Zavarovanje avansnih plačil, ki jih zahtevajo podjetja od potrošnikov
Predlagam spremembo Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) z določbo, da morajo vsa podjetja imeti sklenjeno permanentno zavarovanje poslovanja s potrošniki v vrednosti najmanj 100.000 € v kolikor od potrošnika zahtevajo plačilo avansa. Prav tako morajo tržni inšpekciji poročati, kdaj in koliko so prejeli avansa. Potrošniki pa lahko zahteva poplačilo iz zavarovanja samo v primeru, da podjetje sploh ne izvede posla oz. ne dobavi blaga.
Besedo 'avans' v pogodbi zamenjajte z besedo 'ara' in prodajalec vam ne bo v ceni zaračunal zavarovalnine. Ob neizpolnjeni pogodbi v dogovorjenem roku vam mora vrniti dvojni znesek are.
Odličen predlog!
Vsi resni posli so zavarovani, le nategovalci potrošnikov lahko flegma pošljejo firmo v stečaj in nadaljujejo z novo.
Seveda je treba dodelati predlog višine zavarovalne vsote (najmanj 100000 je pač iz klobuka potegnjeno);
pa gotovo tudi za primer, ko posel opravi neustrezno ali ga ne dokonča.
Pravzaprav bi moralo biti obvezno tudi za sistem podizvajalcev, (ne pa da gradbeni zasebnik naredi samomor, ker zaradi mafijskega neplačevanja v Ićevih megalomanskih Stožicah bankrotira. Ali da vrsta ljudi ostane brez stavbnega pohištva, 'nedobavitelj' pa greje poslanski ! stolček namesto zaporniškega.
To bi najbrž povzročilo nekaj podražitve, a ne preveč, saj bi si zavarovalnice nekaj znale povrniti od 'škodljivcev', jim nabiti višje premije, ... (tako, kot od povzročiteljev avtomobilskih škod). Potrošnik pa je precej nemočen.