Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izločitev trošarine na goriva iz osnove za DDV pri pogonskih gorovih in drugih trošarinskih proizvodih

215 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Za začetek, sestava cene goriva: www.rtvslo.si/gospodarstvo/kaj-vse-je-treba-placati-ob-nakupu-energent...

V sloveniji poznamo DDV - davek na dodano vrednost, kjer vsak člen v verigi nekega proizvoda plača davek na "dodano vrednost", ki jo je v tej verigi ustavil. Za primer, kmet vzgoji pženico in jo zmelje v moko, ki jo proda peku za 1000eur, in na to plača ddv (minus seveda vstopni ddv, plačan med gojenjem). Pek kupi to moko za 1000eur + ddv, speče štručke, ki jih proda za 2000eur, in na "svojih, dodatno ustvarjenih" 1000eur vrednosti plača 220eur ddvja. Sendvičar kupi štručke za 2000eur+ddv, salame za 2000eur+ddv in sire za 1000eur+ddv (skupaj 5000eur+ddv), in proda sendviče za 8000eur (+ddv), od česar on plača ddv na tistih 3000eur dodatne vrednosti, ki jo je ustvaril. Podoben proces je pri vsakem drugem proizvodu (gozdar les, kovinarska firma žeblje, mizar mizo, vsak plača ddv samo na razliko med tem kar kupi nižje v verigi in kar proda naprej.

Če pogledamo gorivo (tekst je iz članka zgoraj, zneski so iz 2022):

> Članarina zavodu za blagovne rezerve znaša 0,012 evra na liter goriva. Trošarina za bencine trenutno znaša 0,359 evra za liter, za dizelsko gorivo pa 0,330 evra za liter. H končni ceni goriva je treba na koncu prišteti DDV, ki glede na trenutne visoke cene goriva presega 30 centov na liter (0,32 evra za bencin, 0,33 evra za dizelsko gorivo).

Dodana vrednost peka, ki iz moke ustvari štručke je jasna, zaradi njegovega dela cena proizvoda naraste, in razlika se obdavči. Kakšna je dodana vrednost trošarine? Država doda strošek trošarin in taks, in tudi na ta znesek zaračuna davek na >dodano vrednost

27 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Burek Man 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 11. 2024

Odziv Ministrstva za finance

Uvodoma pojasnjujemo, da je sistem obdavčenja dobav blaga in storitev z davkom na dodano vrednost (v nadaljevanju: DDV) v Republiki Sloveniji določen z Zakonom o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12, 86/14, 90/15, 77/18, 59/19, 72/19, 196/21 – ZDOsk, 3/22, 29/22 – ZUOPDCE, 40/23 – ZDavPR-B in 122/23; v nadaljevanju: ZDDV-1), ki je urejen in uveden skladno z Direktivo Sveta 2006/112/ES z dne 28. novembra 2006 o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (UL L št. 347, z dne 11. 12. 2006 s spremembami; v nadaljevanju: Direktiva o DDV). Države članice Evropske Unije morajo spoštovati okvir pravnega sistema EU in nacionalna pravila sprejemati v okviru možnosti, ki jih dopušča EU zakonodaja. Način obračunavanja DDV, ki se uporablja za dobavo blaga in storitev v Sloveniji tako temelji na omenjeni direktivi.

V skladu s 3. členom ZDDV-1 so predmet obdavčitve z DDV dobave blaga in opravljanje storitev, ki jih davčni zavezanec opravi v okviru opravljanja svoje ekonomske dejavnosti na ozemlju Republike Slovenije.

Davčno osnovo opredeljuje 36. člen ZDDV-1. Ta v prvem odstavku določa, da pri dobavah blaga ali storitev, davčna osnova, od katere se obračuna DDV, vključuje vse, kar predstavlja plačilo (v denarju, v stvareh ali storitvah), ki ga je prejel ali ga bo prejel dobavitelj ali izvajalec od kupca, naročnika ali tretje osebe za te dobave, vključno s subvencijami, ki so neposredno povezane s ceno takih dobav, če ni s tem zakonom določeno drugače. V davčno osnovo se tako skladno s točko a) petega odstavka 36. člena ZDDV-1 vštevajo, če že niso všteti, trošarine in drugi davki, takse, uvozne in druge dajatve, razen DDV. Iz tega sledi, da so nadomestilo za oblikovanje varnostnih zalog Zavodu za blagovne rezerve Republike Slovenije, trošarine, vezane na pogonska goriva in trošarine, vezane na drugo blago, prištete davčni osnovi, od katere se obračuna DDV.

Zadevna določba je v našo zakonodajo prenesena iz Direktive o DDV, konkretneje iz točke (a) prvega odstavka 78. člena, ki določa, da davčna osnova vključuje davke, dajatve, prelevmane in takse, razen DDV. Sodišče Evropske Unije je glede zadevne določbe Direktive o DDV še pojasnilo, da morajo biti davki, dajatve, prelevmani in takse, da bi bili lahko vključeni v davčno osnovo za odmero DDV, čeprav ne predstavljajo dodane vrednosti in niso ekonomska protivrednost za dobavo blaga in storitev, tudi neposredno povezani s to dobavo.

Slovenija tako nima proste izbire pri določanju načina in obsega obdavčitve v primeru, ki ga navajate, ampak mora slediti zakonodaji EU, po kateri so trošarine in drugi davki oziroma dajatve vključene v davčno osnovo, od katere se obračuna DDV. Direktive predstavljajo enega od temeljev prava EU in sodijo med tako imenovane sekundarne pravne vire EU, njihov cilj je zagotoviti harmonizacijo nacionalnih zakonodaj. Direktive zavezujejo države članice glede rezultata, ki ga je potrebno doseči, prepuščajo pa jim obliko ureditve v okviru nacionalne zakonodaje.

Iz navedenih razlogov vaši pobudi za izločitev trošarin iz davčne osnove za obračun DDV pri pogonskih gorivih in drugem trošarinskem blagu ne moremo slediti.

Komentarji




  • G Gozdni Franc

    Jaz predlagam, da se subvencionira gorivo za vsa vozila, ki niso menjala lastnika zadnjih 10 let. S tem bi za okolje naredili največ, saj dolgotrajna uporaba vozila zmanjša proizvodni vpliv na nova vozila. Hkrati bi bilo potrebno izenačiti EV in ICE vozila. EV vozila bi morala biti brez ugodnosti.

    Najbolj ekološki je avto, ki se ga uporablja 20 let.

  • j janezkos

    Četudi DDV na gorivo ukinejo, cena ne bo padla, ga bo nadomestila druga dajatev.

    • R Razvojnik

      Ne gre za ukinitev DDV-ja, ampak izločitev trošarine iz osnove za DDV, ker plačujemo "davek na davek".