13. 9. 2024
Odziv Ministrstva za vzgojo in izobraževanje
Slovenija se je zavezala k uresničevanju skupnega evropskega izobraževalnega prostora (European Education Area - EEA) v okviru strategije do leta 2025, ki temelji na skupnih evropskih vrednotah vključevanja, enakosti in inovacij. V sklopu tega prostora si Slovenija prizadeva za izboljšanje kakovosti, pravičnosti in vključenosti v izobraževanju. Z resolucijo Sveta o strateškem okviru za evropsko sodelovanje v izobraževanju in usposabljanju (ET 2030) smo sprejeli vrsto ciljev, med katerimi so tudi spodbujanje vseživljenjskega učenja, krepitev kompetenc ter podpiranje zelenega in digitalnega prehoda.
Pomembno je poudariti, da je eden od temeljnih ciljev vzgojno-izobraževalnega sistema v Sloveniji zagotavljanje varnega in vključujočega okolja za vse otroke, ne glede na njihovo ozadje, identiteto ali osebne značilnosti. Spoštovanje različnih identitet, enakost in vključevanje so ključni stebri, na katerih temelji naše izobraževanje. Naš cilj je spodbujanje strpnosti, razumevanja in sprejemanja različnosti, kar je tudi v skladu z zavezami, ki jih je Republika Slovenija sprejela v okviru sodelovanja z Evropsko unijo. Pomembno je, da se izobraževalni prostor razvija v smeri, ki omogoča razvoj kompetenc, kritičnega mišljenja in osebne rasti vseh otrok, ob spoštovanju njihovih pravic in integritete.
Ker je vaš predlog, da se omeji predavanja in poučevanja otrok do šestega razreda s kakršno koli vsebino in tematiko LGBT, LGBTQ, LGBTQIA2S+ in podobnim še dodajamo, da učni načrti do šestega razreda ne vsebujejo tovrstne tematike. Še najbliže sta učna načrta »Spoznavanje okolja« za 1.-3. razred osnovne šole in »Družba« za 4. in 5. razred osnovne šole. »Spoznavanje okolja« pri tematskem sklopu SKUPNOST navaja, da se učenci učijo prepoznavati oblike družinskih skupnosti in razvijajo strpen odnos do njih. Učni načrt »Družba« v 5. razredu pri sklopu LJUDJE IN DRUŽBA kot cilj navaja spoznavanje, da so ljudje v skupnosti različni (na primer: po starosti, veri, spolni usmerjenosti, etnični pripadnosti, družbenoekonomskem statusu; družbene, kulturne razlike idr.) in prepoznavanje stereotipov v povezavi z njimi.
Učni načrt je potrebno razumeti kot okvir, znotraj katerega, tudi ob upoštevanju didaktičnih priporočil, kroji učni proces učitelj, ki je strokovno usposobljen za obravnavo posameznih tem glede na okoliščine, potrebe in starost otrok. Učitelj upošteva individualne razlike učencev in dejavnosti prilagaja njihovim sposobnostim.