Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prosta delovna mesta // Razpisi prostih delovnih mest

877 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Delovna mesta oz. razpisi prostih delovnih mest in pozneje selekcijski postopki, so področje številnih kršitev, nepotizma, klientelizma in diskriminacije. Hkrati številna podjetja objavljajo delovna mesta, ki ne obstajajo, kandidati in kandidatke pa pošiljajo svoje prijave in svoje osebne podatke, kar povsem izniči smiselnost zakonodaje o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), saj se podatki številnih prebivalcev (zaposlenih in brezposelnih) pridobijo z objavo lažnih razpisov oz. objav delovnih mest, ki ne obstajajo.

Vlada bi morala sprejeti zakonske postopke, ki bi končno uredili področje objave delovnih mest in selekcijskih postopkov, pri čemer je ključnega pomena uvedba strogega spoštovanja veljavne zakonodaje.

Prvi korak je ukinitev zaposlitvenih portalov (moje delo, optius ipd.). Vse razpise se zakonsko prenese na portal zavoda za zaposlovanje, objave delovnih mest v drugih oblikah se pa sankcionira v skladu z, v ta namen spremenjeno in sprejeto zakonodajo.

Če se razpis zaključi s preklicem razpisa (pogost pojav po pridobitvi cele množice osebnih podatkov), se nemudoma uvede inšpekcijski postopek, ki preverja podjetje v skladu z veljavno zakonodajo (ZDR in ZVOP-2), saj tovrstni razpisi nakazujejo, da so v ozadju določene kršitve.

Zaposlitveni portali, sploh pa zaposlitvene agencije, so redni kršitelji ZVOP-2, podjetja pa redni kršitelji ZDR in ZVOP-2, pri čemer se v celoti ignorirajo členi obeh zakonov. V državi se zgublja smiselnost zakonodaje, kar temelji predvsem na pomanjkljivem delu inšpekcijskih služb. Pridobivanje osebnih podatkov z objavo lažnega delovnega mesta, je pridobitev osebnih podatkov s prevaro.

Podjetja, ki redno objavljajo lažna delovna mesta so; RUTAR MARKETING, SPAR, MERCATOR, FOTONA, HERVIS, HS Plus in večina manjših podjetij, v prvem koraku pa predvsem Optius, Moje Delo in tudi Zavod za zaposlovanje. Delovna mesta objavljajo celo podjetja, ki nimajo aktivnih bančnih računov (op. z zaprtimi bančnimi računi) ipd. Objave delovnih mest se uporablja v namene marketinga in spodbujanja obiskov na spletnih straneh. O gospodarstvu, prostih delovnih mestih in potrebah se govorijo neresnice tudi na ravni državnih uradov.

Drugo področje, ki bi ga vlada morala strogo prepovedati z uvedbo nove zakonodaje, je prepoved tako imenovanih "testnih nalog". Podjetja od kandidatov pričakujejo brezplačno delo, hkrati pa povsem izničijo smiselnost pošiljanja prijave na prosta delovna mesta, v kateri kandidati predstavljajo svoja znanja in sposobnosti.

V anketi lahko preverite, koliko ljudi je dobilo delovno mesto po opravljanju testnih nalog in rezultat bo precej negativno presenečenje. Hkrati se negativne učinke teh "testnih nalog" lahko izniči tako, da se uvede zakon, ki zahteva objavo testne naloge že v samem razpisu.

Zakonsko je potrebno opredeliti pojem "testna naloga". Dejanski predlog: "Testna naloga je naloga, ki ne vključuje elementov registrirane dejavnosti podjetja. Dopušča se preverjanje poznavanja programske opreme in postopkov, pri čemer je strogo prepovedana izvedba dela, materiala ali kakršnekoli vsebine in predmetov, ki so tudi praktično uporabni oz. delujoči v optimalnih pogojih."

35 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V Veritate et Virtute 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 3. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Z vidika splošne delovnopravne ureditve pojasnjujemo, da Zakon o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 – ZIUPOPDVE, 119/21 – ZČmIS-A, 202/21 – odl. US, 15/22, 54/22 – ZUPŠ-1, 114/23 in 136/23 – ZIUZDS; v nadaljnjem besedilu: ZDR-1) v prvem odstavku 25. člena določa, da mora delodajalec, ki zaposluje nove delavce, prosto delovno mesto oz. vrsto dela javno objaviti, razen če je podana izjema od obveznosti objave v skladu s 26. členom ZDR-1, s čimer se zagotavlja ustavna pravica do svobode dela oziroma dostopnosti vsakega delovnega mesta vsem pod enakimi pogoji. V skladu z drugim odstavkom 25. člena ZDR-1 se za javno objavo šteje tudi objava, ki jo izvede zavod za zaposlovanje. Če delodajalec objavi prosto delo tudi v sredstvih javnega obveščanja, na spletnih straneh ali v javno dostopnih poslovnih prostorih delodajalca, začne rok za prijavo teči naslednji dan po zadnji objavi, kar ima podlago v tretjem odstavku 25. člena ZDR-1. Javna objava prostega delovnega mesta mora vsebovati tudi pogoje za opravljanje dela in rok za prijavo, ki ne sme biti krajši od treh delovnih dni, kar ima podlago v prvem odstavku 25. člena ZDR-1. Drugih obveznih vsebin, ki jih mora vsebovati javna objava prostega dela, ZDR-1 ne določa.

Pravice in obveznosti delodajalca v zvezi s postopkom zaposlitve novega delavca ureja 28. člen ZDR-1. Delodajalec mora na podlagi sedmega odstavka 28. člena ZDR-1 kandidata pred sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi seznaniti z delom, pogoji dela ter pravicami in obveznostmi delavca in delodajalca, ki so povezane z opravljanjem dela, za katerega se sklepa pogodba o zaposlitvi. Zaradi ugotovitve kandidatove zdravstvene zmožnosti za opravljanje dela delodajalec v skladu s petim odstavkom 28. člena ZDR-1 napoti kandidata na predhodni zdravstveni pregled v skladu s predpisi o varnosti in zdravju pri delu.

Nadalje pojasnjujemo, da sme delodajalec od kandidata zahtevati le predložitev dokazil o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dela, kar ima podlago v prvem odstavku 28. člena ZDR-1. Kandidat je pri sklepanju pogodbe o zaposlitvi dolžan delodajalcu predložiti dokazila o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dela in ga obvestiti o vseh njemu znanih dejstvih, pomembnih za delovno razmerje, kot tudi o njemu znanih drugih okoliščinah, ki ga kakorkoli onemogočajo ali bistveno omejujejo pri izvrševanju obveznosti iz pogodbe o zaposlitvi, kar določaZDR-1 v prvem odstavku 29. člena. V skladu z drugim odstavkom 29. člena ZDR-1 kandidat ni dolžan odgovarjati na vprašanja, ki niso v neposredni zvezi z delovnim razmerjem.

Pri zaposlovanju lahko delodajalec v skladu s četrtim odstavkom 28. člena ZDR-1 tudi preizkusi znanja oz. sposobnosti kandidatov za opravljanje dela, za katero se sklepa pogodba o zaposlitvi. Ob tem poudarjamo, da v primeru preizkusa znanja oziroma sposobnosti kandidatov v skladu s četrtim odstavkom 28. člena ZDR-1 ne gre za opravljanje dela in je treba ta institut ločiti od opravljanja dela v delovnem razmerju oziroma na drugih zakonitih pravnih podlagah. 

Pojasnjujemo, da je splošno delovnopravno izhodišče, da mora za zakonito opravljanje dela obstajati pravna podlaga, po kateri se lahko delo zakonito opravlja, pri čemer mora pravna podlaga slediti dejanskim okoliščinam opravljanja dela. Še enkrat poudarjamo, da v primeru preizkusa znanja oziroma sposobnosti kandidatov ne gre za opravljanje dela. Če se v konkretnem primeru izpostavljeni institut zlorablja na način, da gre dejansko za opravljanje dela za drugo osebo (tj. delodajalca), potem je treba uporabiti pravna sredstva, ki jih veljavna zakonodaja že določa.

V zvezi z varstvom osebnih podatkov izpostavljamo 48. člen ZDR-1, ki ureja varstvo delavčevih osebnih podatkov. ZDR-1 v prvem odstavku 48. člena določa, da se lahko osebni podatki delavcev zbirajo, obdelujejo, uporabljajo in posredujejo tretjim osebam samo, če je to določeno s tem ali drugim zakonom ali če je to potrebno zaradi uresničevanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnim razmerjem. Osebne podatke delavcev lahko zbira, obdeluje, uporablja in posreduje tretjim osebam samo delodajalec ali delavec, ki ga delodajalec za to posebej pooblasti, kar ima podlago v drugem odstavku 48. člena ZDR-1. Osebni podatki delavcev, za zbiranje katerih ne obstoji več zakonska podlaga, se morajo v skladu s tretjim odstavkom 48. člena ZDR-1 takoj izbrisati in prenehati uporabljati. ZDR-1 v četrtem odstavku 48. člena določa, da se določbe prejšnjih odstavkov uporabljajo tudi za osebne podatke kandidatov. 

Pojasnjujemo, da mora delodajalec v zvezi z varstvom osebnih podatkov upoštevati tudi Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) ter Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljnjem besedilu: ZVOP-2), ki je temeljni zakonski pravni vir v Republiki Sloveniji glede varstva osebnih podatkov in je v razmerju do ZDR-1 splošni predpis. 

Na podlagi izpostavljene zakonske ureditve lahko ugotovimo, da veljavna zakonodaja že ustrezno ureja položaj iskalca zaposlitve in postopek zaposlovanja novih delavcev pri delodajalcu, zato ni 
mogoče slediti predlogu. Če v praksi prihaja do kršitev (delovno) pravne zakonodaje, je ustrezno, da se uporabijo obstoječa pravna sredstva zoper takšne kršitve.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 29. 1. 2024 | 12:22:14

Prosta delovna mesta // Razpisi prostih delovnih mest

Delovna mesta oz. razpisi prostih delovnih mest in pozneje selekcijski postopki, so področje številnih kršitev, nepotizma, klientelizma in diskriminacije. Hkrati številna podjetja objavljajo delovna mesta, ki ne obstajajo, kandidati in kandidatke pa pošiljajo svoje prijave in svoje osebne podatke, kar povsem izniči smiselnost zakonodaje o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), saj se podatki številnih prebivalcev (zaposlenih in brezposelnih) pridobijo z uporabi lažnih razpisov. Vlada bi morala sprejeti zakonske postopke, ki bi končno uredili področje objave delovnih mest in selekcijskih postopkov, pri čemer je ključnega pomena uvedba strogega spoštovanja veljavne zakonodaje.

Prvi korak je ukinitev zaposlitvenih portalov (moje delo, optius ipd.). Vse razpise se zakonsko prenese na portal zavoda za zaposlovanje, objave delovnih mest v drugih oblikah se pa sankcionira v skladu z veljavno zakonodajo. Če razpis naposled vodi v preklic, se nemudoma uvede inšpekcijski postopek, ki preverja podjetje v skladu z veljavno zakonodajo (ZDR in ZVOP-2), saj tovrstni razpisi nakazujejo, da so v ozadju določene kršitve. Zaposlitveni portali, v naslednjem koraku pa tudi zaposlitvene agencije, so redni kršitelji ZVOP-2, podjetja pa redni kršitelji ZDR in ZVOP-2, pri čemer se v celoti ignorirajo členi obeh zakonov. V državi se zgublja smiselnost zakonodaje, kar temelji predvsem na pomanjkljivem delu inšpekcijskih služb. Pridobivanje osebnih podatkov z objavo lažnega delovnega mesta, je pridobitev osebnih podatkov s prevaro. Podjetja, ki redno objavljajo lažna delovna mesta, so RUTAR MARKETING, SPAR, MERCATOR, FOTONA, HERVIS, HSPlus in večina manjših podjetij, ki so celo z zaprtimi bančnimi računi ipd. Objave delovnih mest se uporablja v namene marketinga in spodbujanja obiskov na spletnih straneh. Drugo področje, ki bi ga vlada morala strogo "napasti" z uvedbo nove zakonodaje, je prepoved tako imenovanih "testnih nalog". Podjetja od kandidatov pričakujejo brezplačno delo, hkrati pa povsem izničijo smiselnost pošiljanja prijave na prosta delovna mesta. V anketi lahko preverite, koliko ljudi je dobilo delovno mesto po opravljanju testnih nalog in rezultat bo precej negativno presenečenje. Hkrati se negativne učinke teh "testnih nalog" lahko izniči tako, da se uvede zakon, ki zahteva objavo testne naloge že v samem razpisu.

Verzija predloga z dne, 29. 1. 2024 | 12:29:51

Prosta delovna mesta // Razpisi prostih delovnih mest

Delovna mesta oz. razpisi prostih delovnih mest in pozneje selekcijski postopki, so področje številnih kršitev, nepotizma, klientelizma in diskriminacije. Hkrati številna podjetja objavljajo delovna mesta, ki ne obstajajo, kandidati in kandidatke pa pošiljajo svoje prijave in svoje osebne podatke, kar povsem izniči smiselnost zakonodaje o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), saj se podatki številnih prebivalcev (zaposlenih in brezposelnih) pridobijo z objavo lažnih razpisov oz. objav delovnih mest, ki ne obstajajo.


Vlada bi morala sprejeti zakonske postopke, ki bi končno uredili področje objave delovnih mest in selekcijskih postopkov, pri čemer je ključnega pomena uvedba strogega spoštovanja veljavne zakonodaje.

Prvi korak je ukinitev zaposlitvenih portalov (moje delo, optius ipd.). Vse razpise se zakonsko prenese na portal zavoda za zaposlovanje, objave delovnih mest v drugih oblikah se pa sankcionira v skladu z veljavno zakonodajo.


Če razpis naposled vodi v preklic razpisa (pogost pojav po pridobitvi cele množice osebnih podatkov), se nemudoma uvede inšpekcijski postopek, ki preverja podjetje v skladu z veljavno zakonodajo (ZDR in ZVOP-2), saj tovrstni razpisi nakazujejo, da so v ozadju določene kršitve.


Zaposlitveni portali, sploh pa zaposlitvene agencije, so redni kršitelji ZVOP-2, podjetja pa redni kršitelji ZDR in ZVOP-2, pri čemer se v celoti ignorirajo členi obeh zakonov. V državi se zgublja smiselnost zakonodaje, kar temelji predvsem na pomanjkljivem delu inšpekcijskih služb. Pridobivanje osebnih podatkov z objavo lažnega delovnega mesta, je pridobitev osebnih podatkov s prevaro.


Podjetja, ki redno objavljajo lažna delovna mesta so; RUTAR MARKETING, SPAR, MERCATOR, FOTONA, HERVIS, HS Plus, Optius, Moje Delo in večina manjših podjetij, med katerimi so celo takšna, ki nimajo aktivnih bančnih računov (op. z zaprtimi bančnimi računi) ipd. Objave delovnih mest se uporablja v namene marketinga in spodbujanja obiskov na spletnih straneh.


Drugo področje, ki bi ga vlada morala strogo "napasti" z uvedbo nove zakonodaje, je prepoved tako imenovanih "testnih nalog". Podjetja od kandidatov pričakujejo brezplačno delo, hkrati pa povsem izničijo smiselnost pošiljanja prijave na prosta delovna mesta. V anketi lahko preverite, koliko ljudi je dobilo delovno mesto po opravljanju testnih nalog in rezultat bo precej negativno presenečenje. Hkrati se negativne učinke teh "testnih nalog" lahko izniči tako, da se uvede zakon, ki zahteva objavo testne naloge že v samem razpisu. Zakonsko je potrebno opredeliti pojem "testna naloga". Predlog: Testna naloga je naloga, ki ne vključuje elementov registrirane dejavnosti podjetja. Dopušča se preverjanje poznavanja programske opreme, strogo se pa prepoveduje priprava delujočih in/ali v optimalnih pogojih uporabnih vsebin. 

Komentarji