Infrastruktura v Zasavju kot ključna točka prevoza iz Štajerske in Dolenjske v Ljubljano in obratno
Pozdravljeni, ob obnovi železniških postaj v Zasavju želim izraziti koristen projekt, ki bi močno povečal hitrosti na Zasavski železniški progi in tudi omogočal skrajšanje potovalnega časa.
Sredstva za ta projekt: lahko predstavljajo podobno kot pri 2TDK naslednje: kohezijska sredstva TEN-T, kohezijska sredstva iz načrta za okrevanje in odpornost, financiranje iz zalednih držav ali zasebnih investitorjev in državna sredstva. Vlada bi lahko projekt začela graditi leta 2025, od takrat bi letno namenjala najmanj 400 milijonov evrov za gradnjo te infrastrukture na leto.
Projekt: Skladno z vključitvijo nove ceste Hrastnik - Zidani Most v sklad za obnovo po polavah financiran z Evropskimi sredstvi za okrevanje in odpornost se naj v ta sklad vključi tudi obnovitev železniške proge na odseku Ljubljana - Zidani Most in se najprej preuči gradnja več predorov kjer proga sledi reliefu (hribovitem površju, ki povzroča ostre zavoje) in se namesto tega izgradijo predori kjer je to mogoče. Poleg tega je pomemben predor Litija - Ljubljana, ki popolnoma izključi primestna naselja Ljubljane (Laze, Kresnice, Jevnica). Na mestih kjer je možnost, da se progo "zravna" (ena je že v Suhadolu med Z.M. in Hrastnikom) se naj le ta izravna takoj.
Stara proga naj ostane in sicer za tovorni promet, ter mednarodni. Po novi trasi pa naj vozijo RG vlaki in hitri vlaki.
Ob gradnji se obnovi tudi vozlišče Zidani Most kjer se dogradi dodaten peron in dodatna tira z pozicijo nad reko Savo ali zagotovi peronsko infrastrukturo na obvoznih tirih v smeri Dobove in obratno in transferni koridor do sedanje postaje.
Želel bi vam tudi naložiti datoteko kml, ampak stran zaenkrat ne dovoljuje nalaganja tega tipa datotek. Več pojasnil v komentarju v kolikor najdem način kako deliti kmz datoteko.