Uprabni predmeti v OŠ in SŠ
Predlagam, da se v OŠ in SŠ uvedejo obvezni predmeti kot so samoobramba, gospodinjstvo in finance. Samoobramba zaradi čuvanja lastnega življenja, ker bo s tem manj nasilja v šolah in kasneje v partnerstvih, gospodinjstva v obliki lastnega čiščenja šole (čiščenje razreda po koncu pouka, čiščenje wcjev, telovadnice, hodnika, dvorišča in okolice šole) in kuhanja lastnih obrokov v šoli in financ zaradi učenja dela s financami, kako preživeti s plačo, kako načrtovati obroke hrane, nakupe, večje nakupe, zakaj so krediti dobri in slabi....
V srednje se pa osnove finančnega poslovanja
Predlog bi moral biti osnovan tudi na ovržbi negativnih posledic. Učenje samoobrambe v OŠ ni primerno, ker otroci niso polnoletni in odgovorni za svoja dejanja. V množici se vedno najde izstopajoči vzorec, ki pridobljene veščine demonstrira v javnosti, da s tem dokazuje svojo osebnost, kar lahko pomeni tudi pretepanje, kar skupno vodi v oblikovanje negativnega značaja.
Vsebina učnih programov je strokovno izbrana letom primerno. Otroci so različno razviti in vsiljevanje starševske radovednosti v obliko pouka ni utemeljeno.
Glede samoobrambe imaš v vsakem večjem kraju društva, ki gojijo borilne veščine.
Tako se vsak lahko nauči vsaj osnov, da se brani, če je napaden.
Spomnim se, ko sem še bil sam v OŠ davno v Jugoslaviji, da je en prijatelj treniral judo.
Bil je manjše rasti in bolj suh.
Seveda tudi takrat so se večji spravili na kakega manjšega ali mlajšega, ampak ni bilo takjo hudo, kot danes.
No in sta ga dva starejša sekirala, ker nista vedela, kaj vse obvlada
Najprej jima je rekel, da mu data mir in sta nadaljevala.
Jaz sem se v bližini smejal, ker sem vedel, kaj bo sledilo.
Oba je dal na ipon in potem se je razvedelo po šoli in je imel naprej popolni mir.
Čuden komentar kajti zakaj imamo potlej sploh šolo. Glasbo se lahko uči tisti ki želi v glasbeni šoli, matematiko večina inštruktorjev razloži bolje od profesorjev, za tuje jezike je polno tečajev. Dejansko imaš za vsak predmet v šoli, izven šole tečaj, kjer se naučiš več kot v šoli.
Zakaj sploh rabimo šolo v taki obliki?
Lej, časi se spreminjajo in šola se mora tudi. Pa je še 100 let za leseno žlico. Življenje se je spremenilo, službe so se spremenile, tehnologija je drugačna in zelo vpeta v vsakodnevno življenje. Šola mora temu slediti. Drugače dobimo v službe mladino, ki pojma nima kaj delati in rabiš pol leta da ga uvajaš za vsaj približno samostojno delo. Pa še to je pod vprašajem.
Vztrajati na delo v pisarnah, če lahko delo opravljaš od doma je nesmiselno in ljudi moramo pripraviti na to. Zato rabimo dobro reorganizacijo šolstva. Ki ga, mimogrede, tudi lahko opravljamo na daljavo kajne?
Primerni predmet bi se mi zdela tudi domoljubna vzgoja in medsebojni odnosi.
Popolnoma podpiram predlog. Tako, da je treba o tem zelo glasno govoriti, ker prvi odziv organa bo, da to ni mogoce.
Kako? A gospodinjstva ni več?
Je v OŠ, vendar se nič pametnega ne naučiš
koristno je res...
Vse kar predlagate, lahko v veliki meri naredite doma. Samoobramba je pa omogočena kot prostočasna dejavnost v večini šol. Vse Vzgoje pa res ne more prevzeti šola
Najprej potrebno izločit iz programa nepotrebno učenje na pamet nekaterih informacij, ki jih vedno lahko najdemo na internetu, v knjižnici,... Imeti je potrebno znanje kako te informacije poiskat, ne pa da vse držimo v glavi. Potem se sprosti čas za učenje "uporabnih" znanj. Tu bi omenil tudi več pozornosti kak graditi medsebojne odnose, skrbeti za zdravje in pa osnovno znanje o pridelavi hrane, da vsak ve od kje hrana pride in jo zato tudi bolj ceni. Po končani osnovi šoli naj bi vsak imel zanje pridelati vsaj solato (to je možno izvesti tudi v posodi na okenski polici stanovanja)
Kaj vse bi ljudje strpali med obvezne predmete. Problem v dobi hitrih tehnoloških sprememb je preveč "uporabnih" predmetov v obveznem programu. Potrebno bo krepko poseči v današnje predmetnike. Poudarek mora biti predvsem na temeljnih, univerzalnih vsebinah. Praktične veščine so lahko vključene v dopolnilni oz. izbirni program.
predlagam.vladi.si/predlog/10648
Zelo dobra inciativa. Šola nas mora pripraviti na življenje, posebej finance so mi všeč - slovenci spadamo med najmanj finančno pismene narode v Evropi
predlagam.vladi.si/predlog/7693
Glasujem, vendar delno.
Čiščenje je osnovna vzgoja doma s strani staršev.
Samoobramba - morda bi bil raje poudarek na miru, ljubezni in spoštovanju drugih v smislu - nikoli ne delaj drugemu to, kar ne želiš, da drugi naredi tebi.
Zato bi raje glasoval za predmet medsebojna komunikacija. Če bi se med sabo znali pogovarjati, bi bilo tudi v družinah veliko manj kreganja, nasilja, ločitev itd.
In glasujem za uvedbo učenja dela s financami. Ker vidim, kako ljudje ne znajo opravljati s svojim denarjem. Kupujejo vse povprek in na koncu meseca zmanjka denarja za osnovno preživetje.
Kar se pa kuhanja tiče...lahko še tako vsake toliko iščejo masterchefe ali na vsakem drugem tv programu kuhajo "znani" obrazi - vse z namenom, čim več porabiti za hrano (kdo drug je sponzor takih oddaj, če ne prodajalci 'hrane') - dejstvo je, da se prehranjujemo napačno.
Ne bi bilo toliko ljudi predebelih, ne bi enormno zbolevali za sladkorno boleznijo, srčnim infarktov, možgansko kapjo, ne bi bil drugi najpogostejši vzrok smrti rak itd. Tu ne rabimo 'priznane' nutricioniste, ki vam svetujejo, kaj jesti, ne rabimo zdravnike, ki samo predpišejo zdravila in pozdravijo simptome (ne odpravijo pa vzrok) - rabimo le zdravo logiko.
Zmeraj me nekam pritisne, ko vidim "učenje samoobrambe". To je neločljivo povezano z učenjem napada - tvoj sparing partner te mora napadati, da se lahko učiš, kako se braniti. Obrambe brez napada ni, tako kot ni magnetnega monopola.
Kako boš zdaj ločil tiste, ki se bodo vedno samo branili od tistih, ki bodo tudi napadali? In predvsem kako naj se brani snežinkica Tvingo, da ga grobijan Scania ne bo "zrinil s ceste", kaj?
Že tako je preveč predmetov in še bi jih dodajali, potem pa kritike zakaj so otroci cele dneve v šoli, da imajo preveč za šolo ..........prej kakšnega ukinit in bo boljše
Jim uvedemo še predmet, kako dihati? Pa kako hoditi?
Predlog govori o spremembi. Verjetno je veliko prostora da se kakšen predmet zmanja ali ukine...
Kar se tiče pa gospodinjstva in čiščenja šole se pa popolnoma strinjam. Podobno zadevo imajo na Japonskem in funkcionira odlično. Upam, da bo tudi v Slo funckionirala podobno.
Samoobramba in manj nasilja v šolah? To se bolj tako sliši kot trdi večina držav, da so mirovne sile, ampak kljub temu pa imajo še vedno ogromno jedrskega orožja.
Samoobramba bi lahko bila kot del športne vzgoje. Vsako leto nekaj in obnavljanje.
Čiščenje in kuhanje, naj bo to nekaj kar jih starši naučimo, ne predstavljem si 28 učencev v kuhinji.
Finance ja bi bilo dobro da imajo. Veliko ljudi ne zna s svojim denarjem in tako tudi ne naučijo otrok. Sicer imajo nekaj pri DKE ampak ta je, vsaj kar sem jaz spoznala, zelo neuporaben. Učenci v 8. razredu pač niso sposobni naredit poslovni načrt, mi smo ga delali na fakulteti. Tudi davki je prav de vejo kateri so ne pa v detajle kot da bodo oddajali davčne napovedi. Bolje bi bilo, da imajo projekte kako do denarja za izlet s prijatelji, kako upravljajo z žepnino ,...Pač bolj na praksi.
Daj predlagaj se predmet 'popoldne in noc v soli", da se starsi sploh nic vec ne bi rabili ukvarjat z otroci. Seveda se za vrtec... Preprosto ga odlozis tam, in prides cez 6 let iskat, ga prepeljes do osnovne sole, ga ne vidis 9 let, potem prepeljes do srednje sole, poberes cez 4 leta, itd. Mogoce z doplacilom se ta prevoz naredi sola, in otroka sploh ne rabis videt nikoli.
Podpiram pogojno - da se s temi vsebinami kvečjemu nadomesti dosedanji obseg.
Definitivno novih predmetov ne potrebujemo, če že naj se oblikuje kurikul, v katerem bo to zajeto. Samoobramba če že mora biti del športne vzgoje, glede čiščenja nekatere srednje šole (za osnovne nevem) že imajo dneve, ko med poukom enkrat na leto čistijo sosesko v kateri je šola in to počnejo 2 uri in s tem vrnejo nazaj skupnosti. Glede kuhanja, je za to gospodinjstvo v osnovni šoli, v srednjih šolah pa je že zdaj velik problem zagotoviti tople malice, kje pa bi našli prostor šele za to da bi dijaki sami kuhali. Finančno opismenjevanje pa bo zdaj del razširjenega programa v OŠ, seveda pa je tega premalo in bi temu mogli posvetiti kakšen dan dejavnosti, kjer bi otroci spoznali svet financ.
Teh predlogov, kaj bi vse moralo biti obvezno v OŠ in/ali SŠ je toliko, da se bojim, da otrok ne bo več domov, ker bodo ves čas samo v šoli.
Samoobramba bi lahko bila del športne vzgoje, gospodinjstvo že obstaja, finance pri matematiki.
Sem proti vsakemu novemu predmetu. Raje še kakšnega ukinemo, zagotovo pa za prevetritev učnega programa.
Saj to je nekaterim cilj... samo da se starsem ni treba cisto nic ukvarjat s svojimi otroki... ocitno je nekaterim prevelik zalogaj otroka naucit kaj skuhat in pospavit za sabo, pa mora se to sola delat.