Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Novi zakon o osnovni šoli in uvajanje novih obveznih predmetov in testiranj NPZ

201 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

V novem zakonu o OŠ se uvaja nove obvezne predmete (obvezno računalništvo ...), ki bodo pomembno povečali obremenjenost učencev in tudi povzročili šolam kadrovske stiske z učitelji teh predmetov. Vsaka strokovna skupina zna utemeljiti, da so spremenjene potrebe časa prinesle nova znanja in je prepričana, da so ta znanja nujna. Skupina za digitalne kompetence bo videla povečano potrebo po urah za računalnikom, skupina za duševno zdravje povečano potrebo po socialnih in vključevalnih aktivnostih, skupina za materinščino potrebo po branju in pisanju v maternem jeziku, skupina za državljansko zavest potrebo po političnem opismenjevanju ... Ali kdo pomisli, kaj bi nove ure in novi predmeti prinesli šolam in učencem in ali so res nujni za OBVEZNO OSNOVNO šolo, torej jih morajo obvladati tudi tisti, ki imajo nižje zmožnosti? Elektrifikacija ni prinesla uvedbe predmeta elektrike v šole, to se obravnava pri tehniki. Digitalizacija sveta ne prinaša potrebe po obveznem znanju računalništva, to se lahko obdela pri tehniki in drugih predmetih. Uporaba worda in tipkanja se lahko obdela pri materinščini v okviru pravopisa. Varnost na internetu se obdela pri razrednih urah, učitelji so se v okviru digitalnih usposabljanj za to že pripravili. Navajam podatek, da narašča število otrok s posebnimi potrebami, ki že sedaj ne zmore programa OŠ brez prilagoditev. Nekatere OŠ imajo za pomoč zaposlenih že pet do sedem strokovnih sodelavcev. Če bi se povečevalo število predmetov v obvezni oš, bi naraščala zahtevnost programa, bistveno več otrok bi potrebovalo prilagoditve in pomoč da bi ta program zmogli. Bistveno več bi bilo duševnih stisk, saj ni običajno in zdravo, da imamo toliko otrok, ki brez prilagoditev obvezne OŠ ne zmore. ZRSŠ izdaja odločbe za PP in DSP, če bodo novi predmeti, bo teh potreb in odločb še več, to bo prineslo šolam velike težave pri iskanju strokovnjakov, ki bi blažili duševne stiske tistih, ki programa ne zmorejo. Prepričana sem, da premišljenega obsega ur v obvezni OŠ ne bi smeli povečevati in nepremišljeno uvajati nove predmete zaradi mode, ampak potrebne vsebine obravnavati znotraj obstoječega fonda ur, da ne bi povečali duševnih stisk otrok in šole, ki bi morala poskrbeti za vse prilagoditve. Omenjam, da druge razvite države digitalizacijo iz obvezne OŠ umikajo in se vračajo na klasične oblike poučevanja, zato našim otrokom ne smemo delati škode z novimi predmeti, ki jih razvite evropske države nimajo v predmetnikih. Prav tako bodo stiske otrok močno povečala obvezna testiranja ob koncu prve in druge triade ... Naša mladina ima velike težave v duševnem zdravju in zato bi bilo smiselno uvesti več socialnih interakcij in komunikacije, uravnavanja čustev, vaj za povečevanje empatije ... ne pa ure računalništva, saj strokovnjaki teh strok ravno socialnih kompetenc nimajo najbolj razvitih in ne bodo razumeli, da nekateri določenih znanj računalništva nikoli ne bodo potrebovali ali bi jim vsaka minuta zaradi zasvojenosti z zaslonom in procesa zravljenja teh nekemičnih odvisnosti predstavljala škodljive skušnjave. Prosim razmislite ali današnja mladina ne preživi že preveč časa pred zasloni in ne povečujte obremenjenosti otrok z zasloni z novimi obveznimi urami za zaslonom. Hvala.

6 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Doni.pes 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji