Skrajšanje dobe za gradbeno dovoljenje
Gradbeni zakon GZ-1 v 57.členu predpisuje, da mora pristojna upravna enota izdati soglasje za gradnjo v 2 mesecih po popolni vlogi. V praksi po 12 mesecih niti ne veš, kdo je referent, ki vlogo obravnava.
Upravne enote zavestno in brezskrbno in brez kakšnih koli sankcij torej zavlačujejo z delom, gradbena dovoljenja pa se posledično izdajajo tudi 2 leti in več (npr. v Murski Soboti) in 18 mesecev v Mariboru.
Predlagam, da se takoj uzakoni, da če v roku 2 mesecev ni primernega odziva upravne enote, da se sme začeti graditi, ker nismo davkoplačevalci tisti, ki zaposlujemo in podpiramo nesposobne in/ali lene ljudi na upravni enoti, nam davkoplačevalcem pa se dela izključno gospodarska škoda.
Enako, kot je v Avstriji, kjer gradbeno dovoljenje, če ni sporno, dobiš v tednu dni, in lahko začneš graditi, po možnosti ti pomaga še župan..
Vsekakor bi bilo treba dati v Gradbeni zakon več varovalk za investitorja. Zadnje čase se v določenih krogih dosti razmišlja o odgovornosti upravnega referenta pri preveč vestnem delu in prevestnem (!) opozarjanju na napake v projektu. Se pravi opozarjanje na pike in vejice namesto da bi referent potegnil sklepe in napisal jedrnato odločbo brez nabijanja o tem kako se je vloga reševala , kako se je odpravljajo probleme... in dobiš odločbo- čudo na 10 straneh za eno hiško nekje... IN za vse udeležence (investitorja, izvajalca, projektanta, nadzornika) pišejo v Zakonu sankcije, prekrški. Kje pa v Zakonu piše o prekrških in sankcijah UE in nj.referentov, o sankcijah zoper mnejedajalce?! A to je pa nek drug Zakon?! Pa da so nekatera mnenja/soglasja očitno bolj za okras, ker itak odloča UE...
Nikakor pa ne bo držalo da se ne izve kdo rešuje vlogo mesece, da UE načrtno zavlačuje, da so referenti leni... Tudi tole kako se cedita med in mleko v Avstriji ne drži. Tam so cene projektov za znoret visoke, hitro pa gradiš zgolj na vnaprej določenih lokacijah kjer je plan. In pazi se sosedov, morda še bolj kot pri nas.
(Predlagam, da se takoj uzakoni, da če v roku 2 mesecev ni primernega odziva upravne enote)
Kakšen pa bi bil primeren odziv?
- poziv za dopolnitev in razlogi
- izdaja gradbenega dovoljenja in pogoji
- prepoved gradnje in razlogi
E vidiš, si kar sam odgovoril.
V M.Soboti v 11 mesecih niso sposobni določiti niti tega, kdo bo vlogo obravnaval, kaj šele pozvati k dopolnitvi ali kar koli.
Poleg tega pa te lenobe upajo štrajkati. Ma ne me basat, da v 11 mesecih ne moreš določiti niti imena. Pa gre za nezahteven objekt.
Kolega je pred dnevi dobil gradbeno po 19 mesecih. Brez dopolnitev.
No, to je primer odziva.
Strinjam se, da bi morali pohitriti postopke.
Ne strinjam pa se, da bi lahko kar začeli graditi brez dovoljenja - ker če se ugotovi, da je kaj sporno, vi bi pa vmes že zgradili, sigurno ne bi hoteli rušiti in bi šli v legalizacijo črne gradnje in zaobšli pravila.
Kot prvo, ste prepričani, da je bila oddana popolna vloga (o tem odloči upravna enota), da jo je upravna enota tudi prejela? Ste po 2 mesecih kaj poklicali (oz. projektant) na upravno enoto (lahko da gre tudi za npr. banalno težavo v komunikaciji)?
Glede na to, da pišete, da ste na UE Maribor čakali 18 mesecev na gradbeno dovoljenje imam jaz na isti upravni enoti ravno obratne izkušnje, še pred iztekom 2 mesečnega roka so me sami poklicali in pozvali, da moram dopilniti vlogo z mnenjem...
Do zamud pri gradbenih dovoljenjih prihaja v večini primerov pri mnenjedajalcih. Strinjam se s tem, da je potrebno pohitriti postopke (tudi na upravnih enotah) in da je potrebno uvesti neke sankcije, če se mnenjedajalci ali upravne enote ne držijo svojih rokov, ne strinjam pa se s tem, da se kar lahko začne graditi brez gradbenega dovoljenja, to bi še povečalo kaos.
Brez skrbi da smo povprašali. Vloge niso še niti odprli in določili kdo jo bo obdeloval.
Ni ravno pametna zamisel, ker lahko to potegne za sabo nepregleden kaos množičnega odajanja vlog za gradbeno dovoljenje in potem gradenj vsevprek, ker se UE ne bi uspele pravočasno spopasti s poplavo vlog. Že tako imamo v Sloveniji ogromno črnih gradenj in nobenega nadzora.
Prej bi morali narediti malo reda na upravnih enotah, malo nadzora, kaj zaposleni tam počnejo in koliko vlog obdelajo na dan in na teden, da prihaja do tako nečloveških zamud. Potem pa z ustreznim korenčkom in palico nad zaposlene. Če so preobremenjeni, je nujno treba zaposliti dodatne ljudi. Če so nesposobni, prav tako, le da se obstoječim da "lažjo" službo in posledično "lažjo" plačo.
Po tej logiki, zakaj v avstriji čakaš teden dni (razen v najzahtevnejših primerih), gradi se bistveno več kot pri nas itd...
Ma ne me basat, da po (v mojem primeru) v 13 mesecih niso mogli določiti niti tega, kdo bo vlogo obravnaval.
V tem času mi gre gospodarska škoda v nebo.
Ne vem od kod vam informacije, ampak v Avstriji je rok v primeru poenostavljenega postopka in popolne vloge, 1 mesec.
no en mesec. Pa je Avstrija kot že povedano večja, postopki pa elegantnejši.
Sem sem imel primer ko sem čakal na odgovor kljub pozivom 3 mesece, ker je svetovalka na bolniški drugi je preobremenjen. PO tem pa dopolnitev na hribu hidrološka analiza in možnost poplavljanja. Na skalnem terenu plazenje in podobne oslarije. Kljub geološki analiz niso prebrali. Ko so pa prišči do obravnave, so mi vpisali napačno k.o.
presedens brez primer. in naslednji korak so zamenjali svetovalca pa sem spet čakal ker ima veliko dela.
halo???