Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prevrtavanje kilometrov pri avtih

947 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Predlagam, da se sprejme zakon, ki bo kupce zavaroval pred ‘prevrtavanjem’ avtomobilov. Ob ugotovitvi prevrtenih kilometrov bi sledila globa 1€ po kilometru (primer: 100.000 km = 100.000€). Prodajalcu, ki je prevrtel kilometre, bi se izreklo tudi zaporno kazen v višini nekaj mesecev (odvisno od količine prevrtenih kilometrov) in prepovedalo, da še kdaj odpre firmo za prodajo avtomobilov. Tako bi vsi malo bolj mirno kupovali avtomobile, zgradilo bi se zaupanje med stranko in prodajalcem.

97 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 29 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Anuka 12 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 11. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ministrstvo za infrastrukturo pojasnjuje, da sledi prizadevanjem EU in posameznih držav članic EU za preprečevanje manipulacij števcev prevoženih kilometrov. Tako je že izvedenih več ukrepov oziroma so ukrepi v pripravi z namenom preprečevanja omenjenih manipulacij.

Uvodoma pojasnjujemo, da števec prevoženih kilometrov spada med indikatorje, kar pomeni, da ni zakonsko predpisan merilni instrument, ampak njegov podatek služi le kot informacija vozniku, za razliko od merilnika hitrosti, za katerega obstaja homologacijski predpis glede njegovega delovanja in preskušanja. Zato tudi sprememba stanja števca prevoženih kilometrov ne spada med predelave vozila, ki jih obravnava Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E, v nadaljnjem besedilu: ZMV-1), in bi jih bilo treba preverjati.

Direktiva 2014/45/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 3. aprila 2014 o rednih tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnih vozil ter razveljavitvi Direktive 2009/40/ES (UL L št. 127 z dne 29. aprila 2014, str. 51) je določila, da za manipulacijo kilometrskega števca z namenom zmanjšanja ali napačnega prikaza prevožene razdalje vozila, kadar se to ugotovi, države članice EU določijo učinkovite, sorazmerne, odvračilne in nediskriminatorne kazni. Ta vsebina je bila prenesena v ZMV-1, in sicer v 51. člen, ki določa naslednje kazenske sankcije za manipulacijo kilometrskega števca vozila:

»(3) Z globo 1.000 eurov se kaznuje za prekršek lastnik vozila, če se ugotovi manipulacijo kilometrskega števca vozila z namenom zmanjšanja ali napačnega prikaza prevožene razdalje vozila, če je zanjo vedel.

(4) Z globo 2.000 eurov se kaznuje za prekršek lastnik vozila, ki je pravna oseba, če se ugotovi manipulacijo kilometrskega števca vozila z namenom zmanjšanja ali napačnega prikaza prevožene razdalje vozila, njegova odgovorna oseba pa z globo 400 eurov, če je zanjo vedela.

(5) Z globo 4.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna ali fizična oseba, ki izvede manipulacijo kilometrskega števca vozila z namenom zmanjšanja ali napačnega prikaza prevožene razdalje vozila.«.

Navedena direktiva določa tudi obveznost ugotavljanja in preverjanja števila prevoženih kilometrov po stanju na števcu vozila v postopku tehničnega pregleda vozila ter shranjevanje tega podatka v elektronski obliki, kar je že pred tem določala deveta alineja 1. točke drugega odstavka 15. člena Pravilnika o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 44/13, 97/13, 31/14, 9/17, 47/17, 75/17 – ZMV-1 in 43/19), ki je začel veljati 8. junija 2013, navedena določba pa se je sicer začela uporabljati 13. oktobra 2014. Tako se ob identifikaciji vozila, s katero se začne tehnični pregled vozila, ugotovi stanje prevoženih kilometrov. To stanje je zapisano na potrdilu o tehničnem pregledu vozila (rubrika »Štev. prevoženih km:«), ki ga prejme stranka, ker pa se vse ugotovitve tehničnega pregleda vozila zabeležijo v evidenci registriranih vozil, se tako v tej elektronski evidenci zabeleži tudi stanje števca prevoženih kilometrov. To stanje se lahko preveri na spletni strani e-uprava, ki je v pristojnosti Ministrstva za javno upravo (https://e-uprava.gov.si/javne-evidence/motorna-vozila.html). Navedena spletna stran prikazuje »zgodovinski« pregled stanj števca prevoženih kilometrov na vozilu ob vsakem izvedenem tehničnem pregledu vozila. V ta pregled pa bodo v prihodnosti vključeni tudi podatki o stanju števca prevoženih kilometrov, zabeleženi ob pregledu vozila, v namen izdaje potrdila o skladnosti vozila (identifikacija in ocena tehničnega stanja vozila, …). Tudi to stanje števca prevoženih kilometrov se, v skladu z dogovorom Ministrstva za infrastrukturo in Javne agencije RS za varnost prometa, že ugotavlja in vpiše v elektronski sistem CRV, ki podpira evidenco izdanih potrdil o skladnosti.

Ker so, kot je zapisano, podatki o ugotovljenih stanjih števca prevoženih kilometrov del elektronske evidence registriranih vozil, je omogočena elektronska izmenjava teh podatkov z drugimi državami članicami EU. Ta izmenjava podatkov mora biti urejena na enoten način, za kar se predvideva uporaba sistema EUCARIS. Ker Republika Slovenija določene podatke že izmenjuje preko različnih modulov sistema EUCARIS, se predvideva taka izmenjava preko novo vzpostavljenega modula »Mileage«. Z izmenjavo podatkov o stanju števca prevoženih kilometrov in zgodovinskim prikazom teh podatkov bo stranki, predvidoma bodočemu kupcu vozila, omogočen pregled stanj števca prevoženih kilometrov, na podlagi katerega bo lahko sprejeta odločitev o nakupu vozila.

Ker so manipulacije števcev prevoženih kilometrov resna težava vseh držav članic EU, je Evropska komisija pričela z diskusijo med državami članicami EU in ustanovila forum za izmenjavo izkušenj in najboljših praks, v katerem sodelujejo predstavniki organov za odobritve in organov za tržni nadzor. V tem forumu sodeluje s svojima predstavnikoma tudi Republika Slovenija.

Komentarji