Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Radar, ki meri varnostno razdaljo in rok oddaje obvestila

434 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Zloglasna igrača policistov z katero merijo razdaljo med vozili je več kot na mestu, a nekaj je res... obvestilo o prekršku dobimo v nabiralnik prepozno, da bi se človek spomnil kaj natanko se je takrat dogajalo. Policija s tem kaznuje poštene državljane pred katere zapelje nekdo drug. Za nekoga, ki je dnevno na cesti po 8h ali več je to nemogoče, da bi si zapomnili vse, ki so nam presekali varnostno razdaljo. Tudi če imamo nameščeno kamero, nobena kamera do sedaj ne podpira spominskih kartic z tako veliko kapaciteto spomina. Ali igra policija na to igro, ker vejo da jim ne moramo nič očitat?

Naše avtoceste žal pri tako velike pločevine niso primerne, da merimo varnostno razdaljo med vozili. Prav vsakdo, ki zapelje na avtocesto bo predno bo to zapustil nekje padel v cono neprimerne varnostne razdalje. Kaznujte tiste kateri se dobesedno limajo na rit naših vozil, ne pa poštene voznike, ki vedno dosledno spoštujejo cpp in se za kratek čas znajdejo v neprimerni varnostni razdalji. Vsakdo se in tu ni izjem! Policija naj pošlje sliko v treh dneh... ne pa po treh tednih od dohodka! Če niso tega zmožni, naj delajo nadure ali pa sploh ne pošiljajte obvestil, če nekdo ni bil neposredno ogrožen zaradi dogodka.

S tem radarjem boste samo še zmanjšali pretočnost na avtocestah in dosegli polno nepotrebnega zaviranja in posledično zastoji, ki pa so tako ali tako že vsakodnevna stalnica naših AC.

35 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 29 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR H HikeAround 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 12. 2023

Odziv Ministrstva za notanje zadeve

Vožnja na prekratki varnostni razdalji sodi med najpogostejše vzroke prometnih nesreč na slovenskih cestah, saj je policija v letu 2023 na avtocestah in hitrih cestah obravnavala 414 prometnih nesreč, katerih primarni vzrok je bila neprimerna varnostna razdalja, kar predstavlja 21% delež vseh obravnavanih prometnih nesreč.

Zadostna varnostna razdalja omogoča, da lahko pravočasno zmanjšamo hitrost ali varno ustavimo in s tem posledično preprečimo trčenje. Na primerno varnostno razdaljo je treba med vožnjo po avtocesti ali hitri cesti biti še bolj pazljiv, saj je hitrost vožnje naših vozil večja.

Seveda pa upoštevanje primerne varnostne razdalje tudi bistveno vpliva na pretočnost prometa. V danem primeru gre za omogočanje, da se voznik, ki nas je prehitel oziroma se vključuje na avtocesto oziroma hitro cesto, lahko varno vrne ali vključi pred našim vozilom na vozni pas.

Merjenje razdalje med vozili izvaja policija z laserskimi merilniki TruCam ali službenimi vozili z vgrajenimi sistemi Provida. Meritve se izvajajo na odsekih cest, kjer gostota prometa v času izvajanja meritev omogoča, da vozniki vozijo na predpisani varnostni razdalji. Poudariti je treba, da se meritev ne izvaja v času, ko zaradi prometnih konic ali drugih večjih zgostitev v prometu vozniki zaradi omenjenih okoliščin ne morejo vzdrževati razdalje, ki jo pri trenutni hitrosti prevozijo v dveh sekundah.

Za izvedbo konkretne meritve se policist odloči na podlagi vizualnega spremljanja prometa. Ob zaznavi, da dve vozili vozita na očitno prekratki razdalji, ob dejstvu, da se osredotočajo na hujše kršitve, se izvede meritev. Policisti izvedejo ukrep, ko je neprimerna varnostna razdalja nedvoumno ugotovljena, in sicer policisti kršitelja ustavijo, mu predočijo prekršek in izdajo plačilni nalog. V posameznih primerih, kjer sama infrastruktura ne omogoča varne ustavitve kršitelja, pa se mu plačilni nalog vroči po pošti. Ob tem velja izpostaviti, da je zakonodajalec zastaranje pregona za prekrške zoper varnost cestnega prometa, ki je bil ugotovljen s tehničnimi sredstvi uredil na način, da ga ni dopustno začeti, če je od dneva storitve prekrška poteklo več kot 30 dni (četrti odstavek 42. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE in 5/21 – odl. US)), s čimer ocenjujemo, da je izpostavljena problematika primerno urejena.

V MNZ tovrsten način nadzora nad spoštovanjem ustreznosti varnostne razdalje v cestnem prometu ocenjujemo kot primeren, strokoven in učinkovit.

Komentarji