Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ena kartica za IJPP

417 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam vladi za ustanovitev samo 1 kartice, za po CELOTNI Sloveniji avtobus, vlak mogoče tudi taxi. Dalo pa bi se jo kupiti letno ali pa mesečno.

Rezidenti RS s stalnim prebivalščem v sloveniji, bi imeli popust na kartico. Pišem samo za eno kartico kjer vsi ponudniki javnih prevozov se združili samo na 1 kartico za po celotni sloveniji

26 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matevž. 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 5. 2023

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Z zadnjo spremembo Uredbe o načinu izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu, o koncesiji te javne službe in o ureditvi sistema enotne vozovnice, se uvaja vozovnica »Slovenija«, in sicer bo cena imenske vozovnice 70 EUR/mesec (560 EUR/leto), neimenske pa 90 EUR/mesec (720 EUR/leto). Ta vozovnica ne bo več vezana na določeno relacijo ampak bo veljala za celotno Slovenijo in za vse dni v mesecu (mesečna vozovnica) oz. letu (letna vozovnica) ter bo veljala tako za avtobus kot za vlak. V prihodnje pa bomo vanjo vključili tudi mestne promete. Za enkrat tega še nismo uspeli, ker se je potrebno o tem dogovoriti z občinami, ki upravljajo posamezne mestne promete. 

Vozovnica bo uvedena z začetkom izvajanja novih koncesij na podlagi razpisa, ki je v zaključni fazi (predvidoma jeseni 2023). Takrat bodo tudi prenehali veljati produkti avtobusnih prevoznikov, ki izvajajo (bodo izvajali) obvezno gospodarsko javno službo medkrajevnega avtobusnega linijskega prevoza potnikov in bodo v veljavi le še zgoraj omenjeni produkti integriranega javnega potniškega prometa – IJPP.

Podobna subvencionirana vozovnico za študente in dijake je bila uvedena že s 1.9.2021 s ceno 25 EUR/mesec oz. 200 EUR/leto.

V prihodnje načrtujemo tudi vzpostavitev platforme mobilnosti kot storitve (MaaS – Mobility as a service), ki bo vključevala tudi ostale ponudnike, ki zagotavljajo določeno obliko prevozov potnikov: taksi, skiro, kolo, souporabo avtomobila, …

Komentarji




  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Odgovor na odgovor vlade:

    Pohvalno. Hvala vladi za odgovor in uvedbo nove vozovnice.

    Moje mnenje je, da bi bilo smiselno, da je ijpp brezplačen za vse državljane, saj bi tako zares lahko storili večji preskok v prehodu na ijpp iz osebnih avtomobilov. Hkrati bi mnoga podjetja razbremenili birokracije glede povračila stroškov prihoda na delo.

    A tudi nova mesečna ni odveč.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • K KakoTako

    70 EUR je preveč. Za ta znesek se mesec in pol z avtom vozim po vseh svojih poteh in to bolj praktično in trikrat hitreje, kot bi se z javnim prevozom (vključujoč peš pot do postajališča in čakanje). Če želite, da ljudje izkažemo nekaj voluntarizma in uporabljamo javni prevoz, tudi ko ga nismo prisiljeni in da bi ga uporabljal kdo več, kot ga že itak zdaj uporablja, mora biti cena vsaj približno konkurenčna. Nikakor ne bi smela presegat 50 EUR na mesec.

  • k kr en

    Tako imajo že po določenih področjih Španije. Zakaj se ne bi zgledovali po njih?

    Kartici se reče Mastercard ali Visa.

  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Pozabil sem še to, enotna karta pomeni za vse enako ne glede na status, ki ga imamo v družbi,brez razlik ne glede ali si domačin ali si tujec za 15 dni ali 11 mescev. Verjetno bi bilo prav da je cena do starosti 25 let nižja za 50%.

  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Če to naložimo trenutni vladi se bo sestala na to temo leta 2024 in se dogovorila za kot radi rečejo časovnico kdaj se bodo spet o tem pogovarjali in ne kaj bodo naredili v konkretnem času in sicer na Brdu pri Kranju da se bodo nadihali svežega zraka, od vlade ne bo nič narejeno na to temo kot ni do sedaj storila še nobena. Še najbolj se vladi splača delit prevoznikom subvencije saj verjetno kak € pride nazaj v privatni žep. Sem že poskušal z predlogom enotna vozovnica za ves javni potniški promet v RS ampak se ne premakne kot radi rečemo z mrtve točke. Moj predlog enotna vozovnica za 1 mesec po ceni 40€ oz. letna 365€ in bi s tem lahko odpadle vse javne subvencije in seveda tudi ne bi več potrebovali delodajalci plačevat enormne zneske za prevoz na/z dela.

  • M Mojca1453

    Enotna kartica IJPP že obstaja in sicer vključuje uporabo javnega linijskega prevoza potnikov v cestnem prometu in železniškem prevozu. Pomembno je, kaj si na kartico naložite. V tistem kraju kot ste, tisti mestni prevoz si morate na kartico naložiti. Obstajajo popusti ob kombinaciji različnih prometov hkrati, če pa uporabljate samo eno vrsto prevoza, boste morali plačati polno ceno. Da bi pa vsi rezidenti imeli popust se pa po vsej verjetnosti ne splača, zato obstajajo ljudje, ki imajo upravičeno subvencijo, ostalim pa delodajalec povrne stroške potovanja.

  • s skc

    S predlogom se strinjam, saj bi poenotenje sistema javnega prevoza koristilo praktično celotni populaciji (upokojenci, študentje, dijaki in zaposleni).

  • s slavcr

    Hehe, optimist.

    Pred dobrim letom so odgovorili, da bodo uredili (organizirali ureditev) enoten interaktiven vozni red avtobusov za celo Slovenijo, menda celo skupen z vlakovnim, do sredine lanskega leta. Naredili so kvečjemu iz kruha dr...

    Zakaj pa bi? Saj vseeno redno dobijo mesečno plačo iz davkoplačevalskega denarja.