Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Pravilniko o izvedbi presoje tveganja za naravo

171 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

ZADEVA: Pobuda za določitev pooblaščencev in enotnega cenika/metodologije cen pooblaščencev za presojo tveganja Pravilnik o izvedbi presoje tveganja za naravo in o pridobitvi pooblastila; Uradni list RS, št. 43/2002

Pravne in fizične osebe, med njimi tudi živalski vrtovi in živalskim vrtovom podobni prostori, morajo poleg vzrejnega dovoljenja za gojitev nekaterih tujerodnih vrst živali kot prilogo dodati še dokument Presoje tveganja na naravo, ki jo izdela pooblaščena oseba ministrstva, ki je v skladu s Pravilnikom o izvedbi presoje tveganja za naravo in o pridobitvi pooblastila; Uradni list RS, št. 43/2002 uvrščena na seznam pooblaščenih oseb za določene- posamezne vrste živali. V praksi se pojavlja težava, ker seznam ni posodobljen in so na njem navedene osebe, ki dejansko ne opravljajo presoj, tako, da imajo dejansko določeni presojevalci - pooblaščenci monopol pri izdelavi presoj tveganja na naravo za določene živalske vrste, prav tako niso nikjer enotno določene cene in metodologija določanja le teh za storitev izdelave presoje. Tako pooblaščenci zelo različno ocenjujejo izdelavo presoj, tarife se gibajo vse od 200,00 EUR za določeno vrsto pa vse do 1.500 EUR in več. Ob zadnjih preverbah spletne strani ne deluje niti uradni seznam živalskih vrst, za katere presoja in vzrejno dovoljenje nista potrebna.

Nekateri presojevalci v svoje cene vključijo še grafično oblikovanje, vezave, tisk , kar nesorazmerno poviša ceno storitve. V skladu z navedenim, dajemo pobudo, da ministrstvo izda cenik, tarifo oz. vsaj priporočeno ceno za storitve pooblaščenih oseb v zvezi z izdajo presoj tveganja na naravo in s tem povezanih stroškov, kot to velja za vse druge osebe javnega ali zasebnega prava, ki opravljajo storitve, za katere imajo pooblastilo v zakonu in obveznost njihovih storitev za posamezno področje določa zakon (kot npr. sodni cenilci, izvedenci, izdelovalci energetskih izkaznic ipd.). S tem, ko njihove tarife oz. vrednosti storitev niso določene, jih postavlja v boljši položaj kot ostale ponudnike na trgu. Poleg tega pa je njihovo področje delovanja zelo specifično in jih zato ni veliko. Na primer za sesalce so na seznamu trije presojevalci, od teh dva izmed njih presoj ne izvajata, zato ostane le en presojevalec, ki ima tu potem monopol in sam postavi ceno, ki jo je posameznik prisiljen sprejeti, če želi presojo, ki jo zahteva zakon. V dokaz navedb lahko v prihodnje priložimo e-poštno korespondenco in ostala ustrezna dokazila.

Predlagamo tudi, da se glede na trenutno neurejeno situacijo in določbe, ki jih nismo primorani izvajati, Pravilnik o izvedbi presoje tveganja za naravo v celoti ukine, saj iz naravovarstvenega vidika ni smiseln, ne pripomore k urejanju situacije invazivnih vrst, saj:

- Tujerodne vrste pri nas niso posledica vzreje divjih živali v živalskih vrtovih, pač pa posledica predvsem gospodarske dejavnosti (kmetijstvo, transport, industrija), kjer pa nadzor nad invazivni vrstami sploh ni urejen,

- Ker že s statusom živalskih vrtov in živalskemu vrtu podobnih prostorov ustrezamo vsem pogojem, ki nam narekujejo, da je potrebno poskrbeti, da: »Preprečiti je treba pobeg za vse živali v izogib možnemu ekološkemu ogrožanju domorodnih vrst in tudi vdor zajedavcev, povzročiteljev bolezni in drugih zunanjih škodljivih vplivov.« (povzeto po Uredbi o živalskem vrtu in živalskem vrtu podobnem prostoru), prav tako omenjene standarde dosegamo v veterinarskem certifikatom in najvišjim veterinarskim certifikatom BALAI,

- Izdelava t.i. elaborata za žival, ki na primer živi v terariju vivarijske stavbe in je z zunanjim okoljem ločen z dvojimi barierami (vhodi in izhodi), ki so neprodušno zaprti (tudi po potrditvi okoljskega in veterinarskega inšpektorata), ni smiselna,

- Imajo presojevalci monopolni trg in si ceno vsake presoje določijo po lastni presoji, ne glede na strokovnost in obsežnost podatkov, kar je v nasprotju z ustavnostjo in pravno ureditvijo države,

- Ker je veliko informacij v t.i. elaboratu Presoje tveganja za naravo pobranih s spleta, tudi iz nestrokovnih virov, ki jih kot znanstvena institucija niti sami ne citiramo (na primer Wikipedija ni vir, ki se ga citira v strokovnem zapisu in oceni),

- Ker je izdelana presoja subjektivna in mnenje poda le v največ dveh stavkih, kjer je omenjeno, da je podnebje v Sloveniji za vrsto prehladno in žival v naravi ne bi preživela (do takšnih ugotovitev pridemo tudi sami, brez izdelave presoje),

- Ker se rejcev, predvsem fizičnih oseb zaradi kadrovskega pomanjkanja ne nadzira, oz. pristojno ministrstvo ne opravi del v zakonsko določenih rokih, prav tako veliko fizičnih oseb brez ustreznih dovoljenj prodaja eksotične živali javno na različnih oglasnikih, vzreja le-teh se ne nadzira in ne kaznuje.

Glede na navedeno, vas pozivamo, da ukrepate in čim prej uredite navedeno področje z ustreznim pravilnikom.

Prosimo tudi za odgovor na to pobudo.

Biodiversium, društvo za varovanje narave

3 glasovi

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B biologi 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji