Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Železnica v zgornji Dravinjski dolini

325 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Spoštovani!

Zgornja Dravinjska dolina se sooča z izjemno slabimi prometnimi povezavami javnega potniškega prometa. Občini Slovenske Konjice ter Zreče namreč oskrbuje le avtobusni promet, ki pa je počasen, povezave z mesti kot so Maribor so izredno slabe, avtobus pa pogosto sploh ne pride. Prav tako se skozi Slovenske Konjice vsakodnevno prepelje veliko število avtomobilov (cesta Slovenske Konjice - Zreče namreč sodi med bolj obremenjene v državi, po cesti Tepanje - Slovenske Konjice - Zreče se v povprečju dnevno prepelje skoraj dvakrat več vozil kot po cesti Ljubljana - Kočevje) kar slabša kakovost življenja v mestu. Slovenske Konjice ter Zreče kot somestje tvorita izredno pomembno inudstrijsko, upravno, turistično ter šolsko središče z več kot 20. tisoč prebivalci, velikega pomena pa sta tudi za celotno zgornjo dravinjsko dolino ter širšo regijo iz katere vsakodnevno na delo prihaja več tisoč ljudi. V preteklosti je zgornja Dravinjska dolina že imela železniško povezavo (ozkotirna železnica Poljčane - Konjice - Zreče), ta pa je bila žal v 60ih letih prejšnjega stoletja ukinjena. Zato predlagam, da se v zgornji Dravinjski dolini ponovno zgradi železniška povezava, ta pa je lahko zaradi goste a razpršene poselitve lahkega značaja (po vzoru železnice Gmunden–Vorchdorf v Avstriji), ki pa bi bila tudi cenejša. V prvi fazi naj se zgradi odsek med Zrečami in Slovenskimi Konjicami, v naslednjih fazah pa se naj podaljša do Loč in Poljčan. S tem bi razbremenili cestno in avtobusno omrežje, pa tudi izboljšali življenjske standarde v mestih ter turistične Zreče naredili turistom še bolj prijazne. Prav tako bi želel omeniti, naj se v primeru gradnje hitre železnice LJ-CE-MB Slovenskih Konjic ter Slovenske Bistrice ne zaobide, tako kot se ju je pri izgradnji južne železnice. Prilagam še možno traso prvega odseka Slovenske Konjice - Zreče s postajališči, ta bi bil dolg 6km s 1,6 km vkopov pod Liptovsko cesto v Slovenskih Konjicah.

Lep pozdrav

26 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Grmiček123 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 7. 2024

Odziv Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo

Železniška povezava Slovenske Konjice – Zreče je bila obravnavana v eleboratu Opuščenih železniških prog v Sloveniji: Zbirno poročilo Poljč.-Sl. Konjice-Zreče, februar 2018. Iz elaborata sledi, da je glede na lastniško stanje parcel (na območju opuščene proge namreč skoraj ni zemljišč v državni lasti) in glede na celostno strategijo občine Zreče in Slovenske Konjice, smiselna vzpostavitev oz. dopolnitev regionalne kolesarske poti in skladno s tem ureditev lastniških razmerij. Trasa proge Poljčane–Zreče, po kateri je vozil Konjičan, je ena od najslabše ohranjenih ukinjenih prog. Vidna je le še na redkih odsekih nekdanje proge. Občasno je vidna v obliki nasipa. Ker trasa poteka zlasti po kmetijskih površinah, je večinoma zatravljena, ponekod pa popolnoma zaraščena z drevnino. Delno je po trasi pred naseljem Loče speljana asfaltna pot.

Leta 2020 je bila izdelana študija regionalnih prog, v kateri so bile na podlagi potniškega potenciala predlagane tudi nove regionalne povezave, in ta povezava v študiji ni bila predlagana. Prav tako ni bila predlagana v študiji konkurenčnih (»hitrih«) povezav iz leta 2023, pri čemer pa obstajajo predlogi variant hitre proge skozi Tepanje in Slovensko Bistrico.

Prometno problematiko bi morali prvotno reševati znotraj občine in pripraviti resnejše prometne analize, da se ugotovi dejanski prometni potencial in alternativne prometne rešitve.

Zaenkrat lahko povemo, da proga ni predvidena v strateških dokumentih, kar pomeni, da tudi finančnih sredstev za to ni planiranih. Plan investicij v železniško infrastrukturo je prvotno nadgraditi obstoječe proge. V RS se prioritetno izvajajo investicije v železniško infrastrukturo na koridorskih železniških progah s ciljem povečati zmogljivost železniških prog in s tem omogočiti prevoz pričakovanega obsega tovornega prometa in potnikov, odpraviti ozka grla, povečati stopnjo varnosti prometa, učinkoviteje voditi promet, povečati oskrbo z električno energijo, znižati obratovalne stroške itd., predvsem pa s ciljem zagotoviti interoperabilnost ter izpolnjevati standarde/zahteve TEN-T in TSI.

Slovenija je preveč razpršeno poseljena in si ne more privoščiti vlaka do vsake vasi. Argument, da je tam nekoč že bila železnica, danes ne zadošča.

Komentarji