Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Mehanizmi za preverjanje kakovosti dela zobozdravnikov

331 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

V Sloveniji se zagotavljanje kakovostne zobozdravstvene oskrbe sooča z izzivi, ki jih povzročajo posamezniki znotraj zdravstvenega sistema, katerih delo ni ustrezno nadzorovano ali ocenjevano. V določenih zdravstvenih ustanovah, vključno z zdravstvenimi domovi in UKC Ljubljana, obstaja manjši ali večji odstotek zobozdravnikov, ki že vrsto let delujejo na način, ki povzroča škodo zdravju pacientov in posledično tudi povečuje stroške za zdravstveni sistem in zavarovalnico. Obstoječi nadzorni mehanizmi ne zadostujejo za učinkovito spremljanje kakovosti dela teh strokovnjakov, kar vodi v dolgoročne negativne posledice za javno zdravje in finančno vzdržnost zdravstvenega sistema.

Predlog je uvedba mehanizmov za preverjanje kakovosti dela zobozdravnikov

Vzpostavitev Nacionalnega Inštituta za Kakovost Zobozdravstvene Oskrbe (NIKZO):

Predlagamo ustanovitev inštituta, ki bo zadolžen za vzpostavitev standardov kakovosti, redno spremljanje in ocenjevanje dela zobozdravnikov v javnih zdravstvenih ustanovah. Inštitut bo neodvisen organ, odgovoren za analizo podatkov, izobraževanje in certificiranje zobozdravnikov ter nadzor nad kakovostjo opravljenih storitev.

Redno ocenjevanje kakovosti dela zobozdravnikov:

Vzpostavi naj se sistem rednih, neodvisnih ocen kakovosti dela zobozdravnikov, ki bo temeljil na objektivnih kazalnikih, kot so uspešnost zdravljenja, zadovoljstvo pacientov, število zapletov, in upoštevanje strokovnih smernic. Ocenjevanje naj bo obvezno in se izvaja vsaj enkrat letno.

Sistem pritožb in povratnih informacij pacientov:

Vzpostavi naj se centraliziran in enoten sistem za zbiranje pritožb in povratnih informacij pacientov glede dela zobozdravnikov. Ta sistem bo omogočil hitrejše prepoznavanje zobozdravnikov, katerih delo odstopa od standardov kakovosti, ter pravočasno ukrepanje.

Izobraževanje in strokovno izpopolnjevanje:

Za zobozdravnike, katerih delo bo ocenjevano kot nezadostno, se naj predpišejo obvezna izobraževanja in strokovna izpopolnjevanja. V primeru ponavljajočih se kršitev ali neskladnosti s standardi kakovosti pa se naj uvedejo dodatni ukrepi, vključno z morebitnimi disciplinskimi postopki - strožje denarne sankcije in odvzem licence za hude kršitve.

Uvajanje kliničnih revizij in kontrol:

Priporoča se izvajanje rednih kliničnih revizij, kjer bodo strokovnjaki iz neodvisnih institucij pregledovali in ocenjevali delo zobozdravnikov. Klinične revizije bodo pomagale prepoznati morebitne napake v praksi ter zagotoviti, da so pacienti obravnavani po najvišjih standardih.

Prednosti predloga je izboljšanje kakovosti oskrbe: Sistematično spremljanje in ocenjevanje bo zagotovilo višjo kakovost zobozdravstvenih storitev, kar bo pripomoglo k boljšim zdravstvenim izidom za paciente.

Zmanjšanje Stroškov: Zgodnje odkrivanje napak in neustreznega dela bo pripomoglo k zmanjšanju nepotrebnih stroškov za zavarovalnico in zdravstveni sistem.

Povečanje Transparentnosti: Pacienti bodo imeli več zaupanja v zobozdravstveno oskrbo, saj bodo vedeli, da obstajajo mehanizmi, ki zagotavljajo kakovostno obravnavo.

Uvedba omenjenih mehanizmov bo pripomogla k izboljšanju kakovosti zobozdravstvenih storitev v Sloveniji in zagotovila, da bo vsak pacient prejel oskrbo po najvišjih možnih standardih. Vlado Republike Slovenije pozivamo, da razmisli o tem predlogu in začne postopek za vzpostavitev omenjenih mehanizmov, ki bodo dolgoročno koristili celotni družbi.

30 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Dobrapraksa 14 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


7. 1. 2025

Odziv Ministrstva za zdravje

Pred kratkim sprejeti Zakon o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu med drugim predvideva vzpostavitev Agencije za kakovost v zdravstvu. Ena izmed nalog agencije bo tudi nadzor kakovosti, kar bo veljalo za vse vrste izvajalcev zdravstvene dejavnosti, torej tudi za zobozdravnike. Sicer področje nadzorov ureja Zakon o zdravstveni dejavnosti, ki določa nadzor nad kakovostjo v okviru sistemskega nadzora.

Nadzore za področje zobozdravstva izvaja Zdravniška zbornica Slovenije, ki ji je Ministrstvo za zdravje za izvajanje nadzorov podelilo javno pooblastilo. Izobraževanja in usposabljanja izvaja predvsem Slovensko zdravniško društvo. Zobozdravniki so reguliran poklic, kar pomeni obveznost udeleževanja izobraževanj in usposabljanj za podaljševanje licence.

Področje pritožb ureja Zakon o pacientovih pravicah, ki je kot vmesni člen za podporo pacientom umestil zastopnike pacientovih pravic. Pripravlja se tudi statistično letno poročilo o stanju varstva pacientovih pravic za posamezno leto, ki je objavljeno na spletni strani Ministrstva za zdravje.

Razumemo namen vaše pobude, da bi se na enem mestu zbrali podatki o ugotovitvah nadzorov s področja zobozdravstva, vsebina pritožb in ukrepov s področja zobozdravstva ter da bi bili ti podatki po eni strani merilo za kakovost zobozdravstvenih storitev, po drugi pa podlaga za ukrepanje v primeru nekakovostno izvajanih storitev. Lahko vam povemo, da pripravljamo prenovo sistema zobozdravstvenega varstva, da bomo zagotovili potrebno pravno podlago za bolj celovito ukrepanje.

Komentarji