Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Odstranitev cestninskih postaj

4168 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

V času, ko nas tehnologija dohiteva in ponekod že prehiteva, ne vidim nobene potrebe po obstoju cestninskih postaj. Osebna vozila so tako ali tako lepo rešena za plačevanje uporab AC z vinjetami, problemi so baje le pri tovornjakih in avtobusih....

Moj predlog: Ko tovornjak ali avtobus prestopi mejo v SLO, dobi "za sabo" še GPS škatlico, katera beleži njegov položaj in s tem pot po Sloveniji, katero opravi. Pri izstopu z države GPS vrne na carini, le ta pa mu odmeri nadomestilo za dejansko uporabo AC. Seveda bi pri tem moral še dodatno plačati kazen v primeru, da se ne vozi po AC, ampak po mestih in vaseh, kjer so tako ali tako že preveč uničene in slabo vzdrževane..... Ko bi dobil GPS, bi odtipkal svojo destinacijo in bil tako s strani GPS-a tudi voden skozo Slovenijo po najkrajši in najhitrejši poti.

S tem bi dejansko lahko nemudoma umaknili cestninske postaje, ki služijo le postavitvi omejitev in kasiranju policije.....

9 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J janeze 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 7. 2011

Odziv Ministrstva za promet

Preureditev oziroma odstranitev obstoječih cestninskih postaj je povezana z vzpostavitvijo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, saj rušenja nadstrešnic, cestninskih otokov in ureditve platojev cestninskih postaj v večini primerov ni možno izvesti, dokler ne bo vzpostavljen nov cestninski sistem. Dinamika in obseg preureditve cestninskih postaj ter pripadajoča ureditev vozišč bodo smiselno prilagojeni temu. Odstranitev in ureditev cestninskih postaj zahteva izdelavo ustrezne projektno tehnične dokumentacije, izvedbo postopkov javnega naročanja za oddajo del, sam gradbeni poseg pa pomeni poleg odstranitve kabin, stebrov in nadstrešnic tudi ureditev odvodnjavanja ter rekonstrukcijo vozišča v območju obstoječih cestninskih postaj, s katero se bo vzpostavilo normalni prečni profil avtoceste in zagotovilo varno vožnjo pri višjih hitrostih. Vse aktivnosti povezane z načrtovanjem in izvedbo se skladno z načrtom izvajajo v okviru družbe DARS. Omeniti je potrebno dejstvo, da imamo trenutno dva cestninska sistema, vinjetnega za lahka oz. osebna vozila in klasičnega z ustavljanjem za težka vozila. Vse do spremembe cestninskega sistema je torej potrebno ohraniti cestninske kabine na stezah za nevinjetna vozila, kar pomeni, da bi trenutno delna odstranitev cestninskih postaj položaj s prometno-tehničnega in varnostnega vidika bistveno poslabšala, saj bi osebna vozila prek cestninskih postaj lahko vozila s hitrostjo 130 km/h, obenem pa bi se težka tovorna vozila v okviru obstoječega sistema ustavljala in priključevala na glavni prometni tok. K temu je potrebno dodati tudi to, da je veliko cestninskih postaj konstrukcijsko takih, da jih ni možno porušiti delno, to je samo v sredinskem delu. Predlog glede »GPS škatlice« tehnično in organizacijsko ni sprejemljiv, saj je zaradi Schengenskega režima carinska služba le še na meji med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško, na ostalih mejah pa je prost pretok ljudi in blaga. Aktivnosti v zvezi z uvajanjem elektronskega cestninskega sistema so sicer opredeljene v Akcijskem načrtu za uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku. Strateški cilji uvedbe ECS v PPT so naslednji: zamenjava obstoječega cestninjenja z ustavljanjem na cestninskih postajah za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3500 kg (težka vozila), z elektronskim cestninskim sistemom v prostem prometnem toku; zamenjava obstoječega vinjetnega sistema cestninjenja za vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3500 kg (lahka vozila), z elektronskim cestninskim sistemom v prostem prometnem toku; zagotovitev finančne vzdržnosti družbe DARS, d.d., ki bo omogočala samostojno odplačevanje finančnih obveznosti za izgradnjo omrežja avtocest in hitrih cest v skladu z NPIA ter vzdrževanje obstoječe infrastrukture; zagotovitev plačevanja cestnine po načelih »uporabnik plača« in »onesnaževalec plača«. Z vzpostavitvijo navedenega sistema bo odpravljena tudi večina navedenih težav.

Priloge:

Komentarji