Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Digitalizacija in nadzor zamujanja vlakov

301 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Nedavno je bil objavljen video, v katerem so vplivneži, ki so potovali z Interrailom, ocenili vlake po Evropi glede zamud, pri čemer je Slovenija zasedla prvo mesto kot država z najpogostejšimi zamudami. Ta podatek je zaskrbljujoč in škoduje mednarodnemu ugledu naše države, še posebej v luči vse večjega pomena trajnostnega turizma in uporabe javnega prevoza.

Glede na to bi želeli predlagati, da se vlada osredotoči na naslednje ukrepe:

Analiza vzrokov zamud – Potrebna je temeljita analiza, da se ugotovi, zakaj vlaki v Sloveniji tako pogosto zamujajo. Je to posledica zastarele infrastrukture, premalo vzdrževanja, pomanjkanja kadrov ali slabe organizacije prevoznih poti?

Posodobitev železniške infrastrukture – Zamude se pogosto pripisujejo dotrajanosti železniške infrastrukture. Pospešena vlaganja v modernizacijo tirov, signalizacije in postaj bi močno zmanjšala zamude ter povečala zanesljivost in konkurenčnost železniškega prometa.

Generalni direktor Slovenskih železnic mora prevzeti odgovornost za to, da vlakovni promet ne dosega osnovnih standardov. Potrebna je vzpostavitev sistema nadzora nad zamudami in sankcije za tiste, ki so odgovorni za slabše izvajanje storitev.

Digitalizacija in nadzor – Z uvedbo aplikacij za sprotno spremljanje zamud in boljšo koordinacijo vlakov bi se lahko izboljšala točnost prevozov. Poleg tega bi bilo treba uvesti strožje sankcije za odgovorne za ponavljajoče se zamude.

Zanesljiv železniški sistem ni le pogoj za sodobno mobilnost, ampak tudi ključni del trajnostne prihodnosti. Zato vas pozivamo, da obravnavate te izzive resno in zagotovite potrebne ukrepe za izboljšanje železniškega prometa.

41 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Antony 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 12. 2024

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Predvidevamo, da se predlog sklicuje na videe na družbenih omrežjih, ki jih objavljajo vplivneži, ki pa pogosto temeljijo na nepreverjenih oziroma neverodostojnimi informacijah.

Ministrstvoma odgovornima za javno železniško infrastrukturo (Ministrstvo za infrastrukturo) in prevoze potnikov (Ministrstvo za okolje, prostor in energijo) je poleg zagotavljanja varnosti, drugi najpomembnejši cilj zanesljivo in nemoteno odvijanje prometa oziroma prevoza potnikov.

Prav tako to velja za upravljavca javne železniške infrastrukture (v nadaljevanju JŽI), družbo Slovenske železnice – Infrastruktura, d. o. o., in vse prevoznike. Zavedati se moramo, da se na JŽI izvaja obsežen investicijski cikel, ki vključuje novogradnje, rekonstrukcije in obnove. Vsi ti posegi žal zahtevajo določene omejitve, vključno tudi z občasnimi popolnimi zaporami prometa, kar vse povzroča motnje in vpliva na zamude ter celo odpovedi prevozov. A le tako bomo v bodočnosti imeli posodobljeno in moderno JŽI.

Skoraj vse zamude pri nas nastanejo kot posledica navedenih del na infrastrukturi. Povprečna zamuda potniških vlakov na 100 km poti je v okoli 5 do 6 minut, poleg navedenega povzročenih tudi zaradi, izrednih dogodkov, nesreč in v zadnjem obdobju vremenskih ujm.

V obdobju od januarja do oktobra letošnjega leta, je zgolj za tretjino zamud odgovoren upravljavec infrastrukture, za vse ostale pa prevozniki in predvsem omenjeni zunanji vzroki. V potniškem prometu je za zamude odgovoren prevoznik le v obsegu okoli 5 %.

Družba Slovenske železnice – Potniški promet, d. o. o. resno obravnava in vsakodnevno preverja možnosti optimizacije prevozov. Spremlja kazalnike zamud in točnosti ter nenehno preverja možnosti izboljšav vezano na gradbene posege, ki jih izvajata upravljavec JŽI in Direkcija RS za infrastrukturo (v nadaljevanju DRSI). Pri tem je pomembno, da potnikom omogočajo kolikor je le možno povezav z javnim prevozom z vlaki, kadar to ni možno pa organizirajo nadomestni prevoz z avtobusi. Število potnikov prepeljanih z vlakom narašča kljub obsežnim delom na infrastrukturi in s tem povzročenimi težavami.

Vsi, tako resorni ministrstvi, upravljavec JŽI, DRSI kakor tudi prevozniki se zavedamo trenutnega stanja, pri čemer pa poudarjamo, da vse investicije, ki so v izvajanju in trenutno posledično povzročajo največ težav v prometu tudi zamude, prinašajo boljše možnosti za zanesljiv in učinkovit železniški promet brez zamud, v zadovoljstvo vseh deležnikov, še posebno uporabnikov.

Komentarji