Cestne označbe in obvestila, Informativne table za skrajni desni pas
Predlagam da se na avtoceste, še posebaj kjer so na voljo trije vozni pasovi, postavi informativne table ki bi voznike obveščale, da je vozni pas tudi skrajni desni pas. Skrajni desni pas ni rezerviran izključno za tovorna vozila, vendar je na voljo vsem saj na ta račun lahko povečamo pretočnost prometa. V namen obveščanja bi bilo priporočljivo vključiti tudi na novo postavljene DARSove informativne svetlobne panele, ki trenutno služijo neposrečenim in hkrati precej dragim šaljivim zapisom.
Če prav razumem, je to v smislu informativnih tabel za reševalni pas. Tudi tega naj bi vozniki poznali, pa imamo vseeno table. Imamo tudi table oz. dinamične napise za vzdrževanje varnostne razdalje in še kaj. Vsekakor pa takih tabel ne sme biti preveč. Mostovi in portali se zdijo primerna lokacija.
Imam občutek, da lahko postavite na tisoče tabel, pa ne bo velikih sprememb.
Kdor uporablja desni pas, ga bo uporabljal še naprej, ostali pa...
Koliko km AC pa mi imamo, kjer so trije vozni pasovi? 50 km vse skupaj?! Vsak, ki je sedel za volan bi naj opravil tudi CPP. Glede tega se ni spremenil v zadnjih 50tih letih, torej ne razumem v čem je težava. Ko se v Avstrijo po nakupe odpravljo, tam pa znajo, pri nas pa pozabijo ali kako?
Smiselno bi bilo tudi to, da se potek ceste spelje tako, da se pri razširitvi na tretji pas en pas doda levo od prehitevalnega in ne desno od voznega. Drugače povedano: če se pelješ po voznem pasu, tudi po razširitvi AC na tri pasove brez menjave pasu ostaneš skrajno desno. Ker zdaj je pa situacija taka, da npr. na vrhniškem klancu za vikend (ko ni kamionov) skoraj vsi avtomobilisti rinejo po srednjem in po prehitevalnem pasu, desni pas pa je prazen.Ob takem neznanju in nekulturi voznikov se človek vpraša o smiselnosti predvidene širitve naših AC na tri pasove. Zakaj le?
Res je, tako imajo urejeno tudi v Avstriji in Nemčiji in je edina smiselna ureditev, saj vozniki pač enostavno ostanejo na svojem pasu, na levi pa imajo na voljo dodaten pas za morebitno prehitevanje.
Vse super in fino in prav v teoriji, a ta pas je marsikje povsem uničen zaradi tovornjakov in slabe kakovosti materiala, tako da so v njem pravi kraterji. Pred predorom Dekani v smeri LJ, npr., tam ne grem več na desni pas, pa med PO in LJ podobno. Moraš prav vedet, kje si z navadnim avtom lahko upaš na ta pas. No saj običajen vozni pas je tudi marsikje povsem uničen, tako da je edino prehitevalni “varen”, če nočeš fentati podvozja…
No in? Kar precej cest (ne le voznih pasov na AC) je še v precej bolj katastrofalnem stanju, pa to še ne pomeni, da se lahko vozimo prosto po Prešernu, kakor nam paše. Če je cesta slaba, je treba pač prilagodit hitrost.
Načelno je tzo rs pa vendar kdor je opravil CPP bi moral to vedeti, ne glede na to kdaj ga je opravil tudi v drugih deželah....
Predlagam da se pelješ eno soboto dopoldan relacija Vrhnika- Logatec. Presenečen boš koliko ljudi potemtakem NI opravilo CPP. Nihče se namreč ne vozi po skrajnem desnem pasu... in če se pelješ 90kmh po desnem pasu greš mirno mimo vseh... pa tudi to ni po CPP, vem. Dejstvo je da ne rabimo 3 pasov, ker vozniki ne poznajo CPP. Poletna sezona je še posebej katastrofalna.
www.zurnal24.si/avto/razkrivamo-nove-prometne-znake-in-njihove-spremembe-417412
Ja? in? če ciljaš na odstavek iz članka ki govori o tem da je potrebno voziti po skrajnem desnem pasu, tudi na avtocesti, si zgrešil poanto predloga. Predlog je da se postavi table ki bi voznike o tem obveščala. pa čeprav bi to morabilo biti že po Zakonu ZKP vsem jasno. Tudi označbe da so na voljo trije pasovi ne pomagajo. Če povem drugače, v Avstriji imajo table na katerih piše "uporabljajte skrajni desni vozni pas". Za začetek bi to lahko pisalo na svetlobnih portalih... ne pa da so gor kretenizmi v smislu, "dirka naj Rogljič", in pa "To. je A1 ne F1" da o še bolj glupih sploh ne govorimo.
Za začetek in nevedneže je verjetno že kazen v kolikor ne voziš po desnem pasu, malo več nadzora in kakšna kazen pa bo spet vse štimalo.
V Avstriji imajo, v Sloveniji pa nimamo (boljše - slabše).
Ker v kolikor bomo vsepovsod navesili še več tabel, čemu potem izpit - saj lahko sproti bereš, če imaš čas (tukaj pa ne smeš desno - napis pod znakom prepovedano zavijanje v desno in tukaj voziš posebaj previdno, ker lahko pride pešec, napis na cesti in tabli zraven prehoda). Pa na vsaki bencinski sploh na avtocesti napis morda se ustavi in natankaj, da ne ostaneš brez goriva, ker potem se ne boš peljal dalje in boš v prekršku. itd .....
Podobno kot table, ne odlagaj smeti - ker kje je ni pa jih lahko ?
p.s. zurnalov članek sem prilepil kot zanimivost, sem ga le na hitro preletel, ker govori o novih znakih
5r, se popolnoma strinjam s tabo. Zato imamo izpitno vožnjo.
Vseeno predlagam da se pelješ eno soboto dopoldan relacija Vrhnika- Logatec. Boš presenečen :)
Zakon pravi, da ni nujno na desni pas pri treh pasovih (tega nisem vedel), morda pa vseeno malo poostrit nadzor in 120eur (60eur) ni preveč in ne premalo, ravno prav da si zapomniš.
zakonodaja.com/zakon/zprcp/38-clen-voznja-z-vozilom-po-smernem-voziscu-z-dvema-ali-vec-oznacenimi-pasovi
(2) Na smernem vozišču iz prejšnjega odstavka mora voznik voziti po desnem prometnem pasu. Če ima smerno vozišče tri prometne pasove, je dovoljena vožnja po desnih dveh prometnih pasovih, levi pa je namenjen prehitevanju.
(3) Na cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer v naselju sme voziti voznik motornega vozila, katerega največja dovoljena masa ne presega 7,5 t, ki lahko brez oviranja sledi prometnemu toku, tudi po prometnem pasu, ki ni ob desnem robu smernega vozišča.
(7) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, drugega, četrtega ali petega odstavka tega člena .
Se popolnoma strinjam, ker se tedensko vsaj trikrat peljem po tem odseku in seveda bolj cijazim kot peljem...