Predlog zdravstvene reforme in rešitve za posamezne probleme
Javni zdravstveni sistem v Sloveniji financira država z davki in prispevki za socialno varnost. Sistem zagotavlja univerzalno kritje za vse državljane in zakonite prebivalce Slovenije, z njim pa upravlja Ministrstvo za zdravje.
Čeprav sistem zagotavlja osnovno zdravstveno oskrbo, je treba obravnavati več vprašanj. Eno glavnih vprašanj so dolge čakalne dobe za nekatere zdravstvene posege, ki lahko trajajo več mesecev ali celo let. To je mogoče pripisati pomanjkanju zdravstvenega osebja in nezadostnemu financiranju zdravstvenih storitev.
Druga težava je pomanjkanje spodbud za zdravstvene delavce, zaradi česar prihaja do bega zdravnikov in medicinskih sester, ki iščejo boljše plačilo in delovne pogoje v tujini.
Poleg tega v sistemu ni učinkovitega usklajevanja med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti, kar povzroča neučinkovitost in podvajanje storitev.
Za reševanje teh vprašanj lahko vlada preuči več rešitev. Ena od rešitev je povečanje sredstev za zdravstveni sistem, da bi privabili več zdravstvenega osebja in izboljšali infrastrukturo.
Druga rešitev je uvedba spodbud za zdravstvene delavce, ki temeljijo na uspešnosti, da se izboljša kakovost oskrbe in prepreči beg možganov.
Poleg tega lahko vlada vlaga v rešitve e-zdravja, da bi izboljšala usklajevanje med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti ter zmanjšala neučinkovitost sistema.
To je le nekaj primerov možnih rešitev, vendar je mogoče razmisliti tudi o številnih drugih pristopih. Navsezadnje je dobro financiran, koordiniran in stimuliran zdravstveni sistem ključnega pomena za zagotavljanje kakovostnih zdravstvenih storitev vsem državljanom in prebivalcem Slovenije.
Predlog zdravstvene reforme in rešitve za posamezne probleme
Javni zdravstveni sistem v Sloveniji financira država z davki in prispevki za socialno varnost. Sistem zagotavlja univerzalno kritje za vse državljane in zakonite prebivalce Slovenije, z njim pa upravlja Ministrstvo za zdravje.
Čeprav sistem zagotavlja osnovno zdravstveno oskrbo, je treba obravnavati več vprašanj. Eno glavnih vprašanj so dolge čakalne dobe za nekatere zdravstvene posege, ki lahko trajajo več mesecev ali celo let. To je mogoče pripisati pomanjkanju zdravstvenega osebja in nezadostnemu financiranju zdravstvenih storitev.
Druga težava je pomanjkanje spodbud za zdravstvene delavce, zaradi česar prihaja do bega zdravnikov in medicinskih sester, ki iščejo boljše plačilo in delovne pogoje v tujini.
Poleg tega v sistemu ni učinkovitega usklajevanja med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti, kar povzroča neučinkovitost in podvajanje storitev.
Za reševanje teh vprašanj lahko vlada preuči več rešitev. Ena od rešitev je povečanje sredstev za zdravstveni sistem, da bi privabili več zdravstvenega osebja in izboljšali infrastrukturo. Poleg tega je možno znižati stroške v javnem zdravstvu s katerim se prihrani denar in prispeva k bolj napolnjeni blagajni za storitve, ki bi jih kvalitetno moralo ponujati zdravstvo.
Druga rešitev je uvedba spodbud za zdravstvene delavce, ki temeljijo na uspešnosti, da se izboljša kakovost oskrbe in prepreči beg možganov.
Poleg tega lahko vlada vlaga v rešitve e-zdravja, da bi izboljšala usklajevanje med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti ter zmanjšala neučinkovitost sistema. E-zdravje se lahko uporabi tudi za vzpostavitev javne strani iz katere je lahko vidna poraba (odhodki) in prihodki v in iz javne zdravstvene blagajne, kar lahko privede k večji transparentonosti sistema.
To je le nekaj primerov možnih rešitev, vendar je mogoče razmisliti tudi o številnih drugih pristopih. Navsezadnje je dobro financiran, koordiniran in stimuliran zdravstveni sistem ključnega pomena za zagotavljanje kakovostnih zdravstvenih storitev vsem državljanom in prebivalcem Slovenije.
Predlog zdravstvene reforme in rešitve za posamezne probleme
Javni zdravstveni sistem v Sloveniji financira država z davki in prispevki za socialno varnost. Sistem zagotavlja univerzalno kritje za vse državljane in zakonite prebivalce Slovenije, z njim pa upravlja Ministrstvo za zdravje.
Čeprav sistem zagotavlja osnovno zdravstveno oskrbo, je treba obravnavati več vprašanj. Eno glavnih vprašanj so dolge čakalne dobe za nekatere zdravstvene posege, ki lahko trajajo več mesecev ali celo let. To je mogoče pripisati pomanjkanju zdravstvenega osebja in nezadostnemu financiranju zdravstvenih storitev.
Druga težava je pomanjkanje spodbud za zdravstvene delavce, zaradi česar prihaja do bega zdravnikov in medicinskih sester, ki iščejo boljše plačilo in delovne pogoje v tujini.
Poleg tega v sistemu ni učinkovitega usklajevanja med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti, kar povzroča neučinkovitost in podvajanje storitev.
Za reševanje teh vprašanj lahko vlada preuči več rešitev. Ena od rešitev je povečanje sredstev za zdravstveni sistem, da bi privabili več zdravstvenega osebja in izboljšali infrastrukturo. Poleg tega je možno znižati stroške v javnem zdravstvu s katerim se prihrani denar in prispeva k bolj napolnjeni blagajni za storitve, ki bi jih kvalitetno moralo ponujati zdravstvo.
Druga rešitev je uvedba spodbud za zdravstvene delavce, ki temeljijo na uspešnosti, da se izboljša kakovost oskrbe in prepreči beg možganov.
Poleg tega lahko vlada vlaga v rešitve e-zdravja, da bi izboljšala usklajevanje med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti ter zmanjšala neučinkovitost sistema. E-zdravje se lahko uporabi tudi za vzpostavitev javne strani iz katere je lahko vidna poraba (odhodki) in prihodki v in iz javne zdravstvene blagajne, kar lahko privede k večji transparentonosti sistema.
To je le nekaj primerov možnih rešitev, vendar je mogoče razmisliti tudi o številnih drugih pristopih. Navsezadnje je dobro financiran, koordiniran in stimuliran zdravstveni sistem ključnega pomena za zagotavljanje kakovostnih zdravstvenih storitev vsem državljanom in prebivalcem Slovenije.
Predlog zdravstvene reforme in rešitve za posamezne probleme
Javni zdravstveni sistem v Sloveniji financira država z davki in prispevki za socialno varnost. Sistem zagotavlja univerzalno kritje za vse državljane in zakonite prebivalce Slovenije, z njim pa upravlja Ministrstvo za zdravje.
Čeprav sistem zagotavlja osnovno zdravstveno oskrbo, je treba obravnavati več vprašanj. Eno glavnih vprašanj so dolge čakalne dobe za nekatere zdravstvene posege, ki lahko trajajo več mesecev ali celo let. To je mogoče pripisati pomanjkanju zdravstvenega osebja in nezadostnemu financiranju zdravstvenih storitev.
Druga težava je pomanjkanje spodbud za zdravstvene delavce, zaradi česar prihaja do bega zdravnikov in medicinskih sester, ki iščejo boljše plačilo in delovne pogoje v tujini.
Poleg tega v sistemu ni učinkovitega usklajevanja med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti, kar povzroča neučinkovitost in podvajanje storitev.
Za reševanje teh vprašanj lahko vlada preuči več rešitev. Ena od rešitev je povečanje sredstev za zdravstveni sistem, da bi privabili več zdravstvenega osebja in izboljšali infrastrukturo. Poleg tega je možno znižati stroške v javnem zdravstvu s katerim se prihrani denar in prispeva k bolj napolnjeni blagajni za storitve, ki bi jih kvalitetno moralo ponujati zdravstvo.
Druga rešitev je uvedba spodbud za zdravstvene delavce, ki temeljijo na uspešnosti, da se izboljša kakovost oskrbe in prepreči beg možganov.
Poleg tega lahko vlada vlaga v rešitve e-zdravja, da bi izboljšala usklajevanje med izvajalci osnovnega zdravstvenega varstva in specialisti ter zmanjšala neučinkovitost sistema. E-zdravje se lahko uporabi tudi za vzpostavitev javne strani iz katere je lahko vidna poraba (odhodki) in prihodki v in iz javne zdravstvene blagajne, kar lahko privede k večji transparentonosti sistema. Pravtako je pomembno zagotoviti varovalke za tiste, ki se izobražujejo v javnem šolskem sistemu, da ostanjeo v javnem zdravstvenem sistemu. Tako se na primer uvede varovalka za obvezno delo v javnem sektorju za 10 let ali nekaj podobnega. Kot sankcijo se uvede obvezno vračanje denarja za šolanje, če kader oddide v zasebni zdravstveni sistem in je šolan v javnem šolstvu. Kot pristop k bolj transparentnemu delovanju ustanov lahko uvedete tudi varovalke, kot je na primer čekiranje pri vratarju (torej pod nadzorom oseb).
To je le nekaj primerov možnih rešitev, vendar je mogoče razmisliti tudi o številnih drugih pristopih. Navsezadnje je dobro financiran, koordiniran in stimuliran zdravstveni sistem ključnega pomena za zagotavljanje kakovostnih zdravstvenih storitev vsem državljanom in prebivalcem Slovenije.
Pred nekaj meseci je k meni domov prišel agent zavarovalnice s ponudbo, da bi za 12 € / mesec imel privilegij, da dobim obravnavo pri specialistu v roku 7 delovnih dni.
Moj predlog je, da država nameni mesečno 24 miljonov € (za vsakega prebivalca RS po 12 €) in bomo vsi na vrsti v roku 7 delovnih dni.
V mesecu ali dveh ne bo več čakalnih dob za prvo obravnavo.
Dodano :)
Pri maršalu je zdravstvo delovalo. Kot še marsikaj drugega. In marsikaj tudi ni.
Problem vidim v tem, ker prav vsaka nova oblast v kratkem času zboli za višinsko boleznijo in si domišlja, da se je svet pričel z njo, kar seveda ne drži. Ne gre, da bi vsakokrat pričeli graditi na novo, ampak se je potrebno ozreti po pozitivnih pridobitvah iz preteklosti ter jih ohranjati in nadgrajevati. A "novonastale družbene spremembe" so razprle krila mafiji, ki je zavohala denar. Pa ne samo v zdravstvu ...In počasi se sistem obrača v smer, da je pomembno samo to, kako bi tisti, ki so že sicer nesramno bogati, bogateli še bolj, kar bistva problemov ne rešuje, temveč jih le še poglablja. Pomislite malo, kakšna družba smo postali in v katero smer gremo ... niti ni več tako nerazumljivo, da je v preteklosti prihajalo do krvavih revolucij, ko so oblastniki izgubili občutek za ljudi. In tega se je bati ... vsi čutimo, kaj lahko prinese ena vojna v bližini ...
Pozdravljeni,
v tem predlogu ni gradnja na novo. v njem so zajeti tudi že nekateri predlogi iz prejšnjih mandatov vlad (enotne nabavne cene), ipd.
V zdravstvu imajo mnogi močno previsoke plače, premnogi pa zelo prenizke, četudi so neobhodni del zdravstvenega sistema.
Dodatno finančno spodbujanje nekaterih zdravnikov, ki imajo že tako ali tako najvišje plače bi državi zato ni smiselno.
Kdor želi oditi naj gre.
Kar je potrebno storiti je, da se ustvari varovalke, da ljudje izšolani v našem javnem šolstvu oddelajo vsaj 10 let v javnem zdravstvu. V kolikor ne, morajo sredstva za izobrazbo vrniti državi, četudi iz plače v tujini ali v zasebnem sektorju. Za zdravnika davkoplačevalci porabimo vsak 100.000,00 EUR davkoplacevalskega denarja, zato so varovalke nujne. A niso v interesu lobijev in vplivnežev, zato jih še ni.
Kot drugo je potrebno izšolati mnogo več družinskih zdravnikov in v tem segmentu podpreti mlade, da se za ta poklic odločijo.
Kot tretje, je potrebno dvigniti plače vsem zaposlenim v zdravstvu vsaj do 30 plačnega razreda, saj so za zdravstvo neobhodni člen.
Predvsem pa medicinskim sestram, tehnikom in drugim, ki delajo z bolniki. Podobno v domovih za ostarele.
Četrto. Potrebno je dvigniti minimalno plačo na nivo minimalno 30 plačilnega razreda. Vse kar je manj, je životarjenje in ljudje delajo samo zato, da lahko delajo oz. hodijo v službo.
Odlično! in vključeno v predlog.
Zdravstvo je že davno izgubilo svoj osnovni namen.
Problem so osnovne vrednote, pa ne samo v zdravstvu.
Še 1 preprosti ukrep je možen.
Preprosto pocenijo vse zdravstvene storitve za vsaj 50 %, pa bo več kot dovolj denarja za vse tudi za višje plače v javnem zdravstvu.
Tako pa raje vedno znova višajo stroške v javnem zdravstvu, potem pa nalašč jokajo da ni dovolj denarja v malhi ZZZS za preglede, terapije, zdravila in operacije.
PROTI, ker:
- ne vem, zakaj bila OBVEZNA premija odvisna samo od prihodkov; kje je pa rizični faktor pri skrbi za lastno zdravje?
- ker predlog zavaja z nekakšnim "deljenjem" plačevanja premije IZ in NA bruto plačo, kar zaposleni v realnem sektorju vse lepo oddelamo z lastnimi vložki in produktivnostjo, vse skupaj pa mora pozitivno pokrivati naša dodana vrednost
- ker po vašem predlogu pacient še vedno nima nobene proste izbire, nad vsem pa NAJ BI bdela država (kar se je do zdaj izkazalo kot visoko tveganje korupcije, netransparentnosti in finančna "jama brez dna")
Pozdravljeni, zahvaljujem se vam za odgovor na dan predlog. Prosim, če svoje dileme in kitike opredelite bolj jasno (npr. kaj konkretno bi spremenili ali prilagodili), da lahko predlog v točkah, ki so nesmiselne ali zavajajoče tudi spremenim. Prelog je namreč v razpravi, ki je namenjena ravno temu.
Hvala za vaše sodelovanje.
Postavi določen predlog.
V smislu?