Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izdelava električnih avtomobilov v Sloveniji

7161 OGLEDOV 22 KOMENTARJEV

Lahko bi sami začeli izdelovati električne avtomobile, večino komponent za avtomobilsko industrijo že zdaj izdelujemo v Sloveniji, prav tako električne motorje, znanja je dovolj, potrebno bi bilo samo investirati v infrastrukturo, dobili bi ogromno delovni mest in denar bi ostajal doma.

19 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jani666 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 1. 2010

Odziv Ministrstva za gospodarstvo

V Sloveniji se zavedamo pomena avtomobilske industrije, še posebej zato, ker je v Sloveniji v podjetja, ki delujejo predvsem kot dobavitelji avtomobilskim proizvajalcem, vključenih preko 24.000 zaposlenih, poleg tega delež vozil, avtomobilskih komponent in druge opreme za avtomobilsko industrijo predstavlja 20% slovenskega izvoza.

Za proizvodnjo čistejših in okolju prijaznejših in zelenih avtomobilov si prizadevajo tako Evropska unija, kot banke in avtomobilska industrija sama. Razvoj v avtomobilski industriji pa je poleg tega, da je izredno intenziven, tudi dolgotrajen.

Nekateri proizvajalci avtomobilov so že pred časom začeli razvijati električne avtomobile, npr. Mitsubishi, Nissan, Daimler, BMW, Citroen, Opel, Renault, Peugeot…Ocene o tem, koliko serijsko izdelanih električnih avtomobilov bo npr. leta 2020 vozilo po evropskih cestah, se trenutno še precej razlikujejo, segajo pa od 1,5 odstotka tja do optimističnih 20 odstotkov.

Trenutno je največja ovira za uvedbo električnih vozil na trg teža, prostornina in cena akumulatorja, kar ima za posledico višjo ceno električnega avtomobila glede na vozila s pogonom na fosilna goriva. Poleg npr. ustreznega in zmogljivejšega akumulatorja, ki bo moral omogočiti čim daljši doseg električnega vozila, pa bo potrebno razvijati tudi ustrezno mrežo polnilnih postaj. Poleg tega pa se poraja še problem ustrezne reciklaže iztrošenih baterij ter dejstvo, da večino električne energije pridobimo še vedno iz fosilnih goriv, kar ne rešuje problema globalnega segrevanja in pomanjkanja fosilnih goriv.

Tudi v Sloveniji nekaj dobaviteljev avtomobilski industriji ter raziskovalnih institucij in entuziastov že intenzivno deluje na področju elektrifikacije vozil. Tukaj naj omenimo npr. motorje znamke Stoja, razvojno delo podjetja Elaphe, podjetje Piktronik in npr. Hidrio, ki je v decembru prejela sredstva Evropske Investicijske Banke in SID Banke za razvoj rešitev za hibridna in električna vozila.

Vlada RS je namreč v drugi polovici leta 2009 preko SID Banke slovenskemu avtomobilskemu sektorju omogočila dodatna sredstva za ugodna posojila v višini 136 milijonov evrov za naložbe na področju raziskav, razvoja in inovacij za uporabo v avtomobilski industriji, ki so usmerjene v izpolnjevanje zahtev EU po nižjih emisijah CO2 in zlasti v razvoj tehnologij nove generacije, kamor električna vozila vsekakor spadajo.

Poleg tega ukrepa si na Ministrstvu za gospodarstvo tudi že ves čas prizadevamo, da v sklopu javnih razpisov z nepovratnimi in ugodnimi povratnimi denarnimi sredstvi podpiramo ustrezne razvojne in investicijske projekte slovenskih podjetij ter da oblikujemo ustrezno podporno okolje za delovanje podjetij.

Na Ministrstvu za gospodarstvo pozdravljamo vse pobude, ki so usmerjene v tehnološki napredek ter v trajnostno proizvodnjo z namenom varovanja okolja, vendar menimo, da je trenutno proizvodnja električnih avtomobilov v domeni že obstoječih velikih proizvajalcev avtomobilov. Le-ti imajo že vzpostavljeno potrebno infrastrukturo in blagovne znamke, tako za proizvodnjo kot za prodajo, poleg tega pa so že pred leti z velikimi vložki začeli razvijati oziroma so že razvili svoje modele električnih avtomobilov.

Na Ministrstvu za gospodarstvo smo mnenja, da je potrebno še naprej spodbujati razvoj inovativnih rešitev za elektrifikacijo vozil ter omogočiti slovenskim podjetjem, ki že delujejo na tem področju, takšno podjetniško okolje, v katerem bodo še uspešnejša in prodornejša ter da bodo lahko ustrezno in s čim večjo dodano vrednostjo zase zadovoljila potrebe svojih kupcev.

Menimo tudi, da je za razvoj in vzpostavljanje kakršnekoli infrastrukture nujno potrebno ustrezno povezovanje partnerjev, predvsem na osnovi iniciative oziroma tržnega interesa samih podjetij. Z namenom zagotavljanja ustrezne podpore povezovanju pa smo na Ministrstvu za gospodarstvo dne 18.12.2009 objavili javni poziv za predložitev predlogov projektov vzpostavitve gospodarsko-razvojno logistične infrastrukture nacionalnega pomena, katerega namen je preveriti interes, pripravljenost in sposobnost potencialnih prijaviteljev za izvedbo celovitih projektov gospodarsko razvojno logistične infrastrukture v programskem obdobju do leta 2013 ter identificirati število, vrsto in obseg izvedljivih projektov gospodarsko razvojnih logističnih središč v programskem obdobju do leta 2013.

Priloge:

Komentarji




  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Da ne bom predolg. Po mojem mnenju je elektrifikacija tehnološka stranpot, ki jo trenutno podpira politika, posledično pa je vanjo primorana tudi avtomobilska industrija. Ekološka vzdržnost električnih avtomobilov je popolna laž. V tem ni čisto nič ekološkega, ne pri nastajanju, ne pri razgradnji baterij, tudi pri iskanju električnih virov ne. Razen v ekstremnih primerih, ko gre za obnovljive vire, ki pa jih imamo za zdaj premalo. Uporaba električnih avtomobilov, z izjemo za majhen segment ljudi (ki avto potrebujejo izključno za krajše razdalje), ne more konkurirati klasičnim avtomobilom.

     

    Z elektriko lahko morda na dolgi rok zapolnimo največ 20 odstotkov potreb po mobilnosti. Da ne omenjam izgube časa za polnjenje in vire električne energije iz termoelektrarn ali nukleark, ki bi bili potrebni ob porastu števila električnih vozil. Danes so nova vozila z notranjim izgorevanjem že tako izpopolnjena, da je škodljivega izpuha res malo, zato je elektrika in avtomobili na baterije po mojem mnenju zgrešena pot. Menim, da so okolju najmanj škodljivi sodobni avtomobili z notranjim izgorevanjem in dobrim katalizatorjem, zato bi v razvoj le teh morali vložiti precej več. Tudi sintetična goriva imajo veliko prihodnost, če bomo v razvoj vlagali več denarja in energije. Še en podatek je grozljiv. V malo večjem električnem avtomobilu se nahaja za eno tono baterij z namenom, da premikajo voznikovih 60 kilogramov.

  • J Josip Broz

    Ker smo izvedeli, da pristojne inštitucije in organi pripravljajo zakonodajo, v kateri bo fotovoltaika opredeljena kot "ne obnovljiv vir energije" in posledično temu ne bo zadoščala za kriterije 25% obnovljivih virov v PGD-ju (PGd=projekt za gradbeno dovoljenje). To utemeljujejo zato, ker to dotično energijo prodajamo v omrežje in zato ni "obnovljiva". Predlagam, da se vse aktivnosti v tej smeri ukinejo ali pa se uporabniku z zakonom omogoči, da si na hišo namontira stikalo, ki odvečno energijo(ki jo v svojem gospodinjstvu ne porabi) izvozi preko števca v javno omrežje.

     

     

     

    Ključne besede fotovoltaika, obnovljivi viri, PGD, gradnja objektov, okolje, energija, elektrika, varovanje okolja, ekologija, obnovljivi viri

    Kategorija: Gospodarstvo

  • v vladam - torej sem

    Komentar na trditev uporabnika "mrtn_t":

     

    Ne vem, če prav razumem... Torej imamo trenutno v Sloveniji 4 (z besedo: štiri) polnilnice za vozila na električni pogon za 3 (z besedo: tri) vozila, ki (tudi) na teh polnilnicah elektriko odjemujejo?! Koliko tujcev se pa vozi po naših cestah s takšnimi vozili, s katerimi baje z enim polnjenjem še dandanes prav daleč ne prideš?! No, saj gotovo je še nekaj dvokolesnikov na takšen pogon, a vseeno...

  • s splavar

    To je potencial kot je bila in je še na Finskem Nokia.

  • T Toto

    Se strinjam s prejšnjim komentarjem. To je stvar podjetništva in ne vlade.

  • K Katrin

    Tudi meni se zdi zanimiva ideja, ki bi jo bilo potrebno domisliti... in vprašanje če je vlada pravi naslov zanjo :)

  • F Feniks

    Začeti na svoje na tem področju sploh ni tako neverjetno kot se komu zdi odvisno je seveda od tega kaj si predstavlja kot končni rezultat. Če naj bi to bila velika multinacionalka z lastnim razvojem z lastnim tem iz z lastnim onim potem so to res ogromni vložki.

    Če pa bi se nekdo lotil predelave starih Renaultov 5 v elektro vozila in jih ponujal kot dostavna vozila dostavljalcem hrane bi to lahko bilo na ravni večje avtomehanične delavnice z relativno majhnim vložkom. Poiskal bi si lahko tudi sponzorje (morda pošto), ki imajo velike stroške z dostavo. Sam vidim v tem primeren čas za garažno firmo, ki bi se kasneje lahko razvila v kaj več.

    • s seba

      Ja. Ta predlog bi grozno podpiral, če ne bi bil namenjen vladi. Pošta je dosti bolj sprejemljiv vir financiranja.

      Vlada nima nič s tem. Vemo kaj se zgodi, če država financira nekaj, ponavadi zapade v grozne številke.

  • m mrtn_t

    Absolutno podpiram električne avtomobile, žal pa se mi zdi, da ta predlog nekako ni poslan na pravi naslov.

     

    Pred nekaj dnevi sem bil na predavanju, kjer je strokovnjak iz slovenskega podjetja, ki se ukvarja z razvojem in-wheel elektromotorjev, predaval o tematiki. Fascinanten je podatek s tega predavanja, da so v Sloveniji trenutno na cesti trije (s številko 3) avtomobili na električni pogon. Vsi trije so bili izdelani (predelani) v samogradnji.

     

    Mogoče bi predlog preoblikoval kako tako, da bi država spodbujala predelave/samogradnjo.

    Ne vem točno kako, mogoče z davčnimi olajšavami, mogoče podobno, kot (mislim da pod mentorstvom ZRMK-ja) spodbuja tudi samogradnjo solarnih panelov za ogrevanje sanitarne vode. Zalsti slednje (spodbujanje samogradnje) bi mogoče lahko pripeljalo do tega, da bi se kdo od spodbujenih samograditeljev odločil tudi za poklicno pot v tej smeri...

    • s seba

      No, to je pa že sprejemljivo.

       

      Najboljš bi blo, da če narediš homologacijo avtomobila (samogradnja/predelava v električni ali druga alternativna goriva), ti država povrne denar za njo.

  • s seba

    Sploh ne pametnjarim. Če ima nekdo eno dobro idejo naj jo izvede.

     

    Država se ne bi smela mešat v gospodarstvo. Mogla bi bit samo "sodnik", torej tisti, ki skrbi za fairplay.

     

    Če bo država to izvedla bo sigurno šla firma v bankrot tko kot Mura ipd. ker enostavno ne razmišlja kapitalistično in vse propade.

     

    Firma za npr. sestavljanje elektromotorjev se ne splača, razen če delavci dobivajo res minimalne plače. Design elektromotorjev to že. Glede na to, da v sosednji temi, se govori o dvigu minimalni plači, vidiš da prav proizvodnja ne bi ravno pasala sem. Morda kaj bolj hightech bi. Te stvari so bolj za na kitajsko, ceneje.

    • s splavar

      Ne gre za vmešavanje ali nevmešavanje države, ampak za ustvarjanje ustreznega okolja, ki bo take ideje spodbujal k realizaciji.

  • l lukinho

    Se popolnoma strinjam, sedaj imajo nekateri avtomobilski velikani težave ker se bliža prehod iz bencinskega ne el. motor, zato je sedaj idealna priložnost za nove igralce na trgu.

  • A AnžeŠinkovec

    Vprašanje, če je vlada najboljši naslov. Takšne gospodarske pobude ponavadi izpeljujejo posamezniki ali skupine.

     

    Lahko pa se podrobno domisli zadevo - jaz področja ne poznam - in se da konkreten poslovni načrt ministerstvu za gospodarstvo, ki to pomaga iskati investitorje.

     

    Načeloma pa se mi ideja zdi zanimiva.

  • s seba

    Odpri podjetje in se začni bavit s tem.

    • J Jethro

      Če je letelo name, žal nisem ta pravi za tak podvig. Je pa v Sloveniji veliko strokovnjakov iz tega področja, ki bi lahko s pomočjo države tak projekt izvedlo. LP

    • s seba

      Letelo je na predlagatelja ali bilo koga drugega.

       

      Če verjamete v ta projekt, odprite firmo, zberite kapital, najdite strokovnjake in naredite to! :)

    • j jani666

      Kaj pa če bi ti za spremembo nehal pametnjariti, če bi lahko odprl tako veliko podjetje, ki bi izdelovalo avtomobile bi potreboval ogromno kapitala, poznanstev, vez,..., ki jih nimam, mogoče jih imaš ti ? Jaz tega predloga nebi dal, če se ta predlog nebi dotikal slovenske vlade, ministerstva za gospodarstvo, ker tu ni tako, kot da bi odprl s.p. in začel na lastno pest izdelovati avtomobile. To je nacionalni projekt, za katerim bi stala država tako, da bi imeli tudi v Sloveniji svojo tovarno avtomobilov in vsi prebivalci nekaj od tega. Tu gre za tekmo z časom, to bi bilo potrebno čimprej izpeljati, ker kasneje bo teh avtomobilov in ponudnikov ogromno in tudi konkurenca bo velika, zato se tega ne moreš lotiti sam, razen tebe, ki si genij, in pribijaš takšne neumnosti, da se mi sploh ne zdi čudno, da gre država v k...c.

  • J Jethro

    Dobra ideja! In glede na to, da se glede čiste energije uveljavljajo subvencije, bi se jih lahko tudi tukaj, tako bi državljani recimo spet prišli po boljši ceni do takih izdelkov. Vsekakor ideja prinaša nova delovna mesta in svež kapital, dolgoročno pa seveda že uspeh v tujini.

  • A Alc

    Odlična ideja to bi res moralo priti od vlade in seveda z evropskimi subvencijami.

  • s stig331

    se strinjam.