Brezplačni prevoz upokojenci
Brezplačni avtobusni prevozi in tudi prevozi z vlakom povzročajo težave zaposlenim in študentom, saj včasih zaradu gužve upokojencev ne morejo na avtobusr in posledično zamujajo šole ali v službe. Ali ne bi bilo smiselno, da država pokrije skupinam upokojencev 1 krat letno organiziran prevoz na dopust z avtobusom, ki se najame pri prevoznikih za ta namen. Za ostale prevoze sr naj določi letna kvota. Nekateri iz Ljubljane se tedensko po večkrat odpravijo na Slovensko primorje, tudi iz Murske Sobote in Ptuja, Maribora in to večje skupine. Mislim, da če država krije en prevoz na dopust, je to dovolj. Ostalo pa kot je omenjeno, določiti koriščenje glede na kvote. V tem primeru bo manj gužve na abtobusih. Nekateri bi se še na mestni wc peljali z avtobusom, ker je zastojn.
Ravno obratno! Ves JPP bi moral biti povsem brezplačen, saj bi tako več uporabljali JPP in manj avtomobile. Hkrati bi podjetjem in JU zmanjšali birokracijo s plačevanjem potnih stroškov.
Skratka povsem neprimeren predlog glede na ostali razviti svet, ki odvisnost od avtomobilov zmanjšuje, ne pa povečuje.
V lanskem letu sem uporabila to možnost trikrat, nikoli v konici. Na pot smo se (štiri), odpravile okoli devetih. Avtobus iz Lj je bil skoraj prazen, niti enega študenta ali še zaposlenega človeka. Do destinacije (turistično središče), se je zamenjalo kar nekaj potnikov, tudi mladih in tudi šolarjev. Avtobus ni bil niti v enem trenutku popolnoma napoljnjen. Vračale smo se ob podobnih dogodkih, domov pa prispele po konici vračanja zaposlenih iz služb. Tudi takrat avtobus ni bil niti v enem trenutku popolnoma poln.
Na izlete gremo itak raje z osebnimi vozili, vsi vemo, zakaj. Obe opciji (javni in osebni prevoz), pa uporabljamo mobilni ljudje, ki smo sposobni samostojno sprejemati odločitve in ne težji invalidi ali dementni, nepokretni starostniki. Brezplačne vozovnice za javni promet so bile upokojencem dodeljene z razlogom, najbrž. Jaz zanje nisem prosila, uporabila sem jo zato, ker sem jo pač dobila. Nimam se pa nobenega namena voziti zato ali takrat, ko to ustreza nekomu drugemu.
Če je bila odločitev sprejeta na državnem nivoju in če je bila sprejeta zato, da si je neki politik omastil brke, je pa to itak samo ena izmed mnogih odločitev, ki se sprejemajo na skupni račun zaradi točno tega razloga. Žal. In se vračamo na moralo, etiko, empatijo in pohlep. NWO.
O kristus, spet vsi neki pametni.
A pa kdo sploh ve, kaj je dejansko na stvari?
Torej, ko na primer kupite avtobusno vozovnico, za recimo enega od redkih slovenskih avtobusnih prevoznikov (ne vem, če smem na glas povedat za katerega), dejansko s tem nimate rezerviranega sedeža. In če greste, recimo, na morje, pa greste na avtobus, ki štarta v Murski Soboti, pa pelje do Strunjana, če se v 60 penzionistov v Murski Soboti odloči, da bi šli pa oni danes malo do Strunjana na izlet, boste gladko ostali brez sedeža, za katerega ste plačali, ker vse kar penzionisti potrebujejo, da se vkrcajo na avtobus, je rdeča kartica in dobra volja. In ko pride avtobus v Ljubljano, je lepo zaseden. Sicer je res, da se v Murski Soboti težko najde 60 penzionistov, ki bi to storili naenkrat, ampak se pa dejansko dogaja, da ko gredo proti večeru avtobusi z izletniki nazaj z morja, v Ljubljano in nato še naprej, da ravno iz tega razloga zmanjka prostora- lastna izkušnja. Takrat so to reševali tako, da so poslali dva ekstra avtobusa, na katerega smo se ljudje lahko vkrcali, ampak dejstvo je, da se ne dela razlike med tem, če imaš ti plačano vozovnico za točno določeno uro ali pa si penzionist. Če bi recimo že samo ta del uredili, da bi se vedelo, kakšen naval bo kateri dan na avtobuse, bi bilo polovico vsega rešenega.
Druga zadeva, ki je tukaj zanimiva je pa ta, da ima taisti avtobusni prevoznik mal zgrešeno logiko kupovanja vozovnic. Namreč, za polovico avtobusa jih prodaja sam, drugo polovico pa prepusti na primer avtobusni postaji Ljubljana. Prvi kiks je ta, da avtobusna postaja Ljubljana dejansko nima pregleda na tem, koliko vozovnic je bilo prodanih na prevoznikovi polovici avtobusa in čisto mirno se ti lahko zgodi, da boš kupil zadnjo prosto vozovnico, ko boš stopil na avtobus bo pa ta na pol prazen. Drugi kiks je ta, da je avtobusna postaja Ljubljana dobesedno zastopnik za prodajo vozovnic tega prevoznega podjetja tam, kjer to podjetje nima lastnih prodajnih kapacitet, ampak vseeno pa nimajo dostopa do tega, da bi videli, koliko prostora je dejansko še na avtobusu.
Nič ni narobe, da imajo upokojenci popuste ali celo brezplačne vozovnice, ampak nek red pri celi zadevi je pa vseeno treba narest. In ja, dejansko je res, da ljudje, ki imajo neke resne opravke ne morejo priti do svojih destinacij, nazadnje je ravno lani ob tem času mama od prijateljice ostala s kupljeno karto pod avtobusom, ko je rabila it iz morja do prestolnice pogledat svojega na smrt bolnega moža. In ne pomaga nič, noben argument, dobesedno gre za to, kdo ima močnejše komolce.
No ja, tale je pa kar malo počez napisana objava zgoraj. Upokojenci , da bi vsakodnevno zasedali cele avtobuse , da ne bi mogli na pot študenti in ostali ljudje, nisem še videla in niti slišala, nestrpnost do starejših je pa vsak dan hujša
Grenivka naj ostane doma in se uči slovenščine, da ne bo uporabljala izraza gužva. Gneča, dren sta prav lepi slovenski besedi.
Tako bo Grenivka aktivno sodelovala pri zmanjšanju gneče na avtobusih in ne bo kvarila slovenskega jezika.
Slovrnski oblikovni leksikon "gužva je slovenski samostalnik ženskega spola"
Slovar slovenskega knjižnega jezika ne pozna termina "gužva".
Pri vseh elektronskih in podobnih izboljšavah in čudesih bi za minimalne stroške uvedli rezervacije sedežev in vsi potniki, od učencev, delavcev do upokojencev bi bili zadovoljni. Učenci morajo v šolo, upokojenci včasih k zdravniku ali čuvat vnuke, da gredo delavke na delovno mesto.
Rešitev je, da se poveča število avtobusov, ali pa brezplačne prevoze za upokojence omeji na ure izven konic.
A lahko kdo pove, kakšna je korist od tega?
Zastoji na avtocesti?
Se strinjam. Sam na dnevni bazi uporabljam storitve Javnega potniškega prometa. Pred nekaj dnevi sem slišal kako sta 2 upokojenca (zakonca) priznala, da sta se cel dan vozila po centru Ljubljane z mestnim potniškim prometom, in da morata sedaj domov skuhati kosilo. Na ta račun se gneča na avtobusih še bolj povečuje in prihaja do slabe volje pri potnikih.
Verjamem, da gre prejkone za izjeme. Jaz sem upokojensko urbano uporabil samo enkrat, in to, ko sem odpeljal avto na servis in ga pustil tam. Ne izključujem pa možnosti, da se ne bi kdaj odpeljal do morja, kjer pa sem brez lastnega prevoznega sredstva spet kot brez nog.
Grenivka
večinoma se upokojenci sploh ne vozijo na morje. Malce je izven konteksta tvoja primerjava med dopstniškimi in izletniškimi prevozi upokojencev in vožnje štuentov in delavcev...ki se najbrež ne vozijo na delo na morje. In resni uslužbenci morajo biti na delu ob 7h, ko upokojenci ali še spijo ali pa so že s prvim vlakom v Divači....
Itak je brezplačna vožnja navadna neumnost. Ne rečem, če bi veljala izven konic, ko so avtobusi prazni, tako pa... Upokojenci so itak priviligirana kasta. Po včeraj objavljenih podatkih povprečna pokojninam presega 70% povprečne plače. Delavci začetniki, da o prekarcih ne govorimo, so večinoma daleč pod tem odstotkom. S to razliko, da si morajo še ustvariti dom in preživljati otroke. Oni bi morali imeti prevoze brezplačne in šolarji, ne pa upokojenci. Jasno, da ta ugodnost koristi samo nekaterim, tistim, ki so se upokojili mladi in lahko uživajo v pohajkovanju.
znalček, ne tavat od teme.
najprej kaj so to prekarci, ko boste ta pavšalni nadimek sive in črne ekonomije razložili potem o tem ne bo več govora.
upokojencem naj se edino omeji prevoze ob konicah, sicer pa prazni vlaki in avtobusi ne bodo bolj trpeli na svojih rednih progah ali je gor 5 ali 10 penzionistov.
Omejitev ob konicah ni smiselna, ker se nihče ne vozi z avtobusom ali vlakom samo zato, ker se mu dobro zdi, ampak vedno iz take ali drugačne potrebe.
Če bi upošteval, da je višina pokojnine odvisna od vlaganja delavca v pokojninski sklad, potem ne bi govoril neumnosti. "Privilegirana kasta" je vso aktivno dobo vplačevala nemalo sredstev v ta sklad, to je treba vedeti.