Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Javni portal za oceno upravljalcev stavb

214 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

V zadnjih 8 letih smo zamenjali 3 upravljalce stavb in - iskreno povedano - smo z zadnjim res ustrelili mimo. To, da dobrih upravljalcev praktično ni, ni nobena skrivnost. Javno dostopen portal, kjer bi (npr. nadzorni odbor predstavnkov stanovalcev) ocenjevali njihovo kakovost dela, bil zelo dobrodošel. Morda bi s tem spodbudili konkurenčnost in dvignili raven kakovosti dela. To, da se plačujejo storitve upravljanja, na koncu pa stanovalci dobesedno naredimo vse sami, je počasi že prestopilo vse meje okusnega poslovanja.

35 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Maja Benček 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 2. 2024

Odziv Ministrstva za solidarno prihodnost

Področje upravljanja večstanovanjskih stavb je sistemsko urejeno v Stvarnopravnem zakoniku, Stanovanjskem zakonu in predpisih, izdanih na njuni podlagi. Upravnik je po Stanovanjskem zakonu lahko pravna ali fizična oseba, ki je registrirana za upravljanje nepremičnin. Drugih zakonskih zahtev za opravljanje dejavnosti upravljanja trenutno zakon ne določa.

Ob izbiri upravnika se razmerja med etažnimi lastniki in upravnikom uredijo s pogodbo o opravljanju upravniških storitev. Pogodba o opravljanju upravniških storitev lahko poleg zakonskih pooblastil in obveznosti upravnika določi tudi druge pravice in obveznosti upravnika, ki jih dogovorijo etažni lastniki in upravnik. In ne nazadnje se z omenjeno pogodbo določi tudi mesečno plačilo, ki pripada upravniku za opravljanje storitev (cena za upravljanje). Cena za upravljanje je torej odvisna tudi od obsega storitev, ki jih upravnik opravlja v skladu z omenjeno pogodbo. Vse prepogosto je edini ključ na podlagi katerega etažni lastniki izberejo upravnika zgolj cena za upravljanje.

Dandanes imamo skoraj neomejene možnosti izbire med ponudniki storitev; omenjeno velja tudi za področje upravljanja večstanovanjskih stavb. Poudarjamo, da je pri izbiri upravnika grajenje zaupanja med etažnimi lastniki in upravnikom dolgotrajen proces, ki ga ni mogoče meriti v nekaj mesecih.

Glede izraženega nezadovoljstva z upravnikom pojasnjujemo, da v kolikor upravnik ne izvršuje sklepov etažnih lastnikov ali pa so etažni lastniki vanj izgubili zaupanje, se lahko odločijo tudi za zamenjavo upravnika. Naj še omenimo, da v kolikor etažni lastniki »zunanjim« upravnikom, ki se ponujajo na trgu, iz kakršnega koli razloga ne zaupajo, imajo možnost in pravico, da se organizirajo kot skupnost lastnikov. V takšnem primeru se upravljajo sami kot pravna oseba in lahko odprejo račun na svoje ime.

Ministrstvo v dobi spleta, družbenih omrežij in komercialnih portalov, ki že omogočajo dostop do ponudnikov storitev ter izmenjavo mnenj ni naklonjeno ideji vzpostavitve javnega portala za ocenjevanje upravnikov, vsekakor pa močno podpira vsa prizadevanja za usposabljanje upravnikov (npr. izobraževanja za operativne upravnike nepremičnin), ki lahko doprinesejo k razlikovanju med ponudniki storitev upravljanja ne zgolj na podlagi cene, temveč tudi na podlagi kakovosti storitev.

Komentarji