Rezervacija mest za kolesa
Predlagam da tudi slovenske železnice uvedejo rezervacijo mesta za kolo. Ko se odločiš za daljšo pot in na postaji kljub plačani vozovnici za kolo izveš da ni mesta za tvoje kolo ni ravno prijetno.
Predlagam da tudi slovenske železnice uvedejo rezervacijo mesta za kolo. Ko se odločiš za daljšo pot in na postaji kljub plačani vozovnici za kolo izveš da ni mesta za tvoje kolo ni ravno prijetno.
Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Za odgovor na pobudo smo zaprosili Slovenske železnice – potniški promet (SŽ-PP), saj področje spada v njihovo pristojnost.
»V SŽ-PP se zavedamo, da potovanje s spremljanim kolesom v primeru, ko je izbran vlak že polno zaseden, povzroči nejevoljo in si vsekakor želimo, da bi ponudili najboljše možnosti za potovanje. Osebje na vlaku lahko glede na vrsto vlaka in zasedenost ponudi potnikom možnost prevoza spremljanega kolesa. Ko je število mest za kolesa na določenem vlaku zapolnjeno, osebje na vlaku žal tudi zaradi zagotavljanja varnosti prevoza ne sme sprejeti več spremljanih koles. Potnik lahko izbere potovanje z drugim vlakom ali vrne vozovnico - se mu vrne kupnina. Z novimi vlaki smo sicer uspeli precej povečati kapaciteto za prevoz koles. Tako pri nas, kot tudi v Evropi lokalni in regionalni vlaki trenutno nimajo možnosti rezervacijskega sistema, ki bi delno pomagal potnikom predvideti oz. načrtovati pot s kolesom. Rezervacijski sistem za kolesa na lokalnih in regionalnih vlakih je namreč kompleksna naloga, tudi zaradi menjav garnitur pri vodenju železniškega prometa in hkrati težko rešuje problematiko, ko lahko v določenem trenutku zaradi manj potnikov sprejmemo na vlake več koles kot jih je predvidenih za posamezno garnituro. Tako tudi na SŽ-PP nimamo uveden informacijski sistem za rezervacijo prostora za kolesa. Zavedamo se, da je povpraševanje po prevozih z vlaki vedno večje in z dobavo še več novih vlakov, ki bodo tudi nudili mesta za kolesa, bo tudi več možnosti za rezervacijski sistem.
Z novimi vlaki, z ugodnimi ponudbami ter z vedno večjim ozaveščanjem in zavedanjem, da je vlak ena najbolj prijaznih in tudi najbolj varnih oblik prevoza, je res vlak vedno bolj priljubljena izbira, na kar kaže tudi rast števila potnikov. Vedno več je tudi potnikov, ki kombinirajo prevoz z vlakom in kolesi oz. želijo prepeljati z vlakom svoje kolo, kar podpiramo, imamo tudi zelo ugodne ponudbe (1,5 evra za neomejena potovanja po Sloveniji z vsemi vlaki, ki nudijo možnost prevoza koles), zato tudi mi komaj čakamo na dodatne nove garniture, ki bodo ponudile še več možnosti za prevoz koles. Vozni park potniškega prometa omogoča trenutno najmanj 1.110 mest za kolesa. Prostor za prevoz koles omogočajo vsi novi vlaki Stadler, starejše garniture 713, 813 in vagon D za prevoz koles, predelali smo tudi 6 motornih garnitur, da vsaka nudi več kot 30 mest za kolesa. Prav tako se nadgrajuje z obešali za kolesa garniture Siemens. Prostor za kolesa je predviden, kot že omenjeno, tudi v 20-tih na novo naročenih garniturah. Tako se obeta skupno še več mest za kolesa na vlakih.
Prizadevamo si tudi za čim več možnosti in razvoj multimodalnosti, npr. možnosti souporabe koles in električnih avtomobilov za potnike v železniškem prometu. Na večjih železniških postajah je potnikom že na voljo možnost izposoje koles, uporabe kolesarnice in parkirišč za kolesa, pri čemer največkrat sodelujemo z lokalnimi skupnostmi in družbo SŽ – Infrastruktura. Potekajo projekti vzpostavitve izposoje električnih koles in električnih avtomobilov, polnjenja lastniških električnih avtomobilov in parkiranja na vozliščih P&R na območju železniških postaj ter integracija uporabe teh storitev skupaj s prevozom z vlakom.«