Spodbujanje dela od doma z namenom zmanjševanja ogljičnega odtisa
V zadnjih letih smo priča vse bolj ekstremnim vremenskim pojavom, ki jih pripisujemo povečanju izpustov toplogrednih plinov. Eden največjih dejavnikov, ki prispevajo k izpustom, je transport. Iz tega razloga EU pospešeno izvaja elektrifikacijo voznega parka, ki naj bi vsaj deloma omilila posledice. Vožnja z električnim vozilom ima namreč manjši ogljični odtis kot vožnja z avtom na notranje izgorevanje. Kljub vsemu pa je ogljični odtis lahko še manjši, če vožnje sploh ni.
Iz tega razloga predlagam zakonsko podporo za delo od doma za tista delovna mesta, ki jim narava dela to omogoča. Zakonska podpora bi spodbudila delo od doma za tista podjetja, ki se zaradi različnih neupravičenih razlogov temu izogibajo (npr. zaradi takšne tradicije v podjetju, zaradi zapletenega nadzorovanja zaposlenih na domu, zaradi solidarnosti do ostalih zaposlenih, ki jim narava dela ne omogoča dela od doma...itd.).
Pozitivni učinki povečanega dela od doma med drugim vključujejo:
- manjšo porabo pogonskih goriv zaradi manjšega števila udeležencev v prometu
- zmanjšanje gneče v jutranjih in popoldanskih urah, kar zmanjšuje porabo goriva za ostale udeležence v protemu, ki morajo potovati
- zmanjšanje obrabe cestnih površin ter potreba po redkejšem vzdrževanju
- manjša zasedenost in manjša potreba po parkirnih mestih
- manjša potreba po pisarniških prostorih in manjši stroški njihovega vzdrževanja
- podaljšanje življenjske dobe vozil in zmanjšanje stroškov njihovega vzdrževanja
Menim, da se je vredno potruditi in premostiti vzroke, zaradi se nekatera podjetja ne odločajo za delo od doma v večjem obsegu, saj je cilj (zmanjšanje ekstremnih klimatskih pojavov) veliko pomembnejši. Spodbuda s strani zakonodajalcev je zato več kot dobrodošla.