Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog čaka odziv pristojne institucije

Predlog za obračun omrežnine na podlagi dejanske mesečne porabe

403 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Predlagam, da se omrežnina izračuna na koncu vsakega meseca glede na dejansko porabo električne energije v tistem mesecu.

Trenutno je pravilna napoved gospodinjske porabe za naslednji mesec, kaj šele za celo leto vnaprej, praktično nemogoča. Zato menim, da bi bilo smiselno vsem gospodinjskim odjemalcem omogočiti obračunavanje na podlagi njihove aktualne mesečne porabe.

Še vedno pa se omrežnina obračunava glede na čas in posledično časovni blok, v katerem je bila poraba, zato se sama metodologija iz tega vidika ne spreminja.

Povsem enak sistem že velja za nove uporabnike, ki nimajo določenih časovnih blokov. S takim načinom obračuna bi gospodinjski odjemalci plačali za dejansko porabo električne energije, namesto za predvidevano porabo, ki pogosto ne ustreza realnemu stanju. In tak način je veliko bolj pravičen in razumljiv za vse.

37 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR X xpath 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ROK ZA ODGOVOR

Komentarji




  • x xpath

    Kdaj lahko pričakujemo odgovor ministrstva? Rok za odgovor je že krepko čez datum.

  • v verso verso

    Ta vlada je bila popoln polom, poln laži, prevar ter uničenja. Uničili so zdravstvo, šolstvo, prodali vso živilsko industrijo, osiromašili gospodarstvo, zmetali milijardo v obnovo stavb železniških postaj, od koder bodo podporniki bogato poplačani za ves vložek pri njihovi izvolitvi za nekaj rodov naprej, prepustili Madžarom enega največjih gradbenih projektov v državi, čeprav so pred tem na vse načine podtikali povezave z Madžari Janezu, no, so pa kupili nekaj neuporabnih računalnikov in eno sedem milijonov "vredno" podrtijo, za katero sedaj plačujejo 45.000 za vzdrževanje in ja, elektriko so nam podražili v nebo, saj je Golob vendar doktor na tem področju. Pa na romunske in luksemburške račune ne smemo pozabiti, ker so tako zelo pošteni in sposobni, da bomo še leta plačevali razliko v ceni zaradi njihovih doktorskih pogodb. Potem je seveda tu še veterinar Sajovic z vsemi svojimi nepremičninami in parcelami, ki je sedaj, ko je minister za obrambo in ima končno veliko malho, lepo tiho in šteje. Tanja se gre že tri leta na naše stroške safari po Afriki, zunanja ministrica, pa v vseh letih enega plodnega sestanka s povabilom gospodarstvenikov ali kar koli v tej smeri. Samo trošenje in koriščenje položaja. Zapuščina in dosežki te vlade so porazni, predvsem pa nas že in nas še bodo zelo drago stali.

  • F Ferenc

    www.dnevnik.si/mnenja/nepreslisano-janez-sustersic-ekonomist-nekdanji-financni-minister-2712880/

     

    Politika »prehoda na elektriko« zahteva tudi ogromne investicije. Ko ste prvič prebrali, da nekdo ni dobil soglasja za toplotno črpalko ali strešno elektrarno, ker jih je v njegovi ulici že preveč in omrežje tega ne zmore, bi vam moralo postati jasno, da tudi električno omrežje – podobno kot avtocestno – počasi poka po šivih.

  • F Ferenc

    www.mojmojster.net/clanek/3442/vse_kar_morate_vedeti_o_novih_pravilih_za_omreznino

     

    Ste že slišali za spremembe pri obračunu omrežnine, ki so začele veljati 1. januarja 2025? Morda ste opazili, da se računi za elektriko spreminjajo, a se sprašujete, kako to vpliva na vas. Agencija za energijo je uvedla nov sistem obračunavanja, ki naj bi bil pravičnejši in bolj pregleden. Kaj to pomeni za vašo družino ali podjetje?

    • x xpath

      Ferenc. Ne spamaj tega predloga.

  • F Ferenc

    Agencija je neodvisna, a ne sme biti neobčutljiva za kritiko. Sam sem prepričan, da rezultati ne bodo taki, kot napovedujejo. Določitev "dogovorjene moči" je nejasna, pojasnila ne prenesejo kritične presoje. Načelo, da naj tisti, ki trošijo več tudi več plačajo je uveljavljeno na čuden način. Vsi plačujemo več. Obljuba, da bo v letni sezoni to drugače je izjava, ki ni podprta. Vse to bi potrebovalo objavo resne analize, izračunov in primere na konkretnih podatkih. Izgleda, da predlagatelj misli samo na tiste, ki hodijo domov samo večerjat in spat. Glavni porabnika sta bojler in ogrevanje na elektriko. Za vzdrževanje individualne hiše pa je potrebno še marsikaj. V Sloveniji je mnogo hišnih priključkov, ki nimajo po nepotrebnem priključka 3x25A. Sedaj so večinoma dobili odobreno "dogovorjeno moč" 4,6 KW, kar je manj kot pol moči hišnega priključka. Če instalirano moč izkoristijo, bo omrežnina poletela v nebo. Tudi na to bi morala Agencija odgovoriti z dejstvi in izračuni. Vsi ti priključki imajo sklenjene pogodbe, katerih določil agencija ne sme enostransko spreminjati.

    Proizvodnja, ki je velik porabnik elektrike, je nujen sestavni del gospodarstva, od katerega vsi živimo, zato mora biti (in je povsod po svetu) urejena drugače, kot oskrba drugih, predvsem gospodinjskih, potrošnikov. Očitna namera, da se jo z visoko omrežnino kaznuje, je v nasprotju z javnim interesom. Politična namera, da se gospodarski pogoji izboljšajo, da se odpirajo nova delovna mesta ali pa se vsaj ne zapirajo obstoječa, v operativnih odločitvah in izvedbenih predpisih ni vidna. Očitno imamo še mnogo "neodvisnih organov".

    Vsi kričijo, da gre za pritisk vlade in politike na neodvisen organ. Ampak naloga vlade in poštenih politikov je tudi, da ščitijo državljane pred odločitvami, ki jim škodijo in očitno niso v skladu z deklariranimi usmeritvami. Neodvisen organ pa bi moral sam primerno reagirati - sprejeti spremembe, ki zadevo izboljšajo ali pa podati argumentirane razlage, ki bi bile podane tako, da bi jih strokovnjaki lahko preverili in podali svoja, neodvisna in argumentirana mnenja, ki bi jim ljudje - tudi politiki in vlada - lahko verjeli. Najina - tvoja - bitka za pojasnilo, ali je sobota delovni dan in kako se meri prekoračitev dogovorjene porabe kaže, da zgoraj napisano velja in da na Agenciji o tem niso niti razmišljali. Kot državni uslužbenci brez obveznih dežurstev in zagotavljanja 24 urnega servisa so v soboto doma in zato je jasno, da sobota ni delovni dan.

     

    Bitka z Agencijo je samo eden od konfliktov, ki smo jim priča v času te vlade. Skoraj nič ne pride v izvedbo tako, kot zahtevajo politične smernice vlade. Od sanacije škode po poplavah in še pred tem. Za našo državno administracijo je značilno, da se vedno najdejo razlogi, da se nič ne naredi tako, kot je napovedano. Čigav vpliv se tako uveljavlja?

     

     

     

     

    Kdo vlada?

     

    Ko je Robert Golob postajal predsednik vlade, je vsaj glede njegove usposobljenosti na energetskem področju vladalo tako rekoč konsenzualno prepričanje, da je zanj visokokompetenten. Zato je res presenetljivo, da se prav na področju energetike te dni odvija že druga vladna šlamastika v le nekaj mesecih.

     

    08. 01. 2025, 0.00

    Bogdan Biščak

     

     

    Prva se je zgodila ob razpisanem in odpovedanem referendumu o JEK 2. Vlada in njen predsednik sta se ob tem projektu opotekala od zadržanosti na začetku mandata do podpore v mesecih pred razpisanim referendumom, od trditve, da so potrebni elementi za odločanje ljudstva zagotovljeni, do priznanja, da niso. Moj vtis je, da je predsednik vlade iskreno verjel to, kar je javno zagovarjal le na začetku, ko je bil do projekta zadržan. In je bilo vse drugo le plavanje s tokom, ki ga vlada ni znala in/ali upala več usmerjati.

     

    Danes pa imamo opraviti z omrežnino.

     

    Odločitev o prenovi obračunavanja omrežnine je agencija za energijo sprejela že leta 2022. Ker so zaradi zelenega prehoda (sončne elektrarne, električni avtomobili, toplotne črpalke ...) potrebne zmeraj večje zmogljivosti distribucijskega omrežja in ker potrebujemo bolj pošteno obračunavanje omrežnine, saj smo do oktobra letos tisti, ki smo manj obremenjevali omrežje, subvencionirali tiste, ki so ga bolj. Reforma omrežnine je potrebna povsod. V Avstriji denimo so omrežnino in ceno elektrike povečali za nekaj deset odstotkov. Za 100 odstotkov odjemalcev. Brez drame in stokanja. Pri nas je agencija ubrala drugo pot. Določila je tarifni sistem, ki enakomerno obremenjuje vse odjemalce ter jim omogoča, da s prilagoditvijo porabe znižajo dogovorjeno moč in s tem omrežnino, posledično pa, upajmo, tudi sprostijo kapacitete za nove priključke. Omrežnina na letnem nivoju se na tak način zniža za 92 odstotkov odjemalcev. In glej ga zlomka – sledi drama in stokanje.

     

    Kot rečeno, odločitev o reformi obračunavanja omrežnine je bila sprejeta v letu 2022. Vlada je imela torej dve leti časa, da se s sistemom seznani in reagira. Res je, agencija za energijo je neodvisni organ, na katerega vlada nima neposrednega vpliva, ima pa seveda možnost, da ji svoje argumente predstavi in jo skuša prepričati, da tarifni sistem popravi. Je vlada to storila? Ni. Se je sploh seznanila z novim sistemom in ga kritično preučila?

     

    Odgovor na to vprašanje je težko podati. Razprava o novem načinu obračunavanja omrežnine, katere uveljavitev je bila kar dvakrat preložena, poteka že kako leto. V tem času je bil novi sistem predvsem tarča napadov tako imenovanega gospodarstva (tako imenovanega pravim zato, ker gre v resnici le za tisti njegov segment, ki je energetsko najbolj potraten). V tej razpravi smo lahko opazovali argumentirane nastope direktorice agencije in direktorja Elesa, bombastične nastope opozicije, ki jo je za vse te argumente »baš brigalo«, in stokanje »gospodarstva«, ki smo mu omrežnino s plačevanjem višjih zneskov, kot bi nam po pravici šli, subvencionirali vsi mi. In – zelo pomembno – opazili smo lahko pasivnost vlade ter naklonjenost koalicijskih poslancev novemu sistemu. Vse do novembra lani.

     

    Potem pa kar naenkrat bum in vlada spremeni kurz. Začne se pridruževati kritikom, ki so do tedaj bitko za interpretacijo izgubljali. Najprej plaho, s pojasnjevanjem, da je agencija neodvisna, ter s pojasnilom ministra Kumra, da je reforma pravična, potem z Golobovo ugotovitvijo, da se tudi sam ne strinja z novim sistemom, a še vedno prijaznim pojasnjevanjem, kdaj naj peremo perilo, na koncu pa kar s pozivom agenciji, naj spet vzpostavi star sistem, člani sveta pa naj prevzamejo odgovornost in odstopijo. Argumenti? Z besedami premierja: »ker nova omrežnina ne izpolnjuje osnovnih zakonskih pričakovanj« (v resnici zakon poudarja le stroškovno načelo), ker »ne spodbuja uporabe čistih tehnologij« (kar je naloga vlade in ne agencije) in ker »ne upošteva principa sorazmernosti gospodarstva« (hm, le kaj pa je to?). Skratka, vlada predlaga, da se vrne sistem, po katerem bi 92 odstotkov odjemalcev spet plačevalo več, da bi onih 8 odstotkov lahko spet plačevalo manj, in to utemeljuje s čudnimi razlogi.

     

    Kaj so torej pravi razlogi?

     

    Tu si velja ogledati analogije med propadlim referendumom za JEK 2 in prenovo omrežnine. In ta ogled nam pove, da si vlada premisli, ko nanjo izvede pritisk tako imenovano gospodarstvo, v parlamentu in javnosti pa se kot njegov eksponent pozicionira opozicija. Projekt JEK 2 so sprožili ljudje s kapitalsko močjo in enako velja za miniranje prenove omrežnine. Ali se jim je predsednik vlade uklonil, ker se boji njihove moči, ker jim je ideološko blizu ali ker se je zbal, da se v teh projektih javno mnenje nagiba na stran opozicije, je pravzaprav vseeno. V vsakem primeru gre za strateško napako. Ker je obakrat pokazal, da igro vodi nekdo drug in ne on. Vladati pomeni voditi igro, in kdor si premisli ob neurjih, ki jih sprožajo kateri koli centri moči, pač ne vodi igre. In ne vlada.

     

    Ampak to žal ni najslabši vidik omrežninske sage. Najhuje je, da je vlada sprožila hajko zoper neodvisno agencijo (dva člana sveta sta že odstopila) in s tem zajadrala na pot, podobno Janševi, ki se je lotila neodvisne STA. Če bo poskušala razrešiti še kakšnega člana sveta, lahko pričakujemo inšpekcije iz EU, ki smo jim bili priča pod prejšnjo vlado. Golob pa bo izgubil ključni argument za pojasnjevanje, da je njegova vlada drugačna od Janševe.

  • F Ferenc

    forbes.n1info.si/novice/agencija-za-energijo-ne-vidimo-potrebe-da-bi-odpravili-nov-sistem-omreznine/

     

    Potem ko je vlada Agencijo za energijo pozvala k ponovni uvedbi prejšnjega sistema obračunavanja omrežnin, v agenciji odgovarjajo, da potrebo po prenovljenem sistemu narekuje tudi evropska zakonodaja.

     

    Na Agenciji za energijo v odzivu na ponedeljkove sklepe vlade, med katerimi je tudi poziv k vnovični uvedbi starega sistema obračunavanja omrežnine s februarjem, v tem trenutku ne vidijo potrebe po prenehanju uporabe nove metodologije. Bodo pa učinke redno spremljali in po potrebi metodologijo dopolnjevali oziroma nadgrajevali, so zapisali za STA.

     

    Potrebe po odpravi novega sistema na agenciji, ki je neodvisen energetski regulator, ne vidijo, ker se na podlagi spremljanja prvih učinkov in izračunov potrjujejo njihove dosedanje navedbe in izračuni.

     

    Visoka stopnja razpoložljivosti podrobnih 15-minutnih merilnih podatkov pri vseh odjemalcih v Sloveniji je po navedbah agencije omogočila tudi, da z novo metodologijo določijo pravilnejša razmerja med uporabniškimi skupinami, ki zaradi vpliva na omrežje povzročajo različne stroške za elektrooperaterje.

  • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

    Podpiram in treba se dodati, da morajo znizati ceno omreznine, ker je previsoka!!!! Niso normalni, placujem 3x vec kot prej!!!!

  • F Ferenc
  • F Ferenc
    • x xpath

      Ta predlog nima nobene povezave. Tukaj noben ne govori o ukinitvi omrežnine.

  • M Marko272

    Kolikor jaz vem, fotovoltaika ne vpliva na omrežnino. Toplotna črpalka in el. avto pa, če ne izvedemo ustreznih prilagoditev.

  • b bostjang

    Naj dodam predlog za podaljšanje časovnega intervala, ki je sedaj 15 minut. Res, da je standarden v energetiki, vendar menim da, zanj ni pravega razloga. Ne upošteva se statistika. Če imam jaz prižgan kalorifer na drugi stopnji prvih 15 minut, potem pa to naredi sosed, je s stališča omrežja skoraj identično, kot če oba hkrati poganjava kalorifer na polovični moči, cena pa je v prvem primeru višja. Daljši interval bi tudi omogočil uporabo nekaterih bremen (npr. zavretje vode) z nižjo dog. obračunsko močjo. Vsi pač ne začnemo pripravljati kosila znotraj istih 15 minut. Predlagam eno-urni interval. Po potrebi je lahko sestavljen iz drsečega zaporedja štirih 15-minutnih intervalov.

  • b bostjang

    Če prav razumem, predlagate obračunavanje po doseženi moči v posameznem bloku, kot to predvideva 2. odstavek 14. člena akta.

  • p pravnajbo

    Rečeno je bilo, da smo do sedaj plačevali administrativno določeno obračunsko moč, sedaj pa ne, kar sploh ni res. Zakaj bi vnaprej plačevali dogovorjeno obračunsko moč, zakaj ne bi plačevali po dejansko porabi? Prej smo administrativno plačevali eno stvar, zdaj pa drugo. Cel mesec plačevati 'dogovorjeno' moč, ker mogoče 1x na mesec dosežemo maksimum, je neumnost.

    • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

      Prej sem imel 7kw moc, sedaj so mi jo znizali na 2,5kw in placujem vec kot prej za 3x manj.

  • h hales

    Jaz bi pa rekel, da bi bilo potrebno uvesti pavšal.

    Kable je nekdo vlekel, ne glede na porabo.

  • B BJ

    Pravilno! Kolikor vidim po odzivih tistih, ki so račune za elektriko po novem načinu obračunavanja že dobili, razumem, da gre samo za potuhnjeno štromarsko podražitev. Dejstvo, da najbolj udari tiste, ki imajo svoje fotovoltajke, govori termu v prid. Viške elektrike od teh kupujejo po nagnusno nizki ceni, omrežnino jim pa zaračunajo drago kot žafran. Če bi sam imel fotovoltajko, bi viške pošiljal direktno v zemljo. Kar bi z vidika narodnega gospodarstva sicer bilo slabo, bi bilo pa dobro za moj žep. Električarji očitno gledajo samo na svoj žep. Še nekaj - prav nikogar ne poznam, ki bi kadarkoli dobil kak več plačani denar denar nazaj...

     

     

     

    • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

      Nategnili so nas z socncnimi celicami in elektricnimi avti, prej je bilo poceni, sedaj pa tako drago, da se ne splaca vec investirati v to, razen, ce si odklopljen od omrezja.