Zgraditev zelo hitre meddržavne železnice namesto letal
Predlagam vladi, da se loti projekta zelo hitre meddržavne potniške železniške proge, kjer bi bila povprečna hitrost vlakov (postanki vključeni) vsaj 250 km/h. Seveda bi bili postanki redki, na vsakih 100 ali celo več kilometrov, odvisno od trase. (recimo v Slo - (Nova) Gorica - Ljubljana - Maribor ali pa Trst-Ljubljana-Maribor) Ali za lažjo predstavo: Milano - Ljubljana, čas cca 2 uri, Ljubljana - Dunaj, cca ure in pol, Ljubljana - Varšava cca 4 ure itd.
Seveda je to zelo drag projekt, z več državami vključenimi, ampak gre za precej bolj zeleno zadevo kot letalski promet...razdalje nekje do 500, 600 km bodo v praksi hitreje od letala, do 1000 km pa podoben čas potovanja.
Poglejte vozne rede, vključno s prestopanji in časi ter težavami, ki nastanejo zaradi zamud.
Naj vsaj 1 mesečno vpeljejo avto-vlak za zelo dolge proge, recimo potovanja daljša od 1000km. Zelo ga pogrešamo.
Železnice so za prevoz potnikov prepočasne, preveč časa zgubijo na postajah, vstaviti se morajo na vsaki postaji, medtem, ko avtobus, če ni nikogar za gor/dol samo leti naprej, mnogim krajem so nedostopne, karte predrage, .... Avtobusi so veliko bolj učinkoviti, hitrejši in dostopnejši, zato je treba na železnice prenesti ves predvsem avtocestni tovorni promet, na avtobuse pa potniški promet.
Letala pa porabijo manj kot avtomobili, to je le okoli 3l kerozina/osebo/100km, če so polno zasedena in veliko več porabijo, če so prazna. Zato letalom ni zamenjave na dolge proge, kjer vožnja traja več kot 1uro.
Večinoma drži, vendar izjema potrjuje pravilo. Nekateri kraji imajo avtobusno postajo, ki ni na glavni cesti ali pa slednja niti ne poteka skozi kraj (npr. Postojna, Divača, Izola, Piran, Ajdovščina, Trzin). V takih primerih avtobus tudi brez ustavljanja izgubi nekaj minut.
Po drugi strani pa, vsaj v Sloveniji, nimamo železniških obvoznic.
Za oboje se sicer najde rešitev. Ponekod v tujini imajo avtobus na klic. Če nikogar ni, avtobus ne zapelje na postajo. Na postaji bi lahko bila tipka za klic in brezžična signalizacija vozniku. Seveda bi se morali potniki na to navaditi.
Vlak pa tudi ni treba, da bi ustavil, če ni nobenega potnika. Tako na postaji, kot na vlaku bi se prisotnost potnikov lahko ugotavljala s senzorji ali pa spet s tipkami. Na nnekaterih postajah (dovolj preglednih) bi vlak lahko upočasnil in če bi strojevodja videl, da nihcew ne čaka, pospešil naprej.
Ampak v takih primerih dobimo plavajoč vozni red, saj je dejanski čas odhoda odvisna od števila vstopajočih in izstopajočih potnikov oz. št. postankov.
V predlogu stoji trditev o ustavljanju na vsaki postaji, kar ne drži in se vidi v voznem redu, tudi časi postankov. Skromno udobje vožnje z avtobusom se ne more primerjati z udobjem na vlaku. Omenjena je relacija do M. Sobote. Poglejte kdaj odpelje prvi avtobus v to smer in koliko časa vozi ter primerjajte s podatki za potovanje z vlakom. Proge so prilagojene hribovitemu terenu, torej ovinkaste, kar je ovira za večje hitrosti.
Ljubljana - Murska SobotA avtobus 2h8 minut
www.apms.si/voznired
Ljubljana - Murska SobotA VLAK 2h47 minut
potniski.sz.si/vozni-redi-results/
Zanimiva ideja toda... Saj veš da zelo hitri vlaki ne morejo biti hitri če nato potniki pričakujejo fda s ebo vlak ustavil v vsaki vasi mimo katere gre. Letalo ima le dve postaji.
To je res, zato je predlog, da bi imel tak vlak v Sloveniji morda tri postaje, tam kjer so večja mesta. In seveda tak vlak ne bi vozil ravno vsako uro. Po istem tiru bi seveda lahko vozil malo počasnejši, pa vseeno hiter lokalni vlak.
Pred leti sem potoval z avionom na jug države. Pristali smo letališčih ZG, BL, Skopje in šele potem na ciljnem letališču v Črni gori.
Ne bo šlo kako boš se peljal z blakom na japonsko in potoval mesec dni.To je popoln nesmisel.Letala so in bodo
vnuki vam bodo v primeru uvlejavitve predloga morda malce zamerili, ker se konzorciji, klani in druge mafijske zadruge do takrat tako razrasejo da bodo cene še višje...
A mi bi gradili progo v Italiji?
In ker bi bilo postaj malo, bi bilo temu primerno tudi število potnikov.
Sliši se lepo, vendar mislim, da bi lahko za veliko manj denarja in posledično veliko hitreje posodobili obstoječe omrežje (s popravki trase) na hitrost 160 km/h (standard za jedrno omrežje). V nekaterih delih že poteka načrtovanje proge. Slišali smo za gorenjsko progo, za povezavo Borovnica - Logatec pa je že bolj konkreten načrt (na tej relaciji se bo čas potovanja skoraj razpolovil). Za neznalce naj dodam, da že sedaj vozijo vlaki s tako hitrostjo na nekaj odsekih na Štajerskem.
Proga, kot je predlagate (300+ km/h) na našem terenu zahteva ogromno predorov in viaduktov. Osnutek takega načrta za zahodni del Slovenije si lahko ogledati v diplomi Gregorja Rakarja. Hitre proge so večinoma na območjih (državah), kjer je teren bolj raven. Npr. EC vlak iz Nice v Milano (ca. 270 km zračne razdalje, med državama s hitrimi vlaki) vozi skoraj 5 ur. Žal pa niti trasa Milano - Mestre ne zadosti vašim kriterijem. Res, da je tam hitrost do 300 km/h, vendar je težko vzdrževati visoko povprečje ob postankih in še čemu.
Proga LGV Est je npr. stala le ca. 10 k€/m [1], Gotthard Base Tunnel pa ca. 160 k€/m [2].
1. en.wikipedia.org/wiki/LGV_Est
2. en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
To lahko samo kitajci zgradijo, za EU je predrago. Pri nas bi morali zamenjati celotno garnituro tako na slovenskih železnicah kot ministrsvih ker njihov način razmišljanja ne gre v to smer da bi kadarkoli kaj takega dosegli. Žal ampak tako je.
Idejo pozdravljam, a glede na hitrost izgradnje drugega tira in druge cevi predora Karavanke..... se pa strinjam, da bi se vključili v mednarodni projekt, ki bi ga nadzirali iz tujine. Takih idej se naši voditelji bojijo kot vampir česna. Le zakaj?
Itak ga bi nadzirali iz tujine, če druga ne, ker so tukaj EU spodbude.
Šala
Mujo vpraša Hasota, kaki so to tuji rastoči skladi.
Haso: E Mujo, Mujo v tuji roki samo k**ac raste.
Boš projekt ti financiral? Ker jaz se z novim davkom ali dvigom obstoječih niti slučajno ne strinjam.
Če milijardo, ki jo vsako leto iz proračuna zahteva nato, ne damo natu in jo damo za kaj drugega, bi zagotovo šlo.
Če milijardo, ki jo vsako leto daš natu, ne daš natu, ne boš več v natu in boš pristal v enaki situaciji kot danes Ukrajina.
Višja matematika, saj vem...
Ukrajina je uničena ravno zaradi vtikanja prstov nasilno pohlepnega nata v tujo marmelado.
Ukrajina je vedno bila in bo ruska dežela, nikoli ni bila samostojna, manj je evropska od Rusije.
Nastala je zgolj administrativno, z neko notranjo politično odredbo ali odlokom, menda Boljševikov.
Če milijarde vsako leto ne damo natu, temveč jo damo sebi, ker celi zahod je samo "Marija k sebi", potem bomo brez težav ukinili stroškovno manjši in nepravični davek, ki se mu reče DZZ dopolnilno zdravstveno zavarovanje.
Jaz tudi