Zastarel kriterij za nakup 2B vinjete
Trenuten kriterij, na podlagi katerega mora vozilo kupiti 2B "kombi" vinjeto je, če je vozilo višje od 130cm nad prvo osjo in je . Ta kriterij je nespremenjen že od uvedbe 2B vinjete leta 2013 in je postal popolnoma zastarel, neuporaben in ga je potrebno posodobiti oz. spremeniti. Namreč, od uvedbe 2B vinjete, se je vozni park dostavnih vozil (kombijev) precej spremenil, in vsako leto manj vozil tega tipa (kombijev) ne izpolnjuje več tega pogoja in se tako lahko vozi z cenejšo 2A (avtomobilsko) vinjeto. Prišli smo do točke, ko so brez izjeme, vsi novi modeli kombijev srednje velikosti, sedaj nižji od 130cm nad prvo osjo: Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer, Opel Zafira, Toyota Proace, VW Multivan, VW Transporter (prihajajoči 2024 model), Ford Transit/Tourneo custom (2023), Mercedes V-class itd.
Zastarel kriterij za določitev 2B vinjete ima tako vsaj dva negativna učinka:
- DARS zbere bistveno manj denarja letno na račun kombijev
- Nekonsistenca: Lastniki kombijev srednje velikost, prejšnjih generacij morajo kupovati drage vinjete, medtem ko vozniki dražjih kombijev novejših generacij plačujejo cenejše vinjete, kljub temu, da so novejši kombiji v marsikaterem primeru celo daljši, višji in težji od starejših modelov.
Obstoječ kriterij je tako nujno še letos popraviti, tako da bo bolj dosleden in tudi pravičnejši.
Lahko naveden par idej oz. predlogov, seveda je pa to stvar diskusije:
- Dolžina/širina/višina vozila: vozilo nad npr. 5m dolžina, 2m višina ali 2m širine potrebuje 2B
- Teža vozila: vozilo nad npr. 2.000kg potrebuje 2B (saj težja vozila bolj poškodujejo ceste)
- Vozila registrirana na pravno osebo potrebujejo 2B (saj se lahko upravičeno smatra, da podjetja, ki uporabljajo vozila za komercialne namene tudi pogosteje koristijo avtoceste)
- Tovorna vozila potrebujejo 2B vinjeto: tovorna vozila namenjena prevozu tovora, tako kot težja vozila, bolj obremenjujejo in poškodujejo ceste