Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Fantomski zastoji

445 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam vladi (min za okolje ali infrastrukturo) ali DARS, da pripravi oglase s predstavitvijo fantomskih zastojev na avtocestah in razlogih zanje. V zadnjem mesecu sem se v nedeljo popoldne 2x peljal po primorski avtocesti. Enkrat v zastoju med Razdrtim in Vrhniko (pa ni bilo nikjer nič omembe vrednega: dela na cesti ali prometke). Opaziti je bilo, da takoj, ko je zastoj "popustil", je večina ljudi potegnila na 130+km/h za 3 min (do naslednjega zastoja), nato spet na 0. Večina vozil je itak na prehitevalnem pasu, tudi če ni nikogar na voznem. Pri naslednji nedeljski vožnji, pa je DARS napisal na portale omejitev 100 km/h in je bilo namesto podobnega zastoja na isti relaciji zgolj 40km/h premikajoča se kolona (morda si zgolj domišljam, da je bil v tem razlog po večji pretočnosti). Po domače, prvič se je čas vožnje podaljšal za skoraj 90 min, drugič zgolj za dobrih 30.

Aja, raje ne razmišljam, kako takšna kolona obremeni okolje. Meni je v času učenja vožnje nekdo razložil fantomski zastoj in zakaj je v koloni bolje voziti počasneje, ker se hitreje pride na cilj, pa se ne spomnim ali starši ali kdo v Avtošoli (danes Šoli vožnje).

Gotovo pa bi bilo koristno, da bi po vzoru akcije o osveščanju glede reševalnega pasu bila koristna akcija z jasno predstavitvijo fantomskih zastojev in razlogov zanje. Bo morda lažje in prej kot širjene avtocest....

34 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Gubsi 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 12. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS d.d.), ki je v skladu z 65. členom Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A, 29/23 in 78/23 – ZUNPEOVE) upravljavec slovenskih avtocest in hitrih cest (v nadaljevanju avtoceste), je letu 2023 pričela z realizacijo projekta »Upravljanje hitrosti – Speed menagement«. Cilj projekta je harmonizacija prometnih tokov na ljubljanskem avtocestnem obroču, vključno z delom avtocest, ki se navezujejo nanj. Projekt bo zajemal avtocesto A1 do Lukovice na vzhodu in Logatca za zahodu ter avtocesto A2 do Višnje Gore na jugu in Vodic na severu. Sistemi za zaznavanje prometa bodo na podlagi zaznave zmanjšane hitrosti vozil preko spremenljive prometno informativne signalizacije (SPIS) samodejno omejevali hitrost pred odsekom, kjer vozila vozijo počasneje ter opozarjali na vzdrževanje ustrezne varnostne razdalje.

Sočasno vodi DARS aktivnosti še na dveh projektih, ki bosta pozitivno vplivala na pretočnost in varnost avtocest. Eden izmed njih je izvedba dodatnega voznega pasu za vsako smerno vozišče med Domžalami in Ljubljano ter Vrhniko in Ljubljano. Drugi projekt, enako pomemben za upravljanje hitrosti, je sekcijsko merjenje hitrosti na štirih odsekih avtocest (meritve bo izvajala Policija). Vse navedene aktivnosti upravljavca avtocest bodo tudi primerno predstavljene javnosti.

Agencija RS za varnost prometa (AVP) je pripravila video prispevek o fantomskih zastojih, v katerem najdemo informacije o vzrokih za nastanek le-teh kakor tudi navodila, kako lahko vozniki pripomoremo k hitrejšemu odvijanju prometa. Prispevek je dostopen na internetnem naslovu https://www.youtube.com/watch?v=lJjHeEHyu6k .

Komentarji