Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ležeče ovire na križiščih za kolesarje

277 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Ker se kolesarji ne zavedajo svoje ranljivosti in čez prehode za pešce, kjer imajo prednost, ker so na kolesarski cesti, preletijo z nezmanjšano hitrostjo... Predlagam da se postavijo hitrostne ovire. S tem ko bi kolesarji pred oviro zmanjšali hitrost, bi se tudi ostali v prometu zavedali oz. imeli čas reagirat, da bo kolesar prečkal cesto. Trenutno pa preletijo čez prehod brez da bi pogledali levo, v temnih oblekah, v meglenih jutrih in brez jasno vidnih odsevnih oznak. Primer relacija Petrol pri Žalah proti tomačevem...

27 glasov

25 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Denis Primorc 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 12. 2024

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ureditev področja kolesarskih površin oz. tehnične zahteve za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje kolesarskih površin je določena v Pravilniku o kolesarskih površinah (v nadaljevanju: pravilnik). Med kolesarske površine štejemo kolesarske poti, kolesarske steze in kolesarske pasove. Pravilnik določa, da je kolesarske površine potrebno načrtovati tako, da bodo medsebojno povezane, neposredne, prometno varne in udobne. Zahtevana udobnost kolesarskih površin se zagotavlja z ustreznimi nagibi in ravnostjo vozne površine.

Postavitev hitrostnih ovir omogoča 40. člen pravilnika, ki odreja obvezno postavitev vertikalnih fizičnih ovir na mestih, kjer se kolesarska površina zaključuje na cesti za motorni promet. Ukrepi za umirjanje hitrosti kolesarjev (optične zavore) se smejo postaviti tudi v posebnih primerih pred prehodi za pešce.

Zakon o pravilih cestnega prometa (v nadaljevanju: ZPrCP) določa pravila ravnanja za vse udeležence v cestnem prometu. Pravila ravnanja na križišču so predpisana v 58. členu ZPrCP. Udeleženci v prometu, ki zavijajo in pri tem prečkajo npr. kolesarsko površino, se morajo vedno prepričati, da lahko manever izvedejo varno.

Kolesarske površine lahko poleg kolesarjev v skladu 95., 97., in 97.a členom ZPrCP uporabljajo tudi vozniki mopedov, uporabniki posebnih prevoznih sredstev in vozniki lahkih motornih vozil. Med posebna prevozna sredstva prištevamo invalidske vozičke ter druga prevozna sredstva, pripomočke in naprave, ki jih uporabnik poganja z lastno močjo (npr. skiro, kotalke, rolerji, otroško kolo s pomožnimi kolesi, ipd). Lahka motorna vozila so invalidski vozički na motorni pogon in vozila na motorni pogon, katerih konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h, niso širša od 80 cm in so izvzeta s področja uporabe Uredbe (EU) št. 168/2013. Vozniki koles, mopedov in lahkih motornih vozil so dolžni poskrbeti za ustrezno opremljenost svojih prevoznih sredstev s svetili in odsevniki v skladu z ZPrCP.

Spoštovanje cestnoprometnih pravil ter postavljene prometne signalizacije in prometne opreme je bistveno za varno odvijanje prometa. Postavitev fizičnih horizontalnih hitrostnih ovir (grbin) za zmanjšanje hitrosti uporabnikov kolesarskih površin pred križišči bi otežila udeležbo v prometu gibalno oviranim posameznikom, zmanjšala udobnost vožnje koles, obenem pa bi znižala prometno varnost določenih udeležencev v prometu (vozniki vozil z manjšim premerom koles), zato pobude ne moremo podpreti.

Komentarji