Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog nadzora nad zdravstvenimi storitvami

338 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Ne vem koliko ljudi je opazilo, ampak čakalnice v ZD so prazne, nikjer nikogar in vseeno zdravniki pravijo, da so preobremenjeni. Ne trdim, da so vsi enaki, ampak zadeva, ki jo bom opisal je bila odkrita v ZD Ljubljana in verjetno se dogaja po vsej Sloveniji.

V zadnjem času se je začelo pojavljati redno predstavljanje terminov na preglede, istočasno pa (nekateri) zdravniki te preglede, ki naj bi bili prestavljeni vseeno beležijo kot opravljeno storitev oz. pregled in na ta način kradejo sistemu. Kaj delajo in kje delajo v tem času, ko opravljajo prevaro ne vemo, lahko pa si mislimo, da si "zagotavljajo" proste termine, da potem svoje delo opravljajo pri zasebnikih (svoje početje pa skrivajo s prikazovanjem, kot da je bilo delo opravljeno). Ker je očitno to vedno bolj pogost pojav, predlagam, naj zdravstvene ustanove, vodstvo ustanov in inšpektorat redno začnejo preverjati storitve (naj se tudi naključno zadeve preverjajo s klici o zadovoljstvu storitev pri pacientih).

V prihodnje naj se vzpostavi možnost, kjer bodo pacienti potrdili prisotnost na zdravstvenem pregledu (preko sistema zVem) in ocenijo zadovoljstvo le tega, v kolikor bi bili nezadovoljni s storitvijo, naj se tudi poizve, kaj pri opravljeni storitvi ni bilo OK. Tako bi prišli do direktnih podatkov ali je dejansko bila storitev opravljena in ali smo bili zadovoljni z opravljeno storitvijo, istočasno, pa bi dobili vpogled v to, kdo opravlja storitve dobro, sprejemljivo in nezadostno.

- - - - - -

Sedaj pa še priporočilo za vse uporabnike zdravstvenih storitev. Zahtevajte pri ZZZS izpisek za vas osebno, koliko storitev ste imeli v zadnjih letih in kakšni stroški so bili za porabljani za vas. V kolikor odkrijete nepravilnosti, jih prijavite ZZZS, inšpektoratu in tudi drugim pristojnim inštitucijam. Odkrijmo pijavke v sistemu in jih odstranimo. Zaradi tega, kar delajo nekateri so čakalne dobe daljše in daljše in zadeve so nevzdržne.

Pritisk ljudi lahko pripelje do učinkovite države in učinkovitih sistemov v vseh nivojih javne uprave. Skupaj smo močnejši!

50 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I i.am.GD 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 11. 2024

Odziv Ministrstva za zdravje

Vsak pacient lahko že od leta 2015 naprej preko spletne strani Vpogled v moje podatke - Portal za zavarovance (zzzs.si) sam zase preveri, katere zdravstvene storitve, zdravila in medicinski pripomočki so bili v njegovem imenu (na njegovo kartico zdravstvenega zavarovanja) obračunane obveznemu zdravstvenemu zavarovanju, v kakšnem znesku, kdaj in s strani katerega izvajalca zdravstvenih storitev. Dostop je zaradi občutljivih osebnih podatkov pogojen z uporabo digitalnega potrdila. Dostopni so podatki od vključno leta 2013 dalje, podatki pa se mesečno posodabljajo.

V primerih suma goljufije lahko zavarovane osebe na ZZZS preko spletnega obrazca naslovi prijavo suma goljufije Prijava suma goljufij - Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (zzzs.si).

Če zavarovana oseba ugotavlja (ali sumi na) nepravilnosti v zvezi z izvedbo zdravstvenih storitev, naj najprej to preveri pri izvajalcu zdravstvene storitve, saj ji bo ta lahko vsebinsko, na njej razumljiv način in na podlagi jasne konkretne situacije pojasnil izvedene storitve. Naslednja možnost je, da sum sporoči na ZZZS (kontaktni podatki so na vsaki strani na portalu ZZZS, podrobno na https://www.zzzs.si/zzzs-api/organizacijske-enote-zzzs-in-kontakti/). Da bi ZZZS lahko raziskal konkretni primer, se mora zavarovana oseba identificirati (anonimnih prijav ZZZS ne more raziskati), prav tako mora opredeliti izvajalca, kjer se je domnevna kršitev zgodila.

Komentarji