Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvedba predmeta "Denar" in "Upravljanje s premoženjem"

449 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Predlagam, da v osnovne šole uvedemo predmet "Denar", V srednje šole pa "Upravljanje s premoženjem".

Še posebej v zadnjem času opažam, da so ljudje glede denarja in premoženja izgubili kompas (od tod tudi inflacija in zahteve za višje plače). Ker ni logično, da premoženje nastaja iz "manj kot nič", je potrebno narod izobraziti ¸o pomenu denarja in premoženja. In to takrat, ko se prvič sreča z žepnino. S štipendijo. Takrat bo imela država dovolj denarja, ljudje pa bodo znali preudarno ravnati z njim.

27 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR m matjazs 29 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 4. 2025

Odziv Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Hvala za razmišljanje in pobudo, ki odraža angažiranost tudi širše, laične javnosti, za zavzetost o razmisleku vsebin, ki naj bi jih otroci in odraščajoča mladina usvoji v rednem izobraževanju oziroma v programih vzgoje in izobraževanja obvezne stopnje (osnovna šola) in srednješolske stopnje izobraževanja.

V pojasnilo dodajamo, da v sistemu slovenske vzgoje in izobraževanja poteka proces prenove učnih načrtov in katalogov znanja, več o prenovi si lahko ogledate na spletni strani ministrstva (na povezavi: Prenova sistema vzgoje in izobraževanja v Sloveniji | GOV.SI), Zavoda RS za šolstvo in Centra RS za poklicno izobraževanje.

Proces prenove smiselno vključuje tudi strokovne in druge usmeritve, v konkretnem primeru za izboljšanje finančne pismenosti, Evropskemu okvirju kompetenc finančne pismenosti otrok in mladih, katerega vsebine strokovnjaki smiselno prenašajo v učne načrte različnih predmetov v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju. Sodobna pedagoška paradigma poudarja smiselno povezovanje oziroma prepletanje ciljev in vsebin več predmetov in se v izogib ločevanju vsebin, ki sodijo v domeno praktične rabe in potrebnega vsakdanjega znanja, poslužuje t. i. medpredmetnega umeščanja ciljev in vsebin. Obremenjenost slovenskih otrok in mladih s količino predmetov na posameznih stopnjah vzgoje in izobraževanja je v pedagoški in laični javnosti prepoznana kot negativen faktor, kar kaže smiselno povezanost tudi s trendi prenove tujih sistemov izobraževanja. Pri tem naj poudarimo, da slovenskih vzgojnoizobraževalni sistem že vključuje t. i. finančno opismenjevanje v okviru predmeta gospodinjstvo v 5. in 6. razredu, kar je razvidno iz učnega načrta (dostopno na povezavi: Programi in učni načrti v osnovni šoli | GOV.SI), pri čemer strokovnjaki ugotavljajo, da je manj starševske podpore pri usvajanju pomena denarja kot pred desetletji, saj ima zelo nizek odstotek otrok priložnost upravljanja z žepnino, ki je tako rekoč prvi korak konkretnega razumevanja upravljanja z denarjem. Vsekakor je pri posredovanju vsebin, povezanih z denarjem in naložbami pomembno slediti tudi razvojni stopnji otrok.

Izpostaviti želimo, da vzgojno-izobraževalni prostor ni izoliran od družbe, temveč je njen odraz. Spodbujanje njegovega pomena, ki ga poudarjajo različne družbene strukture gotovo lahko pripomore tudi k višji stopnji spoštovanja vzgojno-izobraževalnega dela, s tem pa tudi k izboljšanemu vplivu na učenje različnih vsebin, njihovi smiselnosti in rabi ter medsebojni povezanosti in povezanosti z vsakdanjih življenjem. Z vzgojo in izobraževanjem spodbujamo tudi vrednote tolerance, spoštovanja in aktivnega državljanstva. Slednje pomembno vpliva tudi na razumevanje pomena javnih financ in naše skupne družbene odgovornosti.

Komentarji