Obdavčitev oz omejevanje prevelikih avtomobilov.
Preden kdo reče da ima vsak pravico da vozi karkoli, imamo tudi ostali pravico do tega da drugi ne otežujejo naših življenj zaradi svoje nečimrnosti.
V Sloveniji opažam "amerikanizacijo" avtomobilov.
Največji ekses se pojavlja s t.i. Pick-up truck-i, (npr Fordov F150 Raptor), ki so kot delavni stroj deloma v redu, kot vozilo za v mesto pa vsekakor ne. Še slabši pa so nekateri največji SUV (npr: BMW X7 je 20cm daljši kot kombi Opel Vivaro), ki niso primerni niti za v mesto, niti za delovni stroj, niti za množičen prevoz ljudi.
Problemi:
Zasedejo ogromno prostora in povzročajo gužvo.
Povzročajo manjšo pretočnost na semaforjih.
Manj parkirnih površin.
Hude poškodbe za pešče, v primerjavi s klasičnim karavanom/kombijem etc.
Slaba vidljivost v bližnji okolici vozila, večja verjetnost za nezgodo z otroci.
Neokreten in počasen avto.
Manj varen tudi za uporabnika (se precej hitro prekucnejo).
Večja onesnaženost okolja.
Poleg tega tudi kot delavni stroj SUV ni ravno dober, ker ne gre veliko vanj. Keson je kratek, sploh če ima avto 4 sedeže. Vsak kombi je mnogo, mnogo boljši za ta namen. Da ne govorimo v Renault Masterju s ponjavo.
Tudi navaden SUV nima ravno veliko prostora v prtljažniku, v primerjavi z karavanom.
Zato predlagam omejitve za takšne avtomobile, ki ne služijo ničemur, razen statusu posameznika. Recimo prepoved v center mesta, ali prepoved parkiranja na javnih mestih z F150, Nissan Navarra, BMW X7..., oz kakšno podobno omejitev. Mogoče se kakšen komentator spomni dobre ideje.
Razlike v velikosti si lahko ogledate tu (npr Renault Traffic je 80 cm krajši kot F150): www.carsized.com/en/cars/compare/renault-trafic-2021-panel-van-l1h1-vs...
Taka napihnjena vozila bi dejansko morali prepvoedati vstop brez posebnega dovoljenja v mestno središče. Ljubljana je brez posebnega dovoljenja prepovedala vstop tja traktorjem, ki so izrazit delovni stroj. V mestno središče bi smela imeti vstop samo delovna/dostavna vozila s posebnim dovoljenjem (lahko obdobnim, recimo za 1 leto), prevoz turistov, od osebnih vozil pa manjši kombiji (izjema je seveda recimo gradbinec, ki opravlja neko delo, vodovodar in pdobno, ampak lepo s papirji) in osebna vozila do recimo 4,8 metra dolžine in do 180 cm širine (brez retrovizorjev). Pick upi (ki jih ne uporablja konkreten obrtnik ki gre v center opravit delo za znano stranko), SUV in neke velike limuzine nimajo kaj početi v centru mest.
Vlada je očitno razumela, da se predlagam omejitev prodaje.
Problem parkiranja je enostavno rešljiv z višjo parkirnino, lahko tudi preprosto z dvema listkoma, če vozilo zaseda dve parkirni mesti. Podobno morajo nekateri kupiti dve letalski vozovnici, da normalno sedijo.
Zanimiv predlog.
Imam starodobnika. In je malce večja zadeva.
V parkirni prostor paše z ~3cm prostora na vsako stran. Torej zasedem 1 parkirni prostor...tako kot včasih Zastava 750. S tem da je parkirni prostor 100% zaseden.
V mestu ne delam gužve, ampak red. Krajši je kot Renault Laguna je pa res malve širši.
Ker je po mestu ogromno voznikov ki, pred semaforji nekaj čakajo, ne vejo kam gredo, tipkajo po telefonih...takrat se še sam zapeljem z njim okrog in....ne boste verjeli gužve in gledanja ter tipkanja po telefonu ni več. Nobedn si ne želi, da bi zapel.za 3-4 mm pločevine.
Prekucne se ne. Se ne more...skorajda.
Torej, kaj je že narobe z malce večjimi vozili?
In vendar ne bi bili prvi v Evropi, ki bi to storili v praksi in to za vse SUV-e. Tako, da kljub temu, da je predlog nekoliko nenavaden nanj ne bi bilo potrebno tako vehementno odgovoriti ni ga vreči v smeti z izgovarjanjem na Evropo. Nenazadnje SUV-i niso aerodinamični in zaradi tega razloga sorazmerno energetsko potratni!
Ne razumem kasonašev kot jim posmehljivo rečem, tistim ki nimajo gozdov, da prevažajo drva, najbrž jim je všeč, da dež pada v prtljažnik. Res absurden avto za v mesto, kr neki lol. A ti USV to še malo pa bo pasè…zdej so oldtimerji v modi.
Nekaj časa minil in kot bi pisal sem mal prespal in bi še zapisal ali je bolje imeti 1 velik avto za 2 parkirna mesta ki v državno blagajno vplača 40.000 € ali 4 majhne ki vplačajo samo 24.000 € davka in na koncu še več onesnažujejo okolico kot njihov veliki brat ? in zasedajo še vsaj 1 krat večjo površino za parkiranje....
Ne razumem. Itak lahko voziš samo en avto naenkrat. Če rabiš velik avto, imej kombi, ki je še vedno manj potraten (in tudi manjši) kot nek pickup ali glomazen SUV.
Sila je odvisna od mase in hitrosti. Avto z večjo maso avto z manjšo praktično zradira. Zato imam za svojo družino raje takšnega z večjo maso. SUVi so pa še dodatno potratni zaradi upora. Takšni na el. pogon pa morajo voziti še težko baterijo. Adijo pamet. Moj dvotonski mercedes vreden 5.000 evrov [začuda vsi nevoščljivi] s porabo 5,8 l dizla na sto km na dolge proge je v primerjavi z novim el. super SUVom za 100.000 evrov in subvencijo?! pravo ekološko čudo. Sicet pa SUV ppsebej el. je za slovenceljne, ki se radi postavljajo, zakon! Predlagam, da si vsak pred ukinitvijo pogona na notranje izgorevanje kupi novega.
Če bi fovšija gorela....v Sloveniji ne bi imeli energetskih problemov!
S čim vse se nekateri ukvarjate!?
To se ne gre za foušijo. Če imaš denar si kupi nvm, klasičnega Ferrarija, ni problema, bodi car.
Vendar ne zato ker imaš ti denar meni in drugim oteževati življenja. Hvala.
Dobro! Bojim pa se, da bo to spodletelo. Strinjam se tudi, da je prevozno sredstvo tudi "orodje" za kakšno opravilo, na primer na kmetiji za prevoz materiala in živine, ne pa za "postavljanje" mestnih ljudi.
ma dajte no, proizvodnja teče, in vlada tega ne bo omejila, dokler je povpraševanje. In kaj vas moti morda zato ker svojega twing težko stlačite med ostale.
Včasih najbrž ne vidite amapk je množica Cliov inpodobnih drekcev ki parkirajo kakorkoli.
pojdite v Lj pred alejo ali mercator in videli boste urejeno parkiranje...In dokler lahko tako vozilo parkira v garažni hiši ki so omejene s prostrom in ozkimi parkirišči se ne sekirajte za to.
Kar se davka tiče je ta procentualen ceni!
Seveda tega vlada ne bo omejila, ker bo vedno dovolj ljubiteljev teh monstrumov, ki bodo proti. Samo čudim se, kako je avtoindustriji uspelo toliko ljudi prepričati, da so ti tanki nekaj, kar nujno rabijo, da bodo posebni in frajerski in varni in ohinsploh boljši od ostalih, ubogi mali egoti. Potem se pa sirota 90 na uro po prehitevalnem vozi, ko zagleda trenutno porabo :D
eh t.i. 'sirota' se palje počasi ne zato ker nima za gorivo pač pa tako kot lastnik ferarrija, da je opažen. da ga vidite in ste lahko še naprej fouš...
nori se bolj z malimi vozili, kot so clio ipd...
Če lastnik Clia avto parkira narobe, se mu za to napiše kazen, in načeloma naslednjič parkira pravilno. In seveda take tudi opazim in mi grejo prav tako na živče. Ampak se parkirata vsaj dva, kamor se sicer stlači en Q7.
Lastnik mega avtomobila le tega včasih niti ne more parkirati normalno, ker enostavno ni dovolj prostora.
Seveda lahko postavimo večje parkirišče nekam, ampak za to spet vsi plačujemo ceno - več asfalta, večje garaže, manj prostora za ostalo, večje investicije, dražje najemnine, dražje neprečmičnine, etc etc. In potem ima mercator malo boljši razlog za višjo maržo.
Ravno sedaj v BTC mercator podira drevesa na parkirišču in veča parkirna mesta, ker očitno avtomobili ne pašejo več gor.
En glomazen avto seveda ne naredi razlike, če pa 50%+ ljudi ima ogromne avte, potem pa vse skupaj hitro postane očitno.
Davek na taka vozila je minimalen, v primerjavi z normalnim vozilom.
Dodatni davek je za taka vozila minimalen
Vsekakor za, saj ti monstrumi res ne sodijo v naše okolje in v prihodnost človeštva nasploh. Zaradi potratnosti goriva, prostora, surovin, a tudi zaradi zanič preglednosti in nevarnosti, ki jo predstavljajo za druge udeležence v prometu, zlasti za pešce, predvsem otroke, ki jih voznik v takem kolosu sploh opazi ne.
Sem se pred kratkim vrnil iz Bruslja kjer avtomobilov ki jih opisujete ne vidš na cesti, še manj pa parkiranih.
belgijci so škrt narod in luxus je dodatno obdavčen zato kupujejo nizkocenovne avtomobile brez kakšen dobre opreme.
Bom podprl. Če se istočasno prepovejo tudi "baterije" (npr. Aixamova igračka, ki vsak dan povzroča nenormalne gneče v okolici Ljubljane z vožnjo 40 kmh tudi na hitrih cestah).
Predvsem me moti parkiranje takih velikih avtomobilov, ki zasedejo dva parkirna mesta.
To ni problem avta ampak lastnika, ki je ali aroganten ali pa se boji, da mu bodo popraskali avto.