Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

(Ne)izklop tekoče vode

9882 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

<style type="text/css">p { margin-bottom: 0.21cm; }</style>

Tekoča voda je osnovni element življenja. V naša stanovanja priteče večinoma po vodovodnih ceveh in pipah. Za to vodo lokalnemu distributerju plačujemo prispevek, ki je deljen na fiksni delež vzdrževanja vodomera, in razvoda in variabilni, ki je odvisen od porabljene vode.

Lokalna distribucijska podjetja so kot temu rečemo nekakšne države v državi, saj njihovo delovanje temelji na lokalnem monopolu. Tako prihaja do različnosti pri samem obračunu, možnostih plačila in izterjavi neplačanega računa.

Na pravnih faksih učijo, da se voda pri neplačilu ne sme izklopiti, ker je to javna dobrina, ki se ne proizvaja kot na primer elektrika, vendar to navodilo nekatera podjetja upoštevajo druga ne. Zato predlagam, da se v imenu načela enakosti, kot osnovne človekove pravice sprejme sklep, odredba, ali predlaga zakonsko dopolnilo, ki izenačuje vse državljane s strokovnimi izhodišči, da se vode v primeru neplačila ali zamude pri plačilu ne sme odklopiti na celotnem ozemlju RS.

Podjetjem za isterjavo zapaslih obveznosti ostane še vedno opomin, opomin pred rubežem in izvršba sama. Torej dovolj, da se poplača zaračunani strošek.

16 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T Tim Aš 11 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 5. 2011

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

V zvezi s citiranim predlogom glede prepovedi prekinitve oskrbe s pitno vodo v primeru neplačila storitev oskrbe s pitno vodo ugotavljamo, da Zakon o varstvu okolja (ZVO-1, Uradni list RS, št. 39/2006-UPB1, 49/2006-ZMetD, 66/2006-Odl.US, 33/2007-ZPNačrt, 57/2008-ZFO-1A, 70/2008 in 108/2009) in na njegovi podlagi sprejet Pravilnik o oskrbi s pitno vodo (Ur. l. RS št. 35/06 in 41/08), ki sta v pristojnosti Ministrstva za okolje in prostor, ne urejata prekinitve oskrbe s pitno vodo, v primeru neplačila storitev oskrbe s pitno vodo.

Oskrba s pitno vodo je v skladu z ZVO-1 obvezna občinska gospodarska javna služba. Občine to javno službo samostojno urejajo v svojih predpisih na način, ki ne sme biti v nasprotju s predpisi, ki za izvajanje te javne službe veljajo na državni ravni. Naše mnenje je, da ureditve ni potrebno spreminjati na način, da bi v predpisih s področja varstva okolja uredili navedeno področje, saj je obveznost občin, da trajno in nemoteno zagotavlja oskrbo s pitno vodo. Tako ocenjujemo predlog kot neprimeren za nadaljnjo obravnavo.

Pri tem opozarjamo tudi na odločbo Ustavnega sodišča RS št. Up-156/98 z dne 15. 06. 1998, v kateri je razveljavilo sklep višjega sodišča v Kopru št. Cp 1104/97 z dne 06. 05. 1998 z obrazložitvijo, da je stališče drugostopnega sodišča, da so osebe, ki bivajo v stavbi z več bivalnimi enotami in v kateri ni tehnično izvedena možnost individualne odmere porabljene vode, dolžne trpeti prekinitev dobave vode, do katere je prišlo zaradi neplačevanja dobavljene vode drugih oseb, ki bivajo v isti stavbi, v nasprotju s pravico do zasebne lastnine iz 33. člena Ustave. Dokler neposredni uporabniki posameznih stanovanjskih enot nimajo razumnih možnosti za ureditev individualizirane odmere porabljene vode, je prekinitev dobave vode zgolj zaradi tega, da bi dobavitelj lažje prišel do poplačila zapadlih terjatev, prekomeren ukrep in zato v nasprotju z Ustavo.

V 13. točki obrazložitve pa Ustavno sodišče RS dodatno navaja, da je prekinitev dobave vode sredstvo, s katerim je varovana izterjava računa za dobavljeno, a ne plačano vodo. Glede na to, da za dobavitelja vode velja kontrahirna dolžnost, to sredstvo služi uravnoteženju položaja pogodbenih strank. Dobavitelju vode je s pomočjo tega sredstva tudi zagotovljen sorazmerno reden dotok sredstev, potrebnih za opravljanje dejavnosti. Hkrati je olajšana izpolnitev obveznosti države oziroma lokalne skupnosti, da trajno in nemoteno zagotavlja oskrbo z vodo kot javno dobrino (drugi odstavek 1. člena Zakona o gospodarskih javnih službah, Uradni list RS, št. 32/93 - v nadaljevanju: ZGJS, in 1. točka prvega odstavka 26. člena Zakona o varstvu okolja, Uradni list RS, št. 32/93; ZVO). Če bi znaten del oseb, ki jim je zagotovljena oskrba s pitno vodo, tako nastalega dolga ne plačeval redno, bi to lahko onemogočilo nemoteno delovanje javne službe. Vodenje postopkov prisilne sodne izterjave pomeni namreč zamudo v plačilu in nepredvidljivost dotoka dohodkov. Zagotovitev nemotene oskrbe s pitno vodo, čemur služi prekinitev dobave vode, je ustavno dopusten cilj. Ukrep, uporabljen v obravnavanem primeru za dosego tega cilja, je primeren. Zaradi drastičnosti posledic je mogoče pričakovati, da bo dolg poravnan. V vsakem primeru pa ne bo naraščal. Ukrepu tudi ni mogoče oporekati nujnosti, se pravi, da bi ga bilo mogoče nadomestiti z enako učinkovitim, a blažjim sredstvom.

Priloge:

Komentarji