trajnostna mobilnost
Vzrok za gnečo je zelo veliko število vozil na cestic in eden izmed razlogov za veliko število vozil na cesti je tudi dejstvo, da je v pretežnem deležu vozil le voznik brez sopotnikov. Povprečna zasedenost vozil v državi je 1,2 človeka/vozilo, kar je zelo zaskrbljujoč podatek.
Javna uprava bi morala biti prvi dobri zgled ostalim državljanom zato predlagam, da se ukinejo brezplačna parkirišča za vse zaposlene v javni upravi in se jih spodbuja k skupni vožnji ali parkiranju na P+R parkiriščih. Iz P+R parkirišč lahko posamezno ministrstvo/uprava/fakulteta/bolnišnica tudi organizira shuttle prevoze.
Ideja izhaja iz naslednjega članka: theconversation.com/12-best-ways-to-get-cars-out-of-cities-ranked-by-n...
Javni sektor v mestih zaposlenemu ne nudi brezplačnega parkiranja na njihovih površinah.
Spomnite se ali ste si kdaj rekli da je dan prekratek in bi lahko imel 25ur, iz tega sledi da nimamo časa da se vozimo na/z dela po 2 uri, čas je dragocen in ga porabimo za nekaj lepšega.
1. ukinejo se brezplačana parkirišča za zaposlene v javnem sektorju. Zaposleni v zasebnem sektorju plačujemo parkirišča po ceni od 40 - 90 EUR mesečno na vozilo.
2. v kolikor parkirno mesto za nas plača podjetje in je za nas brezplačno, je to boniteta in se obračuna pri plači.
Javna uprava mora svojim uslužbencem namesto stroškov nadomestila za prihod na delo izdati enotno vozovnico za javni promet, kdor pa želi, naj pride z avtom in parkirno mesto država odšteje pri plači, npr. vsaj 30 EUR + DDV mesečno.
Slovensko prepričanje je da imamo vedno premalo časa in samo hitimo in si mislimo jaz te že ne bom čakal tiste 3 minute in da te bom peljal še kak km naprej da se bova peljala dva. Sam se znajdi kot veš in znaš. Pred kratkim sem bil v Belgiji in je izkušnja čisto drugačana. Avtobusi, tramvaji, metro, vlaki so zasedni do 85% ali še več, nobenemu se ne mudi, če je prevozno sredstvo polno mirno počakajo na naslednjega pa čeprav gre naslednji vlak šele čez 1 uro. Mi žal nimamo njihove miselnosti in niti nimamo na razpolago javnega prevoza kot je zasnovan v Belgiji. Nisem strokovnjak za primerjavo a nekaj bi se le dalo primerjat, vsega pa le ne. Za državo bi bil uspeh če bi lahko na naši izredno razgibani Sloveniji imel vlak prevoženo 100km razdaljo v polni uri in 30 minut (1:30 ure), v Belgiji za to vlak potrebuje 1 uro in nekaj minut z 5 vmesnimi postanki. Pozdravljam enotno vozovnico in brezplačno vozovnico za upokojence. Ker nastajajo problemi v konici zaradi brezplačnih vozovnic bi bil smiselen ukrep med tednom njihovo omejitev v časovnih okvirih 2*2uri dnevno za jutranjo in popoldansko konico ki pa se ve kjdaj nastopa konica. Upam da je prometni sektor vsaj usvojil kdaj so prometne konice.
Čez nekaj dni pride na trg vozovnica "Slovenija" za 70 EUR/mesec oz. 560 EUR/leto za celo državo. Tako bo vožnja za tiste, ki se vozimo od dlje tudi trikrat cenejša. Upajmo, da bo tudi to nekaj pripomoglo.
www.gov.si/novice/2023-05-16-uvedba-enotne-vozovnice-slovenija-za-vse-uporabnike/
Zakaj le javna uprava in ne celoten javni sektor?
Sicer pa imajo delavci že sedaj možnost združevati prevoze in se posluževati javnega prevoza, da bi si znižali stroške na polovico ali še manj, pa to delajo v premajhni meri. Omenjeni ukrep bi najbrž le malo spremenil situacijo.
Pri nas javna uprava plačuje parking.
Jaz sem v zasebnem sektorju in plačujem parking.
Tudi v primeru, da se podraži, iz podeželja v mesta vozi le malo avtobusov in še tisti ne takrat, ko bi ga potrebovali. Torej bi se še vedno vozili z avtomobili.
Trajnostna mobilnost pomeni delo od doma. Med korono je lahko od doma delala večina populacije, sedaj pa skoraj nihče več. Le zakaj?
In zakaj le javna uprava?
Ljudje bi bistveno več uporabljali javni prevoz če bi bil le ta bolj dostopen. Ni logike da se moraš vedno peljati v center Ljubljane in potem šele lahko prestopiš na trolebus za Šiško, Moste, Černuče. Lahko bi se ne vem na Dolgem Mostu presedel na trolo, ki pelje, po obvoznici. Do Šentvida ali Letališče,...
Vlak počasen, kako naj gre nekdo, ki ni v pokoju ali na dopusti z vlakom v Koper ali Maribor.
Pravzaprav je za Šiško, Šentvid (bus 1) ali Črnuče (bus 6) lažje (bližje) prestopiti z vlaka na Dolgem mostu, kot pa na glavni postaji. Je pa to, ob normalni hitrosti hoje, za Črnuče počasnejša možnost.
www.promet.si
Označi samo možnost "delo".
To ti je razlog za gneče, ne pa število vozil.