Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

igralnicam se ne podaljša koncesija, če se je šla nepošteno poslovno prakso

356 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Vladi predlagam pripravo predpisa, da se igralnicam oz igralnim salonom ne sme podaljšati koncesije v kolikor je bila družbi, ki ima igralnico oz igralni salon izdana odločba o prekršku s strani inšpekcije zaradi npr. nepoštene poslovne prakse itd. Vlada odloča o tem po prostem preudarku in pričakovana pravica opravljati koncesionirano dejavnost ni več negotova ampak se s tem, ko je bila družba spoznana za odgovorno zaradi nepoštene poslovne prakse s strani inšpekcije postala gotova odločitev in se zavrne podaljšanje koncesije.

 

27 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 442 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 9. 2023

Odziv Ministrstva za finance

Zakon o igrah na srečo (Uradni list RS, št. 14/11 – uradno prečiščeno besedilo, 108/12, 11/14 – popr. in 40/14 – ZIN-B, v nadaljevanju: ZIS) ureja sistem prirejanja iger na srečo na način, da igre na srečo potekajo v urejenem in nadzorovanem okolju, da se preprečijo pranje denarja, goljufije in druga kazniva dejanja ali ravnanja v nasprotju z javnim redom, da se zaščitijo mladoletniki in druge občutljive osebe pred škodljivimi vplivi čezmernega igranja iger na srečo ter da se varujejo udeleženci iger na srečo.

Skladno s tretjim odstavkom 3. člena ZIS o dodelitvi koncesije za prirejanje iger na srečo in njenem podaljšanju odloča vlada po prostem preudarku, pri čemer upošteva zlasti:

  1. zasičenost ponudbe iger na srečo v državi oziroma lokalni skupnosti;
  2. zagotavljanje usklajenega, optimalnega in trajnostnega razvoja dejavnosti;
  3. vpliv na socialno, kulturno in naravno okolje ter posameznika;
  4. obseg prirejanja iger na srečo z vidika dopolnjevanja turistične ponudbe;
  5. izkušnje in priporočila za prirejanje iger na srečo;
  6. dejavnost, dosedanje ravnanje in finančna boniteta pravne osebe oziroma z njo povezanih oseb;
  7. izpolnjevanje davčnih, koncesijskih in drugih javnofinančnih obveznosti, ki jih imajo pravne osebe in njeni lastniki;
  8. strateške razvojne dokumente za prirejanje iger na srečo;
  9. druge okoliščine, povezane z odločanjem o zadevi.

Nadalje ZIS v 72. členu določa, da vlada odvzame dodeljeno koncesijo za prirejanje posebnih iger na srečo, če ugotovi, da:

  • je bila koncesija pridobljena z namernim navajanjem neresničnih podatkov,
  • koncesionar ni pričel poslovati v roku, določenem za začetek poslovanja,
  • je koncesionar prekinil poslovanje za več kot tri mesece,
  • koncesionar ne izpolnjuje več pogojev, ki jih določa ta zakon,
  • koncesionar krši določbe koncesijske pogodbe,
  • koncesionar krši sprejeta pravila posebnih iger na srečo,
  • koncesionar ne poravnava v roku koncesijske dajatve,
  • koncesionar krši določbo 56. člena tega zakona,
  • koncesionar nadzornemu organu ne omogoči izvajanje nadzora ali se nadzoru izogiba,
  • nastopijo dejstva, zaradi katerih koncesija ne bi bila dodeljena.

Nadzor nad izvajanjem določb ZIS in drugih predpisov, izdanih na njegovi podlagi, izvaja Finančna uprava Republike Slovenije - Posebni finančni urad (v nadaljevanju: nadzorni organ). V postopku odločanja o podaljšanju koncesije za prirejanje posebnih iger na srečo ima pomembno vlogo tudi strokovno mnenje nadzornega organa glede poslovanja koncesionarja za igralni salon oziroma igralnico v obdobju od zadnjega podaljšanja koncesije. Nadzorni organ v strokovnem mnenju poleg analize uspešnosti poslovanja igralnega salona oziroma igralnice, analize finančnega stanja koncesionarja, podatkov o izpolnjevanju javnofinančnih obveznosti koncesionarja in višine morebitnih odlogov obveznosti ter podatkov o kapitalskih in upravljavskih povezavah koncesionarja navede tudi podatke o kršitvah koncesionarja, ugotovljenih v davčnih inšpekcijskih nadzorih in inšpekcijskih nadzorih nad izvajanjem procesa prirejanja posebnih iger na srečo.  

Pojasnjujemo, da se v postopku odločanja o podaljšanju koncesije presojajo vsi kriteriji, opredeljeni v tretjem odstavku 3. člena ZIS, med katerimi je tudi kriterij glede dosedanjega ravnanja koncesionarja, vključno z morebitnimi kršitvami, ugotovljenimi v davčnih inšpekcijskih nadzorih in inšpekcijskih nadzorih nad izvajanjem procesa prirejanja posebnih iger na srečo ter inšpekcijskih nadzorih v okviru drugih področnih predpisov (npr. Tržnega inšpektorata RS za primer nepoštene poslovne prakse), vendar le na podlagi predhodne naznanitve o zaznani kršitvi. Vse omenjene okoliščine torej že po obstoječih predpisih predstavljajo podlago za odločanje o podaljšanju koncesije.

Glede na navedeno menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji