Vozni redi avtobusov
Spoštovani,
s to prošnjo se obračam na vas, da bi opozoril na nujno potrebo po prenovi avtobusnih redov. V zadnjem času smo priča številnim težavam, ki vplivajo na mobilnost in kakovost življenja prebivalcev.
To šolako leto so se ukinile številne avtobusne postaje, kar občutno omejuje dostopnost javnega prevoza. Poleg tega se je število avtobusov na nekaterih linijah zmanjšalo, kar vodi do prenatrpanosti in dolgotrajnega čakanja. V jutranjih urah se mnogi dijaki ter ostali potniki ne morejo na avtobus niti usesti, kar povzroča nestrpnost potnikov in zamude pri vsakodnevnih opravilih (predvsem prihod v šole).
Zato vas pozivam, da preučite možnosti za izboljšanje avtobusnih redov. Vpeljava dodatnih linij in obnovitev ukinjenih postaj bi znatno olajšala vsakodnevno mobilnost naših občanov ter prispevala k večji uporabi javnega prevoza.
Hvaležni bomo za vašo pozornost in podporo.
Dijaki Srednje šole Slovenkse Bistrice.
Točno se ve kdo so odgovorni za takšno slabo stanje in ni sankcij za javne uslužbence, ki odločajo o tej temi
Vse pohvale za dijake! Odličen primer aktivizma
Od 1. 7. 2024 vozne rede v medkrajevnem potniške prometu opravlja DUJPP. In oni dejansko izboljšujejo vozne rede, saj vemo, da so se spreminjali tudi v mesecu, ki se je ravno končal. Težava je, ker za začetne vozne rede, kot kaže, niso dovolj upoštevali ustaljenih voznih redov in statistike zasedenosti. Konkretne predloge lahko naslovite direktno na DUJPP, čeprav jih dobijo že desetine dnevno.
www.dujpp.si
DUJPP je v 100% lasti Republike Slovenije, kar pomeni, da je vlada neposredno odgovorna za stanje medkrajevnega potniškega prometa, bodisi preko DUJPP ali drugih državnih agencij. Namesto spinov in zavajanj bi bilo bolje, da preberete predlog dijakov, saj je stanje voznih redov katastrofalno. To bi se dalo zlahka urediti z ustreznimi aplikacijami, nadzorom in sankcijami za tiste, ki svojega dela ne opravljajo. Zavajanje javnosti, da se stanje izboljšuje, ne rešuje težave – odgovornost je jasna, ukrepi pa so preprosti
Mislim, da bi bilo bolje, da bi predlagatelji zapisali na katerih relacijah naj bi bilo več avtobusov (in ob katerih urah), ter postanke na katerih postajah pogrešajo. Iz predloga razberemo le eno kraj in sicer Slovensko Bistrico. To bi DUJPP moral že sam početi, pa očitno počne bolj slabo. Vsaj za nekatere primere lahko izve kar iz medijev. Slišal sem za primer, ko so ukinili linijo, ki je bila polna. Kmalu so jo dali nazaj, le da vozi drug prevoznik. Glede na to, da gre za prepotrebno izboljšavo mislim, da o tem ni potrebno glasovati in gre predlog lahko direktno na DUJPP.
Brez konkretnega predloga, se bojim, da bo odgovor vlade v smislu 'stanje analiziramo in vozne rede izboljšujemo.'
Najprej bo treba voznikom ponudit ustrezne place, najmanj 3x neto minimalca oz 3000 neto. Brez tega ne bo ne javnega prevoza ne voznikov.
Avtobus uporabljam nekajkrat na leto in mi največji problem predstavljajo vozni redi. Niso objavljeni, so neuporabni, kličem LPP - tudi tam ne vejo. Podobno je z vlaki. Predlagam ples.
Iz predloga med vrsticami razberem, da se nanaša med medkrajevni JPP, ki je sedaj integriran - IJPP.
In za ta promet imamo sedaj enoten portal: simo.si
Vozne rede ima objavljen tudi vsak prevoznik na svoji spletni strani, pa tudi Avtobusna postaja Ljubljana.
Za LPP (Ljubljanski PP) pa ne morete pričakovati, da bodo posredovali podatke za avtobuse, ki niso njihova storitev.
Z vlakom sem se peljal že več tisočkrat in nikoli nisem imel problem priti do voznega reda. Od kar pomnim, prepričan pa sem, da že od začetka železnice, so na papirju objavljeni na vsaki žel. postaji in postajališču. Objavljeni so tudi na spletni strani SŽ in sicer v obliki na poizvedbo in v obliki PDF-jev sa posamezno relacijo (v obliki kot na postajah). Dosegljivi so tudi v mednarodnem voznem redu. Tam lahko najdete povezavo od npr. Rimskih Toplic do Edinburgha. In še vedno so ob novem voznem redu decembra ti na voljo tudi v obliki knjižice na blagajnah.
potniski.sz.si
potniski.sz.si/vozni-redi/vozni-redi-po-relacijah/
int.bahn.de/en/
sicer podpiram, ampak mislim da se vlada ne bo mešala v prevozniška podjetja niti infrastrukturno ministrstvo "ni pristojno" za ozvajanje in pripravo voznih redov.
Poteben bo apel na konkretne prevoznike.
To je taka bruka za Slovenijo v letu 2024. Na Japonskem so 60 let nazaj imeli hitre vlake. Mi danes nimamo nič. Imamo slabe avtobusne povezave, počasni vlak, ni nočnih linij v Ljubljani... Zelo zelo "eko" država. Urdadniki, ki o tem odločajo pa sedijo v svojih avtih z zasebnim voznikom
Avtobusne povezave so se precej izboljšale: med večjimi kraji imamo zadnjih nekaj let direktne avtobuse (npr. Ljubljana - Koper brez vmesnih postankov po avtocesti).
V LJ imamo nočne linije, res pa, da ne tudi med 0.00 in ca. 4.00. Ampak koliko ljudi bi se takrat vozilo?
www.lpp.si/javni-prevoz/sheme-linij
Največja hitrost slovenskih vlakov pa je 160 km/h.
Razumem, da se avtobusne povezave izboljšujejo, vendar očitno niste uporabnik javnega prevoza, saj npr. v Ljubljani po polnoči ni avtobusnih linij. Kdaj ste se nazadnje peljali z vlakom do Kopra ali Maribora? Tudi če bi avtobus v poznih nočnih urah uporabljalo manj ljudi, bi bilo dovolj, da ena vinjena oseba ne sede za volan po zabavi. Glavno mesto nujno potrebuje avtobusne povezave tudi po polnoči, saj bi to pripomoglo k večji varnosti na cestah. Poleg tega ni treba, da podpremo taksi mafijo – vsi si ne morejo privoščiti dragih taksijev v Ljubljani.
Zgoraj ste si lahko prebrali zgoraj, da sem reden (vsakodnevni) uporabnik JPP, predvsem vlakov.
Do Kopra sem se z vlakom nazadnje peljal sredi letošnjega poletja. Jutranji kopalni vlak je redno zamujal, menda zaradi težav še pred Ljubljano. Do Maribora se že dolgo nisem peljal, sem se pa prejšnji teden iz Ljubljane do Rimskih Toplic in nazaj. Za nazaj je bil vlak iz Maribora točen do minute, ravno tako tisti iz Dobove. Za Trbovljami je počasna vožnja, zato je pripeljal v LJ s 5-minutno zamudo.
Nisem iz Ljubljane, niti zabavljač, zato nikoli nisem potreboval prevoza po polnoči. Razumem potrebo, ampak, če na avtobusu ni niti 5 oseb, vožnja ni niti rentabilna niti ekološka. Vožnje vsakih 10 minut gotovo ne bi bile smiselne, se pa strinjam, da bi recimo enkrat na uro že bilo uporabno, mogoče izmenično enkrat ena, enkrat druga linija (npr. 1 in 6 ter 2 in 11, ki se v dobršnem delu prekrivajo). Podajte predlog na LPP, mogoče boste dobili pameten odgovor tudi v smislu uporabe.
Super, da ste reden uporabnik javnega prevoza! Mogoče ste upokojenec in imate popust. Glede nočnih linij pa je res, da mnogi nimajo druge izbire kot drag taksi, kar ni dostopno za vse, sploh za mlade. Razumem vaše stališče o rentabilnosti, ampak kako veste, da bi bilo na avtobusu samo 5 ljudi? Mogoče bi lahko LPP za začetek uvedel brezplačno minibus linijo in videli, kako bi se obnesla.
Glede vlakov – razumem vaše izkušnje, ampak dejstvo je, da vlak od Ljubljane do Kopra vozi 2 uri in 30 minut, če sploh ne zamuja. Kot ste sami rekli, pogosto zamujajo, medtem ko avto za isto razdaljo potrebuje 1 uro. Kako lahko potem pohvalite vlak, če je tako neučinkovit?
Sem redno zaposleni, ki se na delo vozi večinoma z vlakom (sicer pa z avtobusom). Redna cena letne vozovnice za vlak za celo Slovenijo pa je 520 EUR (torej ca. 2 EUR na delovni dan). Upokojenci imajo brezplačen medkrajevni JPP.
Nisem hvalil relacije LJ - KP. Na tej je avtobus veliko hitrejši, sploh tisti, ki gre po AC. Teren pač ob pogoju malo tunelov ter viaduktov in ustrezen naklon zahteva tako traso. Tudi nisem napisal (niti rekel), da vlaki pogosto zamujajo, temveč sem omenil en sam vlak. Sicer pa, kot sem že napisal, na moji primorski relaciji je vlak veliko točnejši. Vlak je za večino tudi udobnejši. Na tudi omenjeni relaciji LJ - RT vlak potrebuje ravno toliko časa kot avto, podobno je TV-ekipa ugotovila za relacijo Jesenice - LJ. Na nekaterih relacijah pa vlak nima časovne konkurence, npr. Borovnica - LJ.
Sedaj pa mislim, da sva dovolj skrenila s teme.
Edina stvar, s katero se strinjam, je, da se morava vrniti k temi avtobusnega prometa. Vse drugo, kar ste zapisali, temelji na napačnih dejstvih. Očitno imate neko svojo agendo.
Prvo kot prvo, TV-ekipa je ugotovila, da vlak nikjer ni konkurenčen avtomobilu. Preberite članek še enkrat in posebej del članka : "Vlak ni nikjer konkurenčen avtomobilu - Interni dokument Slovenskih železnic, ki smo ga pridobili, kaže klavrno sliko. Niti ena od šestih najpomembnejših regionalnih železniških prog ni konkurenčna avtomobilu." www.rtvslo.si/slovenija/zlati-tiri-zakaj-se-prenova-slovenskih-zeleznic-vrtoglavo-drazi/705520
Le na specifičnih relacijah, kot je Borovnica–Ljubljana, ki je verjetno edina izjema, vlak opravlja svojo vlogo v 21. stoletju. Ali si res zaslužimo samo izjeme dobrega delovanja v javnem prometu?
Glede predlogov LPP – kolikor mi je znano, zavračajo večino predlogov s šablonskimi odgovori, kar je žal frustrirajoče
Niti slučajno vam in ostalim šolarjem ne privoščim tega, kar se vam zadnje tedne dogaja s temi prevozi, ampak tukaj lahko zdaj sami vidite, zakaj se ljudje ne želijo odpovedati svojim osebnim avtomobilom. Vi ste te dni zamujali v šole in na zunajšolske dejavnosti, mi tega problema nismo imeli. Da o prostem času, ki smo ga lahko porabili za svoje družine, ker nam ni bilo treba čakati zaradi zamud, niti ne govorim.
Tako da naslednjič, ko se bo znova kričalo, da je treba prepovedati avtomobile, se spomnite na ta september. Svoje mobilnosti preprosto ne morete in ne smete prepustiti tretji osebi (državi, javnemu prevozniku), ker te situacije z zamudami in odpovedmi niti niso takšna redkost, kot bi vodilni radi prikazali. Že v mojih študentskih časih so vlaki in avtobusi zamujali dnevno, pa je tega več kot 20 let.
Avtobusi zamujajo predvsem zaradi tistih, ki delajo zastoje s tem, da so sami v svojem vozilu, hkrati pa imajo drugo možnost. Pravilo je enostavno: ne sodelujte v zastojih s tem, da v njih vozite več praznih sedežev! Praznih sedež je dovolj, da ni potrebno iti s svojim vozilom. Razumem pa, da so tudi izjeme, ampak dvomim, da jih je toliko, kot je videti na cestah. Po drugi strani pa je ego nekaterih tako velik, da celo izsiljujejo prednost oz. delajo prekrške zato, da prej pridejo na cilj, pa čeprav na škodo mnogih drugih.
Če bi bila zasedenost vozil (takih in drugačnih) večja, bi vsi prišli hitreje na cilj in bilo bi manj slabe volje.