3. 12. 2024
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Ureditev področja kolesarskih površin oz. tehnične zahteve za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje kolesarskih površin je določena v Pravilniku o kolesarskih površinah (v nadaljevanju: pravilnik). Med kolesarske površine štejemo kolesarske poti, kolesarske steze in kolesarske pasove. Pravilnik določa, da je kolesarske površine potrebno načrtovati tako, da bodo medsebojno povezane, neposredne, prometno varne in udobne. Zahtevana udobnost kolesarskih površin se zagotavlja z ustreznimi nagibi in ravnostjo vozne površine.
Postavitev hitrostnih ovir omogoča 40. člen pravilnika, ki odreja obvezno postavitev vertikalnih fizičnih ovir na mestih, kjer se kolesarska površina zaključuje na cesti za motorni promet. Ukrepi za umirjanje hitrosti kolesarjev (optične zavore) se smejo postaviti tudi v posebnih primerih pred prehodi za pešce.
Zakon o pravilih cestnega prometa (v nadaljevanju: ZPrCP) določa pravila ravnanja za vse udeležence v cestnem prometu. Pravila ravnanja na križišču so predpisana v 58. členu ZPrCP. Udeleženci v prometu, ki zavijajo in pri tem prečkajo npr. kolesarsko površino, se morajo vedno prepričati, da lahko manever izvedejo varno.
Kolesarske površine lahko poleg kolesarjev v skladu 95., 97., in 97.a členom ZPrCP uporabljajo tudi vozniki mopedov, uporabniki posebnih prevoznih sredstev in vozniki lahkih motornih vozil. Med posebna prevozna sredstva prištevamo invalidske vozičke ter druga prevozna sredstva, pripomočke in naprave, ki jih uporabnik poganja z lastno močjo (npr. skiro, kotalke, rolerji, otroško kolo s pomožnimi kolesi, ipd). Lahka motorna vozila so invalidski vozički na motorni pogon in vozila na motorni pogon, katerih konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h, niso širša od 80 cm in so izvzeta s področja uporabe Uredbe (EU) št. 168/2013. Vozniki koles, mopedov in lahkih motornih vozil so dolžni poskrbeti za ustrezno opremljenost svojih prevoznih sredstev s svetili in odsevniki v skladu z ZPrCP.
Spoštovanje cestnoprometnih pravil ter postavljene prometne signalizacije in prometne opreme je bistveno za varno odvijanje prometa. Postavitev fizičnih horizontalnih hitrostnih ovir (grbin) za zmanjšanje hitrosti uporabnikov kolesarskih površin pred križišči bi otežila udeležbo v prometu gibalno oviranim posameznikom, zmanjšala udobnost vožnje koles, obenem pa bi znižala prometno varnost določenih udeležencev v prometu (vozniki vozil z manjšim premerom koles), zato pobude ne moremo podpreti.