Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obdavčitev oz omejevanje prevelikih avtomobilov.

479 OGLEDOV 22 KOMENTARJEV

Preden kdo reče da ima vsak pravico da vozi karkoli, imamo tudi ostali pravico do tega da drugi ne otežujejo naših življenj zaradi svoje nečimrnosti.

V Sloveniji opažam "amerikanizacijo" avtomobilov.

Največji ekses se pojavlja s t.i. Pick-up truck-i, (npr Fordov F150 Raptor), ki so kot delavni stroj deloma v redu, kot vozilo za v mesto pa vsekakor ne. Še slabši pa so nekateri največji SUV (npr: BMW X7 je 20cm daljši kot kombi Opel Vivaro), ki niso primerni niti za v mesto, niti za delovni stroj, niti za množičen prevoz ljudi.

Problemi:

Zasedejo ogromno prostora in povzročajo gužvo.

Povzročajo manjšo pretočnost na semaforjih.

Manj parkirnih površin.

Hude poškodbe za pešče, v primerjavi s klasičnim karavanom/kombijem etc.

Slaba vidljivost v bližnji okolici vozila, večja verjetnost za nezgodo z otroci.

Neokreten in počasen avto.

Manj varen tudi za uporabnika (se precej hitro prekucnejo).

Večja onesnaženost okolja.

Poleg tega tudi kot delavni stroj SUV ni ravno dober, ker ne gre veliko vanj. Keson je kratek, sploh če ima avto 4 sedeže. Vsak kombi je mnogo, mnogo boljši za ta namen. Da ne govorimo v Renault Masterju s ponjavo.

Tudi navaden SUV nima ravno veliko prostora v prtljažniku, v primerjavi z karavanom.

Zato predlagam omejitve za takšne avtomobile, ki ne služijo ničemur, razen statusu posameznika. Recimo prepoved v center mesta, ali prepoved parkiranja na javnih mestih z F150, Nissan Navarra, BMW X7..., oz kakšno podobno omejitev. Mogoče se kakšen komentator spomni dobre ideje.

Razlike v velikosti si lahko ogledate tu (npr Renault Traffic je 80 cm krajši kot F150): www.carsized.com/en/cars/compare/renault-trafic-2021-panel-van-l1h1-vs-ford-f150-2017-4-door-pickup-supercrew-5.5-raptor/

27 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P PRBS 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 8. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Z navedenim predlogom se Ministrstvo za infrastrukturo ne more strinjati, ker to pomeni omejevanje delovanja notranjega trga Evropske unije.

Za odobritve cestnih vozil so v Republiki Sloveniji v veljavi predpisi, ki so usklajeni s predpisi Evropske unije, kar pomeni, da se lahko v naši državi dajejo na trg taka vozila, ki se lahko dajejo na trg v drugih državah članicah Evropske unije. Med omenjenimi predpisi so tudi predpisi glede tehničnih zahtev in dovoljenih dimenzij za vozila.

Na spletni strani MZI so objavljeni predpisi, ki veljajo za cestna vozila (razdelek »Vozila«: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-infrastrukturo/zakonodaja/)

Za postopke odobritev vozil v Republiki Sloveniji je v skladu z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) pristojna Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, ki skupaj z njihovimi pooblaščenimi strokovnimi organizacijami in tehničnimi službami skrbi, da so na trgu na voljo samo ustrezno odobrena vozila. Tehnične službe so pristojne tudi za odobritve predelanih vozil. Ustrezna odobritev vozila in posledično izdaja potrdila o skladnosti sta tudi eden od ključnih pogojev za registracijo teh vozil v naši državi.

Kot je že navedeno se MZI s predlogom glede omejevanja prevelikih avtomobilov ne strinja in meni, da so trenutno veljavni predpisi smiselni in ustrezni.

Komentarji