Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

šolanje na domu - izpite (ustne in pisne) naj opravi RIC

565 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Spoštovani,

približno 1000 otrok se šola na doma, ob koncu leta po opravljajo izpite na javni šoli, v katero so vpisani.

Vladi predlagam, da opravljanje izpitov ob koncu leta prevzame RIC (republiški izpitni center), zato da bodo testi in njihova izvedba poenoteni za vse učence v Sloveniji in tako najbolj pošteni.

Trenutno stanje ni objektivno in pošteno do učencev, ki se šolajo na domu in do učencev, ki se šolajo v šoli. Prav tako ta sistem obremenjuje učitelje ob koncu leta in jim nalaga sestavo in opravljanje izpitov, čeprav teh učencev niso nikoli videli, niti jih niso učili.

Izpiti naj bodo poenoteni, sestavi in opravi naj jih ekipa na RIC-u.

Hvala

54 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Smarta 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 10. 2024

Odziv Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Zakon o osnovni šoli (v nadaljevanju: zakon) določa, da imajo starši pravico organizirati osnovnošolsko izobraževanje svojega otroka na domu (v nadaljnjem besedilu: izobraževanje na domu). Zakon tudi določa, da starši z izbiro izobraževanja na domu prevzamejo obveznosti, povezane z izvedbo izobraževanja svojega otroka.

Glede ocenjevanja znanja zakon določa, da šola ob začetku šolskega leta staršem predstavi cilje, standarde znanja, merila ocenjevanja in pogoje za napredovanje v naslednji razred; starše sproti obvešča o rokih in načinu izvedbe ocenjevanja znanja učenca ter izvede ocenjevanje znanja v rokih, ki so določeni s pravilnikom, ki ureja šolski koledar. Določeno je tudi, da se za učenca, ki se izobražuje na domu, ocenjuje znanje iz vseh predmetov glede na predmetnik posameznega razreda javno veljavnega programa osnovne šole, v katerem se učenec izobražuje. Učenec, ki se izobražuje na domu, se je dolžan udeležiti ocenjevanja znanja, ki je določeno v skladu z zakonom in posameznimi podzakonskimi akti. Ocenjevanje znanja izvaja osnovna šola, v katero je učenec vpisan. Znanje učenca oceni izpitna komisija. S pravilnikom, ki ureja preverjanje in ocenjevanje znanja ter napredovanje učencev v osnovni šoli, pa je med drugim še določeno, da ocenjevanje znanja izvaja osnovna šola, v katero je učenec vpisan, v prostorih osnovne šole. Pravilnik tudi določa, da se kot način ocenjevanja znanja učencev, ki se izobražujejo na domu, lahko določi načine ocenjevanja iz 10. člena omenjenega pravilnika, s katerimi je mogoče neposredno pred izpitno komisijo ugotavljati in vrednotiti, v kolikšni meri učenec dosega v učnem načrtu določene cilje oziroma standarde znanja. Omenjeni 10. člen pravilnika pa določa, da se ocenjujejo učenčevi ustni odgovori ter pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo in nastopi učencev.

Ocenjevanje znanja učenca, ki se izobražuje na domu, poteka na šoli, v katero je učenec vpisan, in sicer pred izpitno komisijo, v katero so vključeni učitelji, v skladu z zakonodajo pa šola učencu izda javno listino – spričevalo. Pri ocenjevanju znanja gre za ugotavljanje in vrednotenje, v kolikšni meri učenec dosega v učnem načrtu določene cilje oziroma standarde znanja. Ocenjevanje znanja sodi med eno od učiteljevih primarnih in ključnih nalog. Gre za strokovno nalogo učitelja, s katero ovrednoti učenčevo doseganje ciljev oziroma standardov znanja glede na učni načrt posameznega predmeta. Zato ta naloga ostaja v domeni šole, učitelja, kot to velja tudi za učence, ki se izobražujejo v šoli in je ni moč prenesti v obliko poenotenih testov s strani zunanjega izvajalca ocenjevanja. Z vidika učenca, ki se izobražuje na domu, pa menimo, da bi poenoteni testi po vzoru nacionalnega preverjanja znanja, te učence lahko postavili v neugoden položaj. Dinamika šolajočih na domu je namreč raznolika in predvsem prilagojena njihovim potrebam. Z izvedbo ocenjevanja znanja s poenotenim testom na določen dan in uro bi močno posegli v njihovo dinamiko in s tem tudi v njihovo pravico do izobraževanja na domu.

Ministrstvo je ob spremembi zakonodaje ohranilo sistem ocenjevanja znanja učencev, ki se izobražujejo na domu, preko izpitne komisije na šoli, v katero je vključen učenec. Zaradi števila predmetov, iz katerih se po novem ocenjuje znanje teh učencev, pa se je s spremembo zakonodaje spremenil rok za ocenjevanje znanja. Le-ta je za učence, ki se izobražujejo na domu, ugodnejši, saj je predvideno, da ocenjevanje znanja v prvem roku poteka v času celotnega drugega ocenjevalnega obdobja.

Komentarji