Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved (uvedbe) sekcijskega merjenja hitrosti na AC

391 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Predlagam, da se policiji z zakonom odvzame pooblastilo do tako visoke mere posegati v svobodo ljudi, saj gre le za še eno obliko represije. Projekt sekcijskega merjenja hitrosti (v praksi torej več kilometrov trajajočega zniževanja dejanske hitrosti) v resnici sploh nima nobenega drugega cilja kot izvajati represijo in prisilno vzpostavljati poslušnost oblasti, tudi če je kot cilj navedeno nekaj v smislu varnosti. Apeliram na tehtanje posledic z vidika z ustavo zajamčenih človekovih pravic.

Sedanja ureditev točkovnega nadzora hitrosti na AC je sprejemljiva in ni pretirana. Zaostrovanje nadzora ni upravičeno in teža tega posega v svobodo ravnanja ni sorazmerna deklariranim ciljem (nekaj so pač morali napisati kot cilj).

Drugič, opozarjam na politično floskulo "umirjanje prometa". To v resnici pomeni "upočasnjevanje prometa in podaljševanje časa potovanja" in nobene zveze nima z mirnostjo ali nemirnostjo med vožnjo. Da se voziti tudi hitro, a mirno, kakor tudi počasi in hkrati hektično in nevarno, če je voznik slab.

V primeru, da dejansko obstaja želja po večji varnosti v cestnem prometu, predlagam, da se primarno izboljša prometna infrastruktura (nobenega luknjastega asfalta več na glavnih cestah več), hkrati pa naj se vzpodbuja dinamične spretnosti voznikov.

Prav tako na nekaterih odsekih, kjer je zdaj npr. omejitev 100 km/h, ne bi bilo nič narobe, če bi bila omejitev hitrosti višja.

Argumenti, kako je v drugih nesuverenih državah, so nepomembni. Ali naj bo Slovenija suverena ali ne? Zdaj ni, ravno zato se uvajajo takšni ukrepi. Ne ukrepi, neupravičena represija.

26 glasov

21 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Dežnik 13 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 7. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V skladu z Zakonom o nalogah in pooblastilih policije je ena od nalog policije, ki izhaja iz njenih temeljnih dolžnosti, nadzor in urejanje prometa na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki so dane v uporabo za javni promet.1 Enako pristojnost policiji predpisuje tudi Zakon o pravilih cestnega prometa, ki določa, da policisti nadzirajo in urejajo promet na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki se uporabljajo za cestni promet, nadzirajo stanje in prevoznost teh cest, vozila, tovor v in na vozilih, voznike in druge udeležence cestnega prometa, ter izvajajo pooblastila določena z mednarodnimi pogodbami, s tem zakonom ali drugimi predpisi, ki se nanašajo na varnost cestnega prometa.2 Skrb za varnost v cestnem prometu je glede na navedeno torej eno od prioritetnih področij delovanja policije, saj sodi urejanje in nadzor cestnega prometa med njene osrednje naloge.

Ker je previsoka oziroma neprilagojena hitrost še vedno eden najpogostejših vzrokov za nastanek prometnih nesreč, posledice katerih so lahko še posebej hude na avtocestah in hitrih cestah, je poleg spoštovanja cestno prometnih predpisov in odgovornega ravnanja s strani udeležencev v cestnem prometu pomembna tudi nadzorna dejavnost oziroma aktivnost policije (kot pooblaščenega nadzornega organa), preko različnih oblik nadzora cestnega prometa. Ena od teh je tudi projekt t.i. sekcijskega merjenja hitrosti oziroma sekcijski nadzor, ki sicer v praksi pri nas še ni zaživel, pomeni pa nadzor hitrosti posameznega vozila, ki prevozi točno določeno razdaljo v določenem času na točno določenem odseku ceste. Na podlagi algoritmov s pomočjo prepoznave registrske številke vozila na vstopni in izstopni točki informacijski sistem razbere, da gre za enako vozilo ter izmeri povprečno hitrost. Če je ta višja od največje dovoljene oziroma predpisane hitrosti na nadzorovanem odseku, lahko policija kršitelje oglobi. Pri tem je potrebno v zvezi z domnevno represivnostjo ukrepa poudariti, da gre pri sekcijskem merjenju hitrosti za preventivno naravnan nadzorni ukrep, namen katerega je vplivati na voznike, da prilagodijo svojo hitrost vožnje predpisanim omejitvam. Policijski nadzor ima pri tem dokazano pozitivne učinke na spoštovanje prometnih pravil in obnašanje udeležencev v cestnem prometu in je tako eden izmed ključnih dejavnikov zagotavljanja varnosti cestnega prometa.

Menimo tudi, da ukrep ne predstavlja nesorazmernega posega v ustavno zagotovljeno pravico svobode ravnanja, saj se je potrebno zavedati, da je avtomobil nevarna stvar, s katero morajo vozniki v cestnem prometu odgovorno upravljati in ga uporabljati v skladu s cestnoprometnimi predpisi. Kršitev le-teh namreč lahko privede do posledic, ki lahko prizadenejo oziroma posežejo v temeljno ustavnopravno zavarovano vrednoto – človekovo življenje. Vozniki se morajo pri uporabi vozila na javnih cestah zavedati, da morajo v določeni meri dopustiti blažje posege v ustavno zavarovane pravice zaradi varovanja ustavno zavarovanih pravic drugih. Temu so konec koncev tudi namenjena cestno prometna pravila. K temu lahko še dodamo, da se je ukrep sekcijskega nadzora izkazal za zelo učinkovitega pri vzpostavljanju varnosti v cestnem prometu tako rekoč v vseh državah, ki takšne sisteme že uporabljajo. 

V zvezi z besedno zvezo »umirjanje prometa« se ne moremo strinjati, da gre za t.i. politično floskulo, saj gre za ustaljeno besedno zvezo, ki se jo uporablja predvsem na področju varnosti v cestnem prometu. V širšem pojmovnem smislu se jo uporablja za opredelitev različnih tehničnih in regulativnih ukrepov, s katerimi se na bolj ali manj učinkovit način želi vplivati na hitrost vožnje vozil tako, da le-ta sledi posameznim vnaprej določenim normativnim omejitvam. Ker predstavlja prevelika hitrost vozil enega ključnih dejavnikov, ki negativno vplivajo na varnost v cestnem prometu, se želi s ciljno usmerjenimi ukrepi prav ta dejavnik kar najbolj omejiti in na ta način doseči, da poteka promet v skladu s predpisanimi omejitvami hitrosti oziroma dejansko dopustnimi razmerami na cesti, kar se v žargonu označuje kot »umirjen promet«.

Poleg ozaveščanja in spodbujanja voznikov k odgovornemu vedenju v prometu se varnost v cestnem prometu vsekakor zagotavlja tudi s kakovostno in redno vzdrževano cestno infrastrukturo. Na podlagi Resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji za obdobje do leta 2030 upravljavec omrežja državnih cest ob vsaki pripravi proračuna pripravi načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo za zagotavljanje stabilnega in enakomernega vlaganja v prometno infrastrukturo glede na razpoložljiva javnofinančna sredstva. 

Ministrstvo za infrastrukturo si pri tem v sodelovanju z obema upravljavcema državnih cest (družbo DARS in Direkcijo RS za infrastrukturo) prizadeva za kar najbolj optimalno vzdrževanje in načrtovanje razvoja državnega cestnega omrežja. Še tako kakovostna in redno vzdrževana cestna infrastruktura pa žal ne zadošča, če na drugi strani ni zadostnega upoštevanja cestno-prometnih predpisov s strani udeležencev cestnega prometa. 

Glede na vse podane navedbe in pojasnila ugotavljamo, da podani predlog ni sprejemljiv.

1 Četrta alineja prvega odstavka 4. člena Zakona o nalogah in pooblastilih policije (Uradni list RS, št. 15/13, 23/15 – popr., 10/17, 46/19 – odl. US, 47/19 in 153/21 – odl. US).

2 Drugi odstavek 13. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.).

Komentarji




  • h hales

    Po mojem mnenju ni ustavne pravice, da bi lahko na daljši čas prekoračil predpisano hitrost na AC.

    Nihče nikogar ne sili, da bi moral voziti prehitro.

    • D Dežnik

      Glejte moj komentar spodaj. Izhajam iz tega, da človekove svobode in nenadzorovanosti ni dopustno neomejeno omejevati. Splošna svoboda ravnanja je sicer ustavna kategorija (spada pod 35. člen URS). Zagotavljanje prometne varnosti z zakonom sicer ima določeno težo, vendar ne neomejene.

  • k kr en

    Kdaj bodo končno ukinili začasne omejitve hitrosti na AC, ki so bile ZAČASNO sprejete v 70-ih zaradi naftne krize?

  • a ahac36 nuncij

    Kakšen bolan predlog...

    Zakaj potem imamo prometne predpise, če jih ni treba upoštevati?

    Dajmo še ukinit meritve hitrosti v naseljih, ker je ukrep preveč represiven do tistih, ki bi si želeli skozi naselje voziti 100 km/h.

    • D Dežnik

      Razvoj tehnologije omogoča vedno strožji nadzor. To pa še ne pomeni, da je tak nadzor sorazmeren in upravičen. Kam sicer pridemo? Človek je v prvi vrsti svoboden, šele nato pridejo na vrsto prometni predpisi. Kako bi se vi počutili, če bi bila na vsakih 10 metrov postavljena kamera z avtomatsko prepoznavo obraza, in če bi prečkali ulico na mestu, kjer ni prehoda za pešce, bi avtomatično prejeli globo za ta prometni prekršek? Se vam zdi, da teža kršitve in potreba po kaznovanju odtehtata izgubo svobodnega življenja in občutka nenadzorovanosti? Ste koga ogrožali, čeprav je bila ulica prazna in VAM OBLAST NI DOVOLILA, da jo kar tako prečkate, kjer se vam zahoče? Ste morda s kolesom že kdaj zavili levo, ne da bi se prej razvrstili na levo stran voznega pasu in z iztegnjeno roko nakazali smer? Ste kdaj ponoči hodili ob neosvetljeni cesti brez odsevnika na obleki? Takih situacij je lahko milijon. Jaz mislim, da pretiran nadzor ni upravičen in da ni ustavno skladen. Lahko pa tudi predlagate namestitev kamer v vaši ulici, da vas bo big brother nepretrgoma nadzoroval, da ne boste slučajno kdaj česa kršili.

      Če se vrnem k izhodiščnemu predlogu: digitalizacija v prometu in na drugih področjih bo omogočila marsikaj in represiji ne bo meja, če jo bomo odobravali. Čez deset let se bomo verjetno pogovarjali o tem, ali je dopustno, da takoj, ko senzorji v vašem avtomobilu zaznajo, da ste prekoračili dovoljeno hitrost, avtomobil o tem sam obvesti policijo, ta pa nato daljinsko prevzame nadzor nad vašim avtomobilom in vas zaklenjenega v kabino avtomatično pripelje do najbližje policijske postaje na zagovor. Sredstva na vašem tekočem računu v višini globe pa bodo avtomatično blokirana. Žal mi je za vas, ki ste radi nadzorovani, ampak sam si v takšnem distopičnem svetu ne želim živeti, gospod nuncij. Bog vam odpusti, saj ne veste, za kaj se zavzemate. To je pot v suženjstvo.

  • A Aleksandra26

    Če bi vozili v skladu s pravili, torej upoštevali cestnoprometne predpise, zakaj bi vas to skrbelo? Glede na norijo na naših cestah, je nadzora še premalo. Koliko ljudi se pri nas vozi skladno s predpisi? Mogoče 30%. Potrebno bi bilo uvesti ameriški sistem, ko ti policaj praktično pade z lufta, tudi če je to sredi ničesar. Cesta ni dirkališče in za kazanje "mišic", žal pa pri nas za večino je.

    • D Dežnik

      Kaj vam to pove o hitrostnih omejitvah, če - po vaše - 70 % ljudi meni, da jih ni potrebno upoštevati? So realne?

      Se počutite nespretni na cesti? Vas je strah? Potem ne vozite. Ne vzpodbujajte represije.

      • A Aleksandra26

        Represija, ker se mi dirkanje po cesti ne zdi prav... pojdite malo v Skandinavijo, pa boste videli kulturo vožnje tam. Ali sploh spremljate dogajanje na naših cestah? Ali se vam torej zdijo nesreče s smrtnimi izidi samo kolateralna škoda? Še enkrat, avtomobili niso za zlivanje frustracij po cestah in dirkanje, ampak so namenjeni bolj ugodnemu premiku iz točke A v točko B.

        • V VolkD

          Praksa pravi, da se z represijo ne reši ničesar. Že večkrat dokazano. Takoj, ko se nekdo čuti omejenega, si bo dal duška tam, kjer tega nadzora ni.

          Jaz osebno menim, da premalo delamo na vzgoji.

          Že sedaj imamo izjemno doteran sistem kaznovanja. prometnik, ki ustavi vozilo ima v trenutku pregled nad tem kaj vse je voznik ušpičil v nekaj zadnjih letih.

          Mogoče bi pa veljalo ta isti sistem izkoristiti še v drugo smer. Naj se vpisuje vanj zgledna vožnja posameznika. Če je v nekem obdobju recimo 5 let tam samo zgledna vožnja in to večkrat, bi lahko za nagrado dobil bonus pri zavarovanju. To bi bilo tudi prav, saj je tak voznik manj rizičen.

  • s slavcr

    Mogoče bi se najprej začel razburjati zaradi elektronskih vinjet, ki jih prav tako nadzirajo z odčitavanjem tablic? Da boš dosleden v obrambi "ustavno zajamčenih človekovih pravic".

    Sedanja ureditev točkovnega nadzora jih pa ne krši "pretirano" - to misliš, da ti stacionarni radar sme slikati tablico, to je pa sprejemljivo? Zanimivi kriteriji.

    Nobenega luknjastega asfalta na glavnih cestah več - tako je. Horuk z luknjami na stranske ceste, tja spadajo!

    "Dinamično spretnost voznikov" si pa očitno pravkar izumil - kaj pato je?

     

     

    Aja - provide, ja. Edini pravi način je, da namesto enega norca ki divja 200 na uro divjata dva še hitreje, ker se lovita, kenede?

     

    • D Dežnik

      Odčitavanje tablic z vidika varstva osebnih podatkov ni sporno, če se podatki ne obdelujejo za noben drug namen kot za namen, za katerega so zbrani. Pri sekcijskem nadzoru hitrosti je sporno to, da gre za prevelik poseg v svobodo ravnanja.

       

      Dinamične spretnosti voznikov so to, da znajo ljudje iste manevre izpeljati suvereno, varno in zanesljivo tudi pri višjih hitrostih, da jim menjavanje prometnih pasov na avtocesti ne povzroča preglavic, da kadar dežuje, ne upočasnjujejo pretirano prometa samo zato, ker je cesta mokra, da so spretni pri obvladovanju vozila in imajo izostren občutek za to, kje so meje zdrsa, da znajo ustrezno korigirati drsenje in podobno, ter da imajo hitre in natančne reflekse, ki jim omogočajo reševanje nevarnih situacij. Torej, da so eno z avtomobilom. Temu se reče aktivna varnost.

       

      Če imamo tu ljudi, ki vozijo kot po jajcih in vsakemu, ki pelje 10 km/h več od omejitve, rečejo divjak in mu privoščijo položnico, potem pa... ja tudi to je Slovenija: naj sosedu krava crkne!

       

      Ni vsaka hitra vožnja tudi divjanje. Ne odobravam divjanja. Podpiram pa hitro vožnjo, kjer razmere to omogočajo in je to varno.

      • a ahac36 nuncij

        In od kje vam ideja, da vi presojate, kaj je varno in kaj ne? Za to imamo prometne strokovnjake.

        Prepričanje v lastno sposobnost je obratno sorazmerno z IQ, znanstveno dokazano.

        • f fer5
          Komentar je izbrisal moderator.
          Razlog: komentar v tujem jeziku
  • m matjazs

    Edini pravi način umirjanja prometa na avtocestah so Provide. 160km/h ni nobena hitrost ob 3h zjutraj... agresivna vožnja 100 km/h v prometni konici preko Trojan pa je zelo nevarna. V prvem primeru sta sekcijska in točkovna meritev kazen, druga pa v nobenem primeru ni kazen. Zanimivo, a resnično.

    • m matjazs

      da ne bo pomote - sem velik zagovornik varne vožnje brez ogrožanja varnosti predvsem drugih udeležencev v prometu. Kdor se želi zdivjat, naj gre na dirkališče.

  • o obhodnik

    se strinjam, saj ob avtocestah ki to več niso čepijo v prestreznikih kače kolon a se premikajo s po 80km/h na prehitevalnem pasu pa še počasnje.

    Ne vem kaj bi merili in zaradi tistih dveh hitrih dirkačev letno ki jim itak nič ne morejo ne potrebujemo avtocestne policije ali t.i. provida lovcev...!!

    Ko pa že komentiram danes je na Ljubljanskem obroči z vseh vpadnic prišlo do prometnega krča. Od Škofljice do Trzina smo se vozili 2 uri!!??, nikjer nobenega policaja, kot so včasih bili miličniki in reševali zagate v križiščih. Ugotovim da je množica textarjev za volanom , ki pozabijo speljati ker pišejo in smo v drugem krogu rdeče luči. Policajev pa ni da bi mahali, če sploh še znajo. Lahko bi poslali tiste ki so jih preusmerili z mejnih območij.

    KATASTROFA.

    prejšnji ponedeljek od Dragonje ob 12 uri do koprskega uvoza na 'avtocesto' 4 ure, pri tem da ni bilo nesreče pač pa krožišče v Kopru enostavno ne premore množice neveščih voznikov ki se ne znajo razvrstiti v notranji krog in podobno....Pa spet nobenega uniformiranca, ki bi komu malce pomahal pomigal pokazal....