Obdavčitev oz omejevanje prevelikih avtomobilov.
Preden kdo reče da ima vsak pravico da vozi karkoli, imamo tudi ostali pravico do tega da drugi ne otežujejo naših življenj zaradi svoje nečimrnosti.
V Sloveniji opažam "amerikanizacijo" avtomobilov.
Največji ekses se pojavlja s t.i. Pick-up truck-i, (npr Fordov F150 Raptor), ki so kot delavni stroj deloma v redu, kot vozilo za v mesto pa vsekakor ne. Še slabši pa so nekateri največji SUV (npr: BMW X7 je 20cm daljši kot kombi Opel Vivaro), ki niso primerni niti za v mesto, niti za delovni stroj, niti za množičen prevoz ljudi.
Problemi:
Zasedejo ogromno prostora in povzročajo gužvo.
Povzročajo manjšo pretočnost na semaforjih.
Manj parkirnih površin.
Hude poškodbe za pešče, v primerjavi s klasičnim karavanom/kombijem etc.
Slaba vidljivost v bližnji okolici vozila, večja verjetnost za nezgodo z otroci.
Neokreten in počasen avto.
Manj varen tudi za uporabnika (se precej hitro prekucnejo).
Večja onesnaženost okolja.
Poleg tega tudi kot delavni stroj SUV ni ravno dober, ker ne gre veliko vanj. Keson je kratek, sploh če ima avto 4 sedeže. Vsak kombi je mnogo, mnogo boljši za ta namen. Da ne govorimo v Renault Masterju s ponjavo.
Tudi navaden SUV nima ravno veliko prostora v prtljažniku, v primerjavi z karavanom.
Zato predlagam omejitve za takšne avtomobile, ki ne služijo ničemur, razen statusu posameznika. Recimo prepoved v center mesta, ali prepoved parkiranja na javnih mestih z F150, Nissan Navarra, BMW X7..., oz kakšno podobno omejitev. Mogoče se kakšen komentator spomni dobre ideje.
Razlike v velikosti si lahko ogledate tu (npr Renault Traffic je 80 cm krajši kot F150): www.carsized.com/en/cars/compare/renault-trafic-2021-panel-van-l1h1-vs-ford-f150-2017-4-door-pickup-supercrew-5.5-raptor/