Gradbeni zakon- možnost sankcije za upravnega referenta in vodjo oddelka
V Zakon uvesti pojem in definicijo "prevestna obravnava vloge za izdajo mnenj in vlog za gradbeno dovoljenje". Referent naj bi posledično imel v izogib prevestnemu delu na voljo mehanizem, ki bi mu dopuščal brez tveganja za očitek malomarnosti, potegniti sklepe za jedrnat sestav odločbe (mnenj, soglasij ali gradbenega dovoljenja). Se pravi kljub napakam in pomanjkljivostim projekta bi referent sklepal kaj se želi, namerava in kaj je možno ter bi zadevo rešil v pravem pomenu besede, ne pa kot sedaj ko so odločbe zelo pogosto preveč pikolovske,neokusno razvlečene, neberljive in se stalno po fazah zahteva neke dokumente, izjave, soglasja, točne podatke, zahteve... Bi pa bil referent v primeru spoznanja da je prevestno obravnaval zadevo ("zavlačeval") lahko tudi sankcioniran po Zakonu... Potemtakem bi se na odločbo lahko vlagatelji in nj.strokovni pooblašcenci pač enostavno pritožili in po potrebi uveljavili nujne popravke. Tak ukrep bi skrajševal in pocenil za vse že tako komplicirane upravne postopke.
Že to bi bilo dovolj, če bi referenti obravnavali vloge tako, kot jim to nalaga zakonodaja.
Če v zakonu piše, da je pri vlogi za GD potrebno priložiti določeno mnenje in je to mnenje priloženo, ne razumem zakaj nekateri referenti preverjajo vsebino tega mnenja.
Naj preverjajo, vendar naj dopuščajo tudi (nebistvene) napake in sami ali pa v diaogu z vlagateljem sklepajo na tehnično vsebinski pomen mnenja. Nima smisla da zahtevajo novo mnenje npr.če je nek naslov vlagatelja star, ali pa da datum "ne paše" h nekemu dogodku ali pa da je sum da vloga za mnenje ni bila pravilno izvedena...itd itd...
Predlog zveni kot poziv za izdajo dovoljenj mimo strokovnih mnenj in se obeša na nekega 'vseved' referenta
saj referenti zelo veliko vedo, a žal pogosto ne morejo iz svoje kože kako so odgovorni za vse podatke in da more vse štimat- pike in vejice. Potem se pa v odločbo piše eseje kako se je vloga reševala , popravljala, dopolnjevala, kdo vse je kaj izjavil, kdo kam prišel .... To ni ekonomično niti smiselno početje. Naj se spiše jedrnata odločba, preda v vednost s klasičnim rokom za pravnomočnost in če kdo kaj želi popravit ali dodat- se po potrebi dodela ali ažurira in je.