Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vzpostavitev infrastrukture za električne avtomobile

4626 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Ker imajo večinoma vsa avtomobilska podjetja za prihodnje dve leti v načrtih vsaj en povsem električni avto, me zanima, če ima ministrstvo za promet v načrtih izgradnjo polnilnih mest oz. mest za avtomatsko menjavo baterij. Slovenija ima zaradi svoje velikosti določeno prednost, saj vložek za tovrstno infrastrukturo najbrž ne bi bil tako velik kot drugod. Z gradnjo ustrezne infrastrukture in seveda davčnimi vzpodbudami za avtomobile brez emisij bi država lahko zmanjšala svojo odvisnost od tuje nafte ter izboljšala kakovost zraka(Kyoto). Če bo država in za to pristojna ministrstva s tem zamujala (skoraj vsaka EU država hiti s podporo el. avtom), bo kakovost zraka vedno slabša, nakup električnih avtomobilov se za naše državljane ne bo izplačal, prav tako pa turisti ne bodo imeli možnost polnenja svojih el. avtomobilov in se bodo naši državi izogibali. S tem bo naša država pobrala tudi manj denarja od cestnin. Zelo zanimivo rešitev za polnilna in menjalna mesta ponuja podjetje Better Place (http://www.betterplace.com/), ki je sklenilo pogodbo že s kar nekatarimi državami(Danska,Izrael, Kanada, Avstralija) in mesti (Tokyo,San Francisco). Na spletu je tudi kar nekaj predavanj predsednika tega podjetja Shai Agassija (http://www.youtube.com/results?search_query=shai+agassi&search_type=&aq=f), kjer razbije še kak mit o nezrelosti el. avtomobilov za masovno uporabo.

23 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR L lukinho 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


31. 12. 2009

Odziv Ministrstva za promet Pobudo v zvezi z izgradnjo infrastrukture za oskrbo električnih avtomobilov ter uvajanjem davčnih vzpodbud smo podrobno proučili, seznanjeni pa smo tudi z informacijami v zvezi s konkretnim ponudnikom na področju oskrbe električnih vozil. Zavedamo se izziva uveljavljanja mobilnosti, ki ne bo temeljila na nafti in njenih derivatih. V okviru naših pristojnosti tudi redno spremljamo razvoj na tem področju. Kot je znano, se ekonomske spodbude, ki so usmerjene k okolju prijaznejši spremembi strukture vozil v Sloveniji, že uvajajo. Primeri bi bili uvajanje davčnih bremen okolju manj prijaznih vozil ali spodbujanje nakupa vozil ki z emisijami manj onesnažujejo okolje. Naša ocena je, da smo trenutno še v prehodnem obdobju tehnološkega razvoja na področju vozil. Rešitev pa ne bo samo ena, pričakujemo uveljavljanje več rešitev. Električne vozila so torej ena izmed njih. Pričakujemo tudi pomembne regionalne razlike, ki bodo upoštevale specifičnosti glede možnosti pridobivanja alternativnih goriv. Do sedaj so se resno uveljavila le hibridna vozila, masovna prodaja električnih vozil se napoveduje z naslednjim letom. Ocene pa napovedujejo, da bo električnih vozil do leta 2020 med 15 in 20%. Večji delež bi pomenil ne le problem infrastrukture, ki jo omenja pobuda, temveč tudi zadostne količine električne energije v izraziti konici ob koncu delovnega dne. Je pa seveda opaziti, da zainteresirane države (to so proizvajalke električnih vozil oz. potrebne infrastrukture) želijo seveda pridobiti izhodiščno prednost na trgu in zaradi tega agresivno uveljavljajo posamezne rešitve. In za konec bi še poudarili, da v primeru, če se električna vozila uvajajo na ravni posameznih mest oz. lokalnih območij (npr. turističnih), je odgovor lahko povsem drugačen, kot v tem primeru, ko govorimo o uvajanju rešitev na ravni držav. Izgradnja ustrezne infrastrukture za prihajajoče rešitve je naloga, ki se je zavedamo in jo budno spremljamo, vendar kot rečeno ne velja le za električna vozila, temveč tudi za druge oblike alternativnih goriv. V tem trenutku je bistveno poenotenje rešitev na ravni EU.

Komentarji