Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zakon o javnem redu in miru - predlog člena

460 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Spoštovani,

glede na dogodke v Kranjski Gori in na Hrvaškem (objestna vožnja s terenskimi vozili po urejenih tekaških progah in smučišču,...) predlagam, da se tovrstni prekršek opredeli v Zakonu o javnem redu in miru, saj tovrstno ravnanje trenutno sploh nikjer ni opredeljeno kot prepovedano, razen seveda možnosti zasebne tožbe, ki pa je jalova..., teh primerov objestnosti pa je vsako sezono kar nekaj tako na smučiščih kot na tekaških progah v lokalnih skupnostih, možnosti učinkovitega ukrepanja pa ni.

Predlog člena;

1) Kdor z vozilom ali na na katerikoli drug način uniči in ali poškoduje smučarske poligone, proge, steze ali druge površine namenjene za smučarske športe, ki so v javni rabi* se kaznuje z globo 500 EUR.

2) Kdor pri dejanju iz prvega odstavka ogroža druge udeležence (uporabnike) se kaznuje z globo 1000 EUR.

3) Za prekršek iz prejšnjega odstavka se lahko izreče stranska sankcija odvzem predmetov.

*površine v javni rabi so vse površine, ki je brezpogojno ali pod določenimi pogoji dostopne vsakomur; 

35 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G gregoridv 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


21. 3. 2023

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Uvodoma pojasnjujemo, da so kršitve prepovedi vožnje, ustavljanja, parkiranja ali organiziranja vožnje v naravnem okolju z vozili na motorni ali drug lasten pogon vozila že določene v veljavni ureditvi, in sicer v 28.b členu Zakona o ohranjanju narave (Uradni list RS, št. 96/04 – uradno prečiščeno besedilo, 61/06 – ZDru-1, 8/10 – ZSKZ-B, 46/14, 21/18 – ZNOrg, 31/18, 82/20, 3/22 – ZDeb, 105/22 – ZZNŠPP in 18/23 – ZDU-1O, v nadaljnjem besedilu: ZON), pri čemer pojem naravnega okolja obsega živo in neživo naravo nekega območja, ki ga ni ustvaril človek, nanj pa vpliva, ga oblikuje in uporablja[1] (tako tretji odstavek 28.b člena ZON). Za posamezna okolja je, zaradi njihove dodatne zaščite, zakonodajalec sprejel tudi posebne, področne predpise, kjer se mestoma prav tako urejajo prepovedi vožnje v takih okoljih. Tako na primer Zakon o varnosti na smučiščih (Uradni list RS, št. 44/16, v nadaljnjem besedilu: ZVSmuč-1) v 8. točki šestega odstavka 23. člena ZVSmuč-1 določa prepoved uporabe motornih sani in drugih vozil na motorni pogon na smučišču, dalje pa tudi Zakon o gozdovih (Uradni list RS, št. 30/93, 56/99 – ZON, 67/02, 110/02 – ZGO-1, 115/06 – ORZG40, 110/07, 106/10, 63/13, 101/13 – ZDavNepr, 17/14, 22/14 – odl. US, 24/15, 9/16 – ZGGLRS in 77/16, v nadaljnjem besedilu: ZG) vsebuje določbe, s katerimi se prepoveduje uporaba gozdnih prometnic za namene, ki niso povezani z gospodarjenjem z gozdovi, s katero se zmanjša ali prepreči uporaba gozdnih prometnic oziroma povečajo stroški njihovega vzdrževanja (37. člen ZG) oziroma, s katerimi se določajo nameni za uporabo gozdnih cest (38. in 39. člen ZG) ter vožnjo v gozdu zunaj gozdnih cest (40. člen ZG).

Glede na navedeno ocenjujemo, da je naslovljena problematika na področju resorne pristojnosti Ministrstva za notranje zadeve (ZVSmuč-1) ustrezno zakonsko urejena, pri čemer tudi posebej izpostavljamo, da je področje preprečevanja nedovoljene vožnje v naravi, kot eno izmed prioritet, zajeto tudi v Srednjeročnem načrtu razvoja in dela policije (2023-2027). Prav tako pojasnjujemo, da policija pri izvrševanju nadzora nad določbami ZON in ZG tudi aktivno predlaga drugim pristojnim prekrškovnim organom (inšpektorjem, finančni upravi, ipd.) uvedbo postopka o prekršku, ko na terenu ugotovi, da je bil storjen prekršek po navedenih predpisih in za njegovo obravnavo ni pristojna.

Kot predhodno pojasnjeno, je problematika t. i. objestne vožnje z motornimi vozili na površinah, ki za to niso primerne, ustrezno naslovljena v zgoraj navedenih zakonskih predpisih, katerih poglavitni cilj sicer ni zagotavljanje javnega reda in miru. Iz tega razloga tudi ni primerno dodatno urejanje navedene problematike v ZJRM-1.

Zaključno izpostavljamo, da na tukajšnjem ministrstvu poteka evalvacija ZJRM-1 ter da bo osnutek predloga zakona po evalvaciji tudi objavljen in s tem dostopen za komentiranje širše javnosti, saj pozdravljamo vsako pobudo za izboljšanje stanja ali za sodelovanje pri preprečevanju kršitev s področja javnega reda in miru.


[1] To so vsa območja izven naselij; javnih in nekategoriziranih cest, ki se uporabljajo za javni cestni promet, v skladu s predpisi, ki urejajo ceste, ter drugih prometnih površin, ki so namenjene za vožnjo, ustavljanje in parkiranje v skladu s predpisi, ki urejajo ceste in varnost cestnega prometa; gozdnih cest v skladu s predpisi, ki urejajo gozdove; območij, ki so s prostorskimi akti določena kot površine za rekreacijo in šport in namenjena tudi vožnji z vozili na motorni pogon v skladu s predpisi, ki urejajo prostor; omrežij gospodarske javne infrastrukture in območij rudarskih operacij, ki so določena v skladu s predpisi, ki urejajo prostor in rudarstvo.

 

Komentarji