega razreda v vlaku za omenjeno relacijo razumljiva.
V dizelmotorni garnituri vlaka Stadler je sicer na voljo 12 sedežev prvega razreda, 159 sedežev drugega razreda ter 134 stojišč. Zasedenost ali prezasedenost sta ob tem težko merljiva in se ne moreta opredeljevati glede na razpoložljivost prostih sedežev.
Prvi razred lahko z doplačilom pri osebju za spremljavo vlakov (sprevodnik) enostavno koristi vsak potnik, tudi tisti z vozovnico za drugi razred. Doplačilo se obračuna glede na razdaljo potovanja, na omenjeni relaciji (na relaciji Imeno – Celje zanaša 2 EUR, na relaciji Rogatec – Celje pa 2,20 EUR). Vse podrobnosti in ceniki so na voljo v Potniški tarifi (https://potniski.sz.si/dobro-je-vedeti/splosna-tarifna-dolocila-in-pogoji/tarifna-dolocila-in-notranji-red-na-zeleznici/) ali v iskalniku voznih redov (https://potniski.sz.si/iskalnik-voznih-redov/).
Prvi razred je namenjen potovanju vseh potnikov, tudi tem, ki potujejo na daljši relaciji in želijo dodatno udobje ali pa izkoristijo čas za delo na poti oziroma si želijo le bolj mirno in tiho potovalno okolje. Prvi razred je stalnica in možnost potovanja na tovrstnih lokalnih potniških vlakih tudi v vseh ostalih razvitih evropskih državah, kjer se ga potniki v veliki meri poslužujejo za začetek svojega delovnega dne (in med potjo že delajo).
Ukinitev 1. razreda na delu relacije pa bi bila tudi izjema, ki po Potniški tarifi ni predvidena. Poleg tega bi predstavljala diskriminacijo za vse potnike, ki potujejo na ostalih vlakih, kjer je povečano število potnikov v času prometnih konic. Prav to je bil tudi eden izmed razlogov za nabavo novih potniških garnitur, saj tovrstne storitve na starejših potniški garniturah niso bile mogoče.
Z nabavo novih potniških vlakov, ki jih umeščamo v čas prometnih konic, smo že razširili ponudbo in okrepili kapacitete za prevoz več potnikov, kot to omogočajo »stare« dizelmotorne garniture, ki sicer tudi še vozijo na vaši progi. Z nakupom dodatnih 20 modernih dizelmotornih garnitur (pogodba je bila podpisana junija 2023, dobava se je pričela letos) pa bomo ponudbo še širili – posebej na neelektrificiranih progah (kamor spada tudi omenjena proga).