vpis zaznamka v prometno dovoljenje za trikolesnike..
predlagam vpis zaznamka v prometno dovolenje za vozila trikolesnike.. vzrok.. čeravno so podatki na homologaciji vozila so še vedno dileme ali je vozilo res vozno za A ali B licenco.. to bi se ob tehničnem pregledu lahko vpisalo v opombo vozen z A ali B kategorijo ...ali vozen z A kategorijo.. vozen z B kategorijo.... in dileme ne bi bilo več.. mnogi bi ta zaznamek v prometno dovoljenje bili pripravljeni plačati samo da se otrese to vprašanje... pa tudi tako vozilo je potem lažje kupiti oziroma prodati ko veš na čemu si..
Druga stvar... pa so vinjete... že mnogokrat smo lastniki teh vozil podali predlog da se tudi za ta segment vozil uvede polletrna vinjeta.. pa od DARSA nič..in od države žal tudi ne.. in tako cela armada teh vozil vozi po stranskih cestah namesto da bi šli na hitro cesto z vinjeto.. vsak ki je končal vsaj osnovno šolo bi hitro izračunal da je bolje pokasirati 1/2 cene kot nič.. upam da se nekomu le prižge in da se ta stvar uredi kot se mora.. ker trenutno je anarhija na tem področju .. eni kupujejo vinjeto za enosledni motor drugi pa za avto... in tu z rešitvijo tega zaznamka bi bila odpravljena dilema pod obema uprašajema in predlogoma.
Ne računaj na Dars, če jim ne prinaša profit. Gre za korporacijo kateri je prvenstven namen profit, ne pa dobrobit ljudi; seveda v močni navezi s politiko in zasebnimi podjetji.
Sem mnenja, da dileme, ali je vozilo vozno s kategorijo A ali B, ni. V primeru, da je vozilo ( trikolesniki, štirikolesniki, motorna kolesa ...) katerega sled med kolesi ni širša od 50 cm, velja, da je vozno s kategorijo A (spadajo pod enosledna vozila). V primeru sledi, (lahko gre tudi za tri ali štiri kolesnik ...) ki je širša od 50 cm, pa že govorimo o dvoslednih vozilih, ki so vozni s kategorijo B. Ali gre za enosledno ali dvosledno vozilo praviloma opredeljuje homologacija vozila in po mojem mnenju ni potrebe po dodatnem vpisu v PD.
Imam nemško motorno kolo s stransko prikolico (pogosto se vidijo v partizanskih filmih).
Po vašem torej to vozim s kategorijo B?
Ne, velja za vlečno vozilo v katerem je nameščen pogonski agregat in je vseeno ali ima prikolica sled med kolesi večjo od 50 mm, ali je stransko nameščena ali pa jo vlečete.
V skladu z 62 členom, katera vozila spadajo v posamezno kategorijo velja, "citiram":
V kategorijo A1 spadajo motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje,
katerih prostornina motorja ne presega 125 cm3 in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z
razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč
motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje
za vožnjo vozil kategorij AM in G.
V kategorijo A2 spadajo motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje,
katerih moč motorja ne presega 35 kW in pri katerih razmerje med močjo motorja in maso
vozila ne presega 0,2 kW/kg ter ne izvira iz vozila z močjo 70 kW ali več. Dovoljenje za vožnjo
vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, A1 in G.
V kategorijo A spadajo motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje in
trikolesa. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil
kategorij AM, A1, A2 in G.
Je pa res, glede na to da sem pisal tudi o trikolesnikih, sem naknadno našel sem podatek, da citiram:
"Imetniki vozniškega dovoljenja za vožnjo vozil kategorije B smejo v Republiki Sloveniji voziti
tudi trikolesa."
Tole bo potrebno dodatno preveriti bolj podrobno, da ne bom zavajal ...
Vsi 3 kolesniki bi naj bili vozni z B pišejo. (vprašanje, če je res)
Kajti pred davnimi časi se je ločilo na enosledna in dvosledna. Trikolo pa je trosledno.
siol.net/avtomoto/nasveti/trikolesniki-s-kategorijo-b-28183
Informacije kateri so vozni z B kategorijo in kaj je pogoj pri konstrukciji pa nisem našel. Sem pa že daleč nazaj nekje zasledil, da bi naj bilo odvisno od širine med kolesi na osi (verjetno zunanja mera) in posledično verjetno tudi širine vozila, ki iz tega razloga ne paše več v A kategorijo.