Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sankcioniranje javnih ustanov

724 OGLEDOV 22 KOMENTARJEV

Predlagam sankcioniranje državnih organov v primeru, da ne uredijo zadev do zakonskih rokov.

Kjer zakonskih rokov ni, pa naj jih uvedejo.

Par primerov: v našem zdravstvenem domu je na zobozdr. oddelku še vedno prepovedan dostop nenajavljenim pacientom. Ko v ZD želiš koga dobiti na telefon, jih kličeš dva do tri dni. Pa zaposlili so 8 telefonistov. Sankcije!

Drugi primer: v Sloveniji je ogromno cest (več kot 20.000 km), ki so v privatni lasti, a so označene kot javne. Povedano drugače: občine vzdržujejo (pluženje, posipanje, razstvetljava, pločniki) privatna zemljišča. Posledično lahko lastnik onemogoča gradnjo ali sosedu onemogoči dostop. Po naročilu države bi občine morale to urediti 10 let nazaj. Pa niso. Sankcije!

Tretji primer: GURS je v 2022 prešel na elektronski sistem, a ta ni deloval takrat, ko bi moral. Vloge so stale 4 mesece in več. Ljudem so se spremenili pogoji kredita, nekateri niso mogli urejati vpisov v ZK. Mnogim so nastali stroški. Kdo je odgovarjal? Nihče. Sankcije.

Četrti primer: Vloge za spremembo namembnosti zemljišča padejo v milost in nemilost občinam. Nimajo roka, do kdaj je treba zadevo obravnavati. Postaviti roke. Potem pa sankcije.

Podobnih primerov je še veliko. Mnogim zaposlenim v javni upravi se preprosto fučka.

In zdaj vsak drugi sektor želi višje plače. Ali še kar nameravamo podpirati to? Zadnji čas je, da se uvedejo sankcije pri neučinkovitem javnem sektorju. Upam, da se vsi zavedamo, da je to naš denar, ki nam ga ob vsaki takšni situaciji dobesedno ukradejo iz žepov. Brez vsakeg doma zavirajo potrošnjo, marsikdo bi gradil, pa zaradi birokratskih ovir ne more. Stanovanj pa primankjuje, mladi se izseljujejo iz države. Kako se ne bi, država želi preprečiti prekarne zaposlitve, a obenem poviša davke samostojnim podjetnikom, da lahko še naprej financira javni sektor.

Nujno je treba uvesti sankcije. Pa še to bo 30 let prepozno.

98 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Janko Motornik 22 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 4. 2023

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ministrstvo za javno upravo je sicer pristojno za sistemsko urejanje javnega sektorja, kar pomeni, da pripravlja sistemsko zakonodajo, ki ureja pravice in obveznosti subjektov javnega sektorja ter splošni upravni postopek. Sistemska zakonodaja načeloma vsebuje tudi poglavje o nadzoru nad spoštovanjem konkretnega predpisa in kazenske določbe s tem v zvezi. Konkretni primeri iz predloga se nanašajo na različna področja družbenega življenja iz pristojnosti različnih resornih ministrstev, vsem pa je skupno dejstvo, da materialna zakonodaja, ki ureja posamezna področja, hkrati ureja tudi nadzor nad javnimi subjekti in njihovim delom, navedenimi v predlogu. Za izvajanje inšpekcijskega nadzora, to je nadzora nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov na podlagi zakonov, so pristojni inšpektorati, organizirani ali v ministrstvih kot organi v njihovi sestavi, ki se organizirajo za posamezno upravno področje ali pa v občinah.

V zvezi s konkretnimi primeri pojasnjujemo, da je v okviru pristojnosti Ministrstva za javno upravo organizirana upravna inšpekcija, pristojna za izvajanje nadzora nad pravilnostjo izvajanja upravnih postopkov in upravnega poslovanja. Inšpekcija izvaja nadzor pri organih in nosilcih javnih pooblastil, ki morajo na podlagi določb Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb), drugih zakonov, ki določajo posebne upravne postopke, in Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22 in 135/22) ravnati v skladu s temi predpisi. Na področju upravnih postopkov upravni inšpektorji preverjajo pravilnost vodenja postopkov, prav splošni upravni postopek pa je temeljni postopek, po katerem morajo postopati upravni in drugi državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, kadar v upravnih zadevah, neposredno uporabljajoč predpise, odločajo o pravicah, obveznostih ali pravnih koristih posameznikov, pravnih oseb in drugih strank.

Še posebej pa je upravno poslovanje organov državne uprave, organov samoupravnih lokalnih skupnosti ter drugih pravnih in fizičnih oseb, če na podlagi javnih pooblastil opravljajo upravne naloge urejeno v Uredbi o upravnem poslovanju. Uredba ureja poslovanje in zagotavljanje javnosti dela, upravljanje dokumentarnega gradiva, posebne primere krajevne pristojnosti, uradna dejanja, uradne zgradbe, prostore in opremo ter zagotavljanje varnosti in seveda nadzor nad izvajanjem uredbe, nadzor nad izvajanjem uredbe pa opravlja upravna inšpekcija.

Upravna inšpekcija v primeru ugotovljenih nepravilnosti odredi predstojniku organa sprejem ustreznih ukrepov za odpravo ugotovljenih nepravilnosti, kot je to opredeljeno v 307. členu Zakona o splošnem upravnem postopku.

V zvezi z očitki o neučinkovitem delu javnih uslužbencev v nadaljevanju pojasnjujemo, da je temeljna obveznost vsakega javnega uslužbenca opravljanje njegovega dela, ki ga mora opravljati skladno s predpisi, kolektivno pogodbo, pogodbo o zaposlitvi, splošnimi akti organa in kodeksom etike javnih uslužbencev, kar ureja Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 69/08 – ZTFI-A, 69/08 – ZZavar-E, 40/12 – ZUJF, 158/20 – ZIntPK-C, 203/20 – ZIUPOPDVE, 202/21 – odl. US in 3/22 – ZDeb) v 93. členu.

Odgovornost za zakonito in smotrno delovanje javnih uslužbencev je v naši pravni ureditvi že urejena (disciplinsko, kazensko in materialno), tako na ravni najvišjih javnih uslužbencev oziroma javnih uslužbencev na položajih, kot tudi pri delu vseh ostalih javnih uslužbencev. Vsi javni uslužbenci so v skladu z veljavno ureditvijo za slabo delo že sedaj lahko poklicani na odgovornost oziroma so ustrezno sankcionirani, s strani predstojnika organa, kjer so posamezni javni uslužbenci zaposleni. Zakonodaja omogoča, da se ob ugotovljenih kršitvah pri opravljanju dela javnih uslužbencev uveljavijo tudi sankcije, ki jih zakonodaja daje za te primere na voljo, in sicer uveljavljanje disciplinske, odškodninske in kazenske odgovornosti.

V primeru, če javni uslužbenec naklepoma ali iz hude malomarnosti povzroči škodo tretji osebi, kar je navedeno v predlogu, javni uslužbenec odškodninsko odgovarja, kar ureja Zakon o javnih uslužbencih v XVIII. poglavju. Za izplačano odškodnino za škodo, ki jo je javni uslužbenec na delu ali v zvezi z delom naklepno ali iz hude malomarnosti povzročil tretji osebi, uveljavlja delodajalec, ki je škodo izplačal, regresni zahtevek za poplačilo celotne izplačane odškodnine. Za javne uslužbence, ki so zaposleni v javnih agencijah, javnih skladih, javnih zavodih in javnih gospodarskih zavodih, drugih osebah javnega prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti, pa se uporabljajo določila ZDR-1 o odškodninski odgovornosti.

V zvezi s predlogom za uvedbo sankcij torej ugotavljamo, da so različna področja, na katere se predlog nanaša ustrezno normirana, vzpostavljen pa je tudi sistem sankcioniranja, prav tako pa je urejena osebna odgovornost javnih uslužbencev v javni upravi.

Predlagamo pa, da predlagatelj ugotovljene nepravilnosti naslovi na pristojna ministrstva, ki morajo v skladu z zakonodajo preveriti ugotovljene nepravilnosti kot tudi predlagati spremembe materialnega predpisa, če ugotovijo, da je potrebno določeno področje še dodatno ali drugače urediti ali uvesti konkretnejše oz. ustreznejše sankcije za nespoštovanje predpisa.

Komentarji