25. 9. 2023
Odziv Ministrstva za finance
Zakon o igrah na srečo (Uradni list RS, št. 14/11 – uradno prečiščeno besedilo, 108/12, 11/14 – popr. in 40/14 – ZIN-B, v nadaljevanju: ZIS) ureja sistem prirejanja iger na srečo na način, da igre na srečo potekajo v urejenem in nadzorovanem okolju, da se preprečijo pranje denarja, goljufije in druga kazniva dejanja ali ravnanja v nasprotju z javnim redom, da se zaščitijo mladoletniki in druge občutljive osebe pred škodljivimi vplivi čezmernega igranja iger na srečo ter da se varujejo udeleženci iger na srečo.
Skladno s tretjim odstavkom 3. člena ZIS o dodelitvi koncesije za prirejanje iger na srečo in njenem podaljšanju odloča vlada po prostem preudarku, pri čemer upošteva zlasti:
- zasičenost ponudbe iger na srečo v državi oziroma lokalni skupnosti;
- zagotavljanje usklajenega, optimalnega in trajnostnega razvoja dejavnosti;
- vpliv na socialno, kulturno in naravno okolje ter posameznika;
- obseg prirejanja iger na srečo z vidika dopolnjevanja turistične ponudbe;
- izkušnje in priporočila za prirejanje iger na srečo;
- dejavnost, dosedanje ravnanje in finančna boniteta pravne osebe oziroma z njo povezanih oseb;
- izpolnjevanje davčnih, koncesijskih in drugih javnofinančnih obveznosti, ki jih imajo pravne osebe in njeni lastniki;
- strateške razvojne dokumente za prirejanje iger na srečo;
- druge okoliščine, povezane z odločanjem o zadevi.
Nadalje ZIS v 72. členu določa, da vlada odvzame dodeljeno koncesijo za prirejanje posebnih iger na srečo, če ugotovi, da:
- je bila koncesija pridobljena z namernim navajanjem neresničnih podatkov,
- koncesionar ni pričel poslovati v roku, določenem za začetek poslovanja,
- je koncesionar prekinil poslovanje za več kot tri mesece,
- koncesionar ne izpolnjuje več pogojev, ki jih določa ta zakon,
- koncesionar krši določbe koncesijske pogodbe,
- koncesionar krši sprejeta pravila posebnih iger na srečo,
- koncesionar ne poravnava v roku koncesijske dajatve,
- koncesionar krši določbo 56. člena tega zakona,
- koncesionar nadzornemu organu ne omogoči izvajanje nadzora ali se nadzoru izogiba,
- nastopijo dejstva, zaradi katerih koncesija ne bi bila dodeljena.
Nadzor nad izvajanjem določb ZIS in drugih predpisov, izdanih na njegovi podlagi, izvaja Finančna uprava Republike Slovenije - Posebni finančni urad (v nadaljevanju: nadzorni organ). V postopku odločanja o podaljšanju koncesije za prirejanje posebnih iger na srečo ima pomembno vlogo tudi strokovno mnenje nadzornega organa glede poslovanja koncesionarja za igralni salon oziroma igralnico v obdobju od zadnjega podaljšanja koncesije. Nadzorni organ v strokovnem mnenju poleg analize uspešnosti poslovanja igralnega salona oziroma igralnice, analize finančnega stanja koncesionarja, podatkov o izpolnjevanju javnofinančnih obveznosti koncesionarja in višine morebitnih odlogov obveznosti ter podatkov o kapitalskih in upravljavskih povezavah koncesionarja navede tudi podatke o kršitvah koncesionarja, ugotovljenih v davčnih inšpekcijskih nadzorih in inšpekcijskih nadzorih nad izvajanjem procesa prirejanja posebnih iger na srečo.
Pojasnjujemo, da se v postopku odločanja o podaljšanju koncesije presojajo vsi kriteriji, opredeljeni v tretjem odstavku 3. člena ZIS, med katerimi je tudi kriterij glede dosedanjega ravnanja koncesionarja, vključno z morebitnimi kršitvami, ugotovljenimi v davčnih inšpekcijskih nadzorih in inšpekcijskih nadzorih nad izvajanjem procesa prirejanja posebnih iger na srečo ter inšpekcijskih nadzorih v okviru drugih področnih predpisov (npr. Tržnega inšpektorata RS za primer nepoštene poslovne prakse), vendar le na podlagi predhodne naznanitve o zaznani kršitvi. Vse omenjene okoliščine torej že po obstoječih predpisih predstavljajo podlago za odločanje o podaljšanju koncesije.
Glede na navedeno menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.