Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev subvencij za nakupe električnih koles in skirojev

503 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Glede na to da so električna kolesa bolj muha kot nuja, saj je klasično kolo in skiro eno najbolj izvirnih in 'zelenih' ter zdravju koristnih prevoznih sredstev seveda v normalni uporabi, je bolj smiselno subvencionirati nakup tovrstnih klasičnih koles za vsakdanjo uporabo. Pri tem nimam v mislih nadstandardnih izdelkov iz aluplastov, karbonskih in drugih zlitin z vsemogočimi hidravličnimi dodatki prestavljanj in zaviranj, ki so namenjeni bolj tekmovalnim in športnorekreativnim rabam.

Res je sicer, da tudi raba klasičnih koles ni povsem brez stranskih učinkov, saj uporabnik ravno tako izloča CO2 in metan, pri svoji rabi. No, glede na število kolesarjev bi bilo zanimivo pridobiti statističen podatek koliko rekreativcev je potrebno, da se izenači izpuste z eno kravo, da bomo bolj natančni.

V vsakem primeru pa je še vedno bolj koristno in smiselno subvencionirati klasično kolo kot električno.

54 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O obhodnik 41 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 9. 2024

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Republika Slovenija je v zadnjih sedmih letih sofinancirala izgradnjo 500 km ločenih kolesarskih povezav, ki so del mestnih omrežij oziroma povezujejo mesta z zalednimi naselji. Prav tako sofinancira izgradnjo parkirišč za kolesa na železniških postajah, postajališčih ter že dlje časa organizira številna izobraževanja in dogodke s katerimi želi izobraziti strokovno javnost in državljane RS o koristih trajnostne mobilnosti na posameznika in družbo.

S subvencioniranjem nakupa električnih koles želimo spodbuditi spremembo potovalnih navad na dnevnih poteh, predvsem na razdaljah, kjer je električno kolo učinkovita alternativa avtomobilu.  Električno kolo ima bistveno nižjo porabo energije od vozila na notranje zgorevanje ter tudi od električnega vozila. Poleg tega potrebuje bistveno manj prostora tako na cesti kot na parkirišču, kar lahko prispeva k boljši rabi prostora in zmanjšanju prometnih zastojev in izboljšanju pretočnosti prometa, še posebej na prometno najbolj obremenjenih območjih. Za razliko od vozil na notranje zgorevanje tudi nima izpustov, ne onesnažuje zraka, niti ni hrupno. Nova električna kolesa stanejo manj kot staro osebno vozilo z motorjem na notranje zgorevanje, predvsem pa sta cenejša vožnja in vzdrževanje, odpade tudi strošek zavarovanja vozila. S subvencijami omogočamo nakup e-koles tudi manj premožnim in hkrati znižujemo obremenitev gospodinjstev s stroški za mobilnost.

Klasična kolesa so cenovno dostopnejša, še bolj dostopna je ponudba na sekundarnem trgu, kjer se ponuja veliko koles primernih za dnevno mobilnost na krajših in reliefno manj zahtevnih poteh. Nekaterim prebivalcem zaradi različnih omejitev (daljša razdalja, razgiban relief poti, itd.) dnevna vožnja klasičnega kolesa predstavlja preveliko oviro, da bi se odločili za spremembo njihovih potovalnih navad. Električno kolo v tem delu spodbuja njegovo uporabo veliko širšem krogu prebivalcev in jih dodatno spodbuja k uporabi trajnostnega načina prevoza.

Tudi na podlagi pozitivnih izkušenj drugih evropskih držav, kjer so subvencije uvedli že v preteklosti, ocenjujemo, da bi lahko spodbude za nakup električnih koles pripomogle k temu, da se večji del »krajših« voženj opravi s kolesom. Nesprejemljivo je, da se v državi 87 % voženj na delo opravlja z osebnim vozilom, prav tako se z osebnim vozilom opravi polovica voženj krajših od 2 km, pri čemer je povprečna zasedenost avta zgolj 1,5 osebe.

Komentarji